Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، اکنون درصد مقاوم سازی واحدهای مسکن روستایی مقاوم و بازسازی شده در استان حدود ۷۶ است و لرستان بر اساس آخرین سرشماری نفوس مسکن ۱۵۳ هزار و ۱۵ واحد مسکن روستایی دارد که تاکنون برای این تعداد حدود ۱۲۱ هزار سهمیه بازسازی و مقاوم سازی مصوب و حدود ۱۱۶ هزار تسهیلات بازسازی و مقاوم سازی پرداخت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنیاد مسکن‌ انقلاب‌ اسلامی‌ با فرمان امام خمینی (ره) در ۲۱ فروردین ۱۳۵۸ با هدف خدمت به محرومان جهت تامین‌ مسکن‌ آنان‌ به‌ ویژه‌ روستاییان‌ تاسیس‌ شد و تاکنون خدمات شایسته ای در لرستان انجام داده که مقاوم سازی ۱۱۶ هزار خانه از شاخص ترین آنها است.

تهیه مسکن محرومان، تامین واحدهای ارزان قیمت روستایی با مشارکت مردم، اجرای طرح های هادی و بهسازی و مقاوم سازی واحدهای مسکن روستایی از اهداف اصلی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی پس از تاسیس بود که در مدت ۴۲ سال گذشته و پس از پیروزی انقلاب اسلامی کارنامه درخشانی در بخش مقاوم سازی مسکن روستایی در لرستان به دست آمد.

امسال حدود ۶ هزار و ۵۰۰ فقره سهمیه بهسازی مسکن روستایی و سه هزار و ۹۰۰ فقره مقاوم سازی در دستور کار است و با تحقق این برنامه میانگین مقاوم سازی استان به ۸۲ درصد خواهد رسید در حالیکه این شاخص در کشور ۴۸ درصد است.

به دلیل پراکنش استان در بخش هایی از ذلقی و ززو ماهرو الیگودرز، قلایی سلسله، سپید دشت خرم آباد و مناطقی از دلفان، مسکن روستایی نیازمند مقاوم سازی بیشتر، در شهرستان های بروجرد و دورود میانگین مقاوم سازی بالا و در برخی مناطق پایین است.

اکنون بازسازی و بهسازی ۱۰ هزار و ۴۰۰ واحد مسکن روستایی در این استان با ۵۷۰ میلیارد تومان اعتبار در دست اقدام است که ۱۱۴ میلیارد تومان از این میزان اعتبار به صورت بلاعوض به روستاییان پرداخت می شود.

با اتمام کار بازسازی واحدهای مسکونی در دست اجرا، میانگین مقاوم سازی مسکن روستایی در استان به حدود  ۹۰ درصد می رسد به همین منظور صاحبان ۲ هزار و ۳۵۰ واحد مسکونی روستایی اکنون به سیستم بانکی برای دریافت تسهیلات مقاوم سازی معرفی شده اند و برای بهسازی واحد های مسکونی روستایی به هر فرد متقاضی ۵۰ میلیون تومان وام قرض‌الحسنه با سود چهار درصد پرداخت می شود.

در بحث بازسازی مناطق روستایی و شهری براساس مصوبه ششم مرداد امسال هیات دولت، سه هزار و ۸۸۳ فقره تسهیلات روستایی احداثی  سهم لرستان بود که از این رقم تاکنون ۲ هزار و ۹۵۰ مورد ابلاغ شد، همه متقاضیان به سیستم بانکی معرفی شدند و یک هزار و ۵۰ مورد آن عقد قرارداد شده ست.

یکی دیگر از اقدامات دولت تدبیر و امید مقاوم سازی یک هزار و ۸۶۰ واحد مسکن محرومان بود که در این زمینه نیز اقدامات موثری از سوی بنیادمسکن لرستان انجام شده است.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی یک هزار و ۸۶۰ واحد مسکن محرومان در استانبه افراد نیازمند اهدا شد و این اقدام در حالی صورت گرفت که ۲۳ مهرماه سال ۹۸ تفاهم نامه ای بین سازمان برنامه و بودجه، استانداری و بنیاد مسکن لرستان مبنی بر مقاوم سازی و نوسازی ۲ هزار واحد مسکن محرومان در مناطق روستایی  این استان منعقد شد.

برای مقاوم سازی این واحدها نیز ۵۰ میلیارد تومان اعتبارات کمک بلاعوض مسکن محرومان لرستان تخصیص داده شد که تنها هشت میلیارد تومان از این مبلغ جذب نشده و ۸۰ میلیارد تومان تسهیلات واحدهای مسکن محرومان مناطق روستایی به طور کامل جذب شده است.

به همین منظور در دهه فجر ۱۳۹۹ یکهزار و ۸۶۰ واحد مسکن محرومان با حضور محمد باقر نوبخت معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه در لرستان تحویل داده شد.

عملیات اجرایی این طرح ها، سال ۹۸ با حضور نوبخت به نمایندگی از سایر طرح های استان در دهستان مورانی پلدختر آغاز شد و برای احداث این واحدها ۸۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی و ۵۰ میلیارد تومان کمک بلاعوض تامین شده است.

اجرای طرح هادی در روستاهای لرستان نیز به عنوان یکی دیگر از اقدامات دولت تدبیر و امید در لرستان بود که تاکنون طرح هادی برای تمام روستاهای  دارای قابلیت اجرا در لرستان تهیه شده و میانگین استان در این زمینه برابر متوسط کشوری و ۵۲ درصد است.

اکنون در تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان طرح هادی تهیه شده  است و در راستای اجرای طرح هادی در استان امسال عملیات بهسازی و جدول گذاری ۲۶۵ روستا از محل اعتبارات سال گذشته در دستور کار قرار دارد و از محل اعتبارات سالجاری ۵۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیلون تومان برای اجرای ۱۹۱ طرح در نظر گرفته و همچنین ۲۳ میلیارد تومان برای آسفالت معابر ابلاغ شده است.

تهیه طرح روستاهای بالای ۲۰ خانوار شرح خدمات مبتنی بر مطالعات جامع است اما در روستاهای زیر ۲۰ خانوار باید طرح های تعیین محدوده تهیه شود که تاکنون ۵۹ روستای استان از طرح های تعیین محدوده بهره مند شده اند.

شهرستان رومشکان بیشترین بهره مندی از اجرای این طرح را داشته است که  از مجموع ۳۲ روستا ۲۸ روستای این شهرستان قابلیت اجرای طرح دارد.

براساس اطلاعات و آمار موجود، یک هزار و ۵۶۹ روستاهای بالای ۲۰ خانوار و یک هزار و ۲۰ روستای سه تا ۲۰ خانوار در لرستان وجود دارد و در مجموع ۶۱۶ هزار و ۷۷۰ نفر در قالب ۱۷۳ هزار و ۷۳۵ خانوار در مناطق روستایی استان زندگی می کنند.

برچسب‌ها دولت تدبیر و امید بنياد مسكن انقلاب اسلامی مسکن لرستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دولت تدبیر و امید بنياد مسكن انقلاب اسلامی مسکن دولت تدبیر و امید بنياد مسكن انقلاب اسلامی مسکن لرستان اخبار کنکور واحد مسکن محرومان دولت تدبیر و امید انقلاب اسلامی میلیارد تومان مناطق روستایی مسکن روستایی مقاوم سازی ۲۰ خانوار اجرای طرح یک هزار طرح هادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۱۸۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری اراضی طرح ملی مسکن روستایی در تربت حیدریه


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تربت‌حیدریه گفت: ۴۲ قطعه از اراضی ملی در قالب نهضت ملی مسکن روستایی در روستای کلاته ثم بخش رخ قرعه کشی و به جوانان فاقد زمین و مسکن واگذار شد.

قناد افزود: مقرر شد به همه این افراد تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی ساخت با کارمزد ۴ درصد و باز پرداخت ۲۰ ساله اعطا شود.

او گفت:این متقاضیان بایدظرف یکماه پس از اخذ مجوز باید شروع به ساخت کنند.

دیگر خبرها

  • واگذاری اراضی طرح ملی مسکن روستایی در تربت حیدریه
  • ۵۳۰۰ واحد روستایی برای مقاوم سازی به بانک های عامل معرفی شدند
  • ۵۳۰۰واحد روستایی برای مقاوم سازی به بانک های عامل معرفی شدند
  • یادگاری زلزله در سی‌سخت، نیمه تمام ماندن ۲۷۰ واحد مسکونی
  • پرداخت تسهیلات جهت مقاوم سازی مسکن روستایی در کهگیلویه و بویراحمد
  • رکوردشکنی صدور پروانه در بافت‌های فرسوده
  • تدوین برنامه جامع مدیریت گردشگری برای دزپارت خوزستان
  • مقاوم‌سازی ۲۵۶ واحد مسکن روستایی در فامنین
  • ۱۰۰ هزار خانواده فاقد مسکن در لرستان شناسایی شده است
  • عزم دولت برای تأمین مسکن جدی است