Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، طرز تهیه گاناش شکلاتی را برای تزئین روی کیک‌تان حتما امتحان کنید. فرقی نمی‌کند در چه سنی باشیم تقریبا همه ما از بین انواع شیرینی‌ها، دسر‌ها و بستنی‌ها آن‌هایی که شکلاتی باشند را ترجیح می‌دهیم. این علاقه هنگامی که روی آن خوراکی سس شکلاتی براق و خوشرنگی باشد دو چندان هم می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از آنجایی که ما هم از این علاقه با خبر هستیم، تصمیم گرفتیم تا امروز مطلبی را آماده کنیم که طرز تهیه گاناش شکلاتی را با ساده‌ترین روش آموزش دهد.

گاناش شکلاتی در دستور زیر آمده است علاوه بر اینکه یک سس شکلاتی خوشمزه و پر کاربرد است، به دلیل عصاره وانیلی که در تهیه آن بکار رفته است عطر متفاوت و خوشایندتری هم دارد. نکته دیگر متمایز کننده این دستور این است که در آن از لوازم و وسایل خاصی استفاده نشده است و هر فرد در آشپزخانه خودش با هر امکاناتی که دارد می‌تواند این سس شکلاتی را تهیه و مصرف کند.

بیشتر بخوانید:

آموزش آشپزی؛ از بال تند و لیمویی و کباب تابه‌ای مرغ با نان خشک تا فینگرفود الویه مخصوص مهمانی‌ها + تصاویر

مواد لازم برای تهیه گاناش شکلاتی یا سس شکلات برای تزئین روی کیک

خامه صبحانه  ۱۵۰ گرم
عصاره وانیل یک قاشق چای‌خوری
چیپس شکلات یا شکلات تخته‌ای خرد شده شیری یک فنجان

طرز تهیه

تهیه یک سس شکلاتی حرفه‌ای به روش قناد‌ها کار آسانی نیست، اما اگر تمام نکاتی که در این طرز تهیه گفته‌ایم را انجام دهید گاناش شکلاتی برای تزئین کیکتان بی‌نظیر خواهد شد. برای شروع ابتدا یک کاسه مقاوم به حرارت بردارید و شکلات را داخل آن بریزید. یک قابلمه یا کتری را از آب پر کنید و روی حرارت قرار دهید تا آب بجوشد. هنگامی که آب جوشید، کاسه حاوی تکه‌های شکلات را روی کتری یا قابلمه قرار دهید تا شکلات با حرارت آن به آرامی ذوب شود. هر از گاهی شکلات را با لیسک هم بزنید.

از طرفی دیگر خامه را داخل یک قابلمه کوچک یا یک شیر جوش مناسب بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا خامه آرام آرام گرم شود. توجه کنید که حرارت شعله نباید به گونه‌ای باشد که خامه به جوش بیاید. هنگامی که خامه گرم شد آن را روی شکلات آب شده بریزید و به مدت دو تا سه دقیقه مدام هم بزنید تا مخلوط شکلاتی رنگ و یکدستی حاصل شود. روی شکلات را بریزید، سپس بگذارید ۲-۳ دقیقه بماند تا شکلات به آرامی نرم شود.

پس از این که مواد به خوبی مخلوط شدند، ظرف را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید. یک قاشق چای‌خوری عصاره وانیل به مخلوط اضافه کنید و هم بزنید تا با سس مخلوط شود. پس کمی خنک شدن گاناش شکلاتی شما آماده است. می‌توانید آن را روی بستنی، وافل، کرپ، پن کیک و … بریزید و از طعم فوق العاده آن لذت ببرید.

نکات طرز تهیه گاناش شکلاتی یا سس شکلات برای تزئین روی کیک

توجه کنید که هرچه شکلات را ریزتر خرد کنید سریعتر ذوب می‌شود.

این گاناش شکلاتی را می‌توانید به مدت پنج روز در یخچال و حدود سه ماه در فریزر نگهداری کنید.

نوع شکلات در غلظت و کیفیت سس شکلاتی بسیار اهمیت دارد. پس پیشنهاد می‌کنیم که از شکلات مرغوب برای تهیه گاناش استفاده کنید.

این سس شکلاتی را می‌توانید با طعم دارچین هم تهیه کنید. برای این کار کافیست مقداری پودر دارچین را به مخلوط شکلات و خامه اضافه کنید و خوب هم بزنید تا دارچین کاملا مخلوط شود و به صورت گلوله باقی نماند.

این دستور برای انواع شکلات از جمله شکلات سفید و تلخ هم کاربرد دارد.

توجه داشته باشید که برای تهیه گاناش شکلات سفید باید مقدار خامه را به دو سوم فنجان کاهش دهید.

در صورتی که سس شکلاتی شما اضافه آمد می‌توانید آن را داخل یک ظرف در بسته بریزید و هر وقت که لازم داشتید آن را داخل مایکروویو قرار دهید تا مجدد ذوب شود.

منبع: کتاب کاله

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش شیرینی پزی طرز تهیه طرز تهیه گاناش شکلاتی قرار دهید سس شکلاتی سس شکلات هم بزنید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۱۷۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نکات مهم در خرید و استفاده از حشره کش‌های خانگی

قاسمی، با تاکید بر لزوم توجه به پروانه ساخت حشره کش‌ها در هنگام خرید، گفت: استعلام مجوزهای بهداشتی حشره کش‌ها از طریق زیرسامانه‌های سازمان غذا و دارو امکان پذیر است.

وی اظهار کرد: به منظور اطمینان از اصالت حشره کش‌ها و جلوگیری از خطرات ناشی از مصرف محصولات تقلبی، مصرف کننده ها حتماً باید موقع خرید به پروانه ساخت بهداشتی درج شده روی آن توجه کنند.

قاسمی با تاکید بر لزوم توجه به نحوه نگهداری و مصرف حشره کش‌ها، اظهار کرد: حتماً هنگام خرید علاوه بر پروانه ساخت باید به مندرجات روی محصول در مورد نحوه نگهداری و مصرف توجه شده و همواره دور از دسترس کودکان، نور، حرارت، رطوبت، مواد غذایی و مواد شوینده نگهداری شود.

کارشناس سازمان غذا و دارو تصریح کرد: حشره کش‌های خانگی به صورت پودر و اسپری هستند که در هنگام مصرف حتماً باید از دستکش، ماسک و عینک استفاده شود.

وی خاطرنشان کرد: در صورت بروز حساسیت پس از مصرف حشره کش‌ها فرد باید به سرعت به همراه محصول یا برچسب اطلاعات آن به مراکز درمانی مراجعه کند تا کادر درمان بر اساس اطلاعات فرآورده اقدامات درمانی متناسب را انجام دهند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • نکات مهم در خرید و استفاده از حشره کش‌های خانگی
  • فیلم| واکنش متفاوت مردم نسبت به تست شکلات اسرائیلی!
  • لاغری در یک هفته ؛ نکات مهم برای کاهش وزن در یک هفته
  • فیلم | واکنش متفاوت مردم نسبت به تست شکلات اسرائیلی!
  • طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی + مواد لازم و نکات کلیدی آموزشی
  • تزئین ناخن یک زن با طلا 24 عیار در تهران!
  • شکلات از طلا سبقت گرفت!
  • اصفهان و پورتو؛ خواهرانی از جنس کاشی‌های آبی با دوستی ۵۰۰ ساله
  • کاکائو معضل جهانی شد!
  • (ویدئو) بمب شکلاتی، ابتکار عجیب اوکراینی‌ها مقابل روسیه