Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، تجربه بیماری و درمان یکی از اتفاقات سخت در زندگی کودکان است و البته از آن گریزی نیست. تحقیقات اما نشان داده حضور در محیطی خلاق و هنری، سپری کردن دوره درمان را با روند بهتری همراه خواهد کرد.

گاردین در گزارشی نوشت: دهه‌هاست مطالعات متعدد قدرت هنر در ارتباط با سلامتی را نشان داده و اثبات کرده هر نوع بیان خلاقانه می‌تواند ضمن تقویت روحیه، کاهش استرس و فشار خون، به حفظ سیستم ایمنی بدن کمک کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی سیستم‌های مراقبتی حتی یک گام فراتر می‌روند و بر اساس تحقیقات اعتقاد دارند بیمارانی که در طول اقامت در بیمارستان در معرض هنر هستند، در واقع سریعتر بهبود می‌یابند و در مجموع تجربه بهتری از روند درمان خود گزارش می‌کنند.

این ایده برخی هنرمندان را برای تبدیل بیمارستانها به مقاصد زیبای هنری ترغیب کرده تا آنجا که طی ۲۰ سال گذشته اتاق‌های بیمارستان کودکان را با طراحی‌هایی هنری آراسته‌اند تا اقامت در بیمارستان را برای بیماران راحت‌تر کنند.)

از مشهورترین دستاوردهای این اقدام مجموعه اتاق‌های درمان دریک آدامز در بخش اورژانس کودکان بیمارستان نیویورک است. دریک تصمیم گرفت هر دیوار را با طرح‌هایی بازیگوشانه و رنگارنگ مانند دونات و شناگران بپوشاند.

همچنین کارهای بصری تاکشی موراکامی برای مجموعه اسکن و تصویربرداری بیمارستان ملی کودکان در واشنگتن دی سی قابل توجهند. این هنرمند با طراحی پر جنب و جوشی توسط ابرها و گل‌ها اطراف اسکنر و دیوارهای کل اتاق را پوشانده است.

آنچه لذت خلق و هنر را دوچندان می‌کند واکشن خوب بچه‌هاست؛ این را براون، مجری این طرح گفت و افزود: یک پسر کوچک که باید مرتبا اسکن CAT انجام دهد و خیلی ترسیده بود به او گفت که [اولین باری که وارد اتاق تازه طراحی شده شد]، «گلهای خندان او را خوشحال کردند.»

از دیگر بازخودهای دلچسب، واکنش یک دختر نه ساله بود که در یکی از بیمارستان‌های کودکان در کالیفرنیا سی تی اسکن می‌کرد. او گفت از ترس اینکه «توسط دستگاه بلعیده شود» نمیخواسته اینکار را انجام دهد اما با دیدن عکس پرنده در بالای دستگاه، بخشی از اثر هنرمند راب پرویت، احساس آرامش کرده است.

این طرح با شروع همه‌گیری کرونا مدتی متوقف شد اما به تازگی و با سختی در حال انجام است هر چند براون تاکید می‌کند: «کوید به روشنی اعلام کرد که کار ما بیش از هر زمان دیگری مهم است.»

اگر زمانی که شما در بیمارستان منتظر هستید به این آثار نگاه کنید و شاد باشید و یا بنشینید و از نحوه ساخت آن تعجب کنید، بخش بزرگی از ذهن شما از آنچه در بیمارستان در انتظار شماست رها شده و این هدف این طرح است.

کد خبر 589888 برچسب‌ها خود ایمنی هنر بیماری - بیمارستان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: خود ایمنی هنر بیماری بیمارستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۱۸۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجهیز بیمارستان امام حسین (ع) شهرستان هشترود به دستگا‌های جدید

دکتر شیرجنگ گفت: رادیولوژی پرتابل - سرکانتر - ساک شن و تخت‌های اتاق عمل از جمله دستگاه‌هایی هستند برای بیمارستان خریداری شده است.

وی افزود:خرید دستگاه اتوآنالایزر برای آزمایشگاه نیز خریداری شده که تا یکماه آینده نصب خواهد شد و با نصب آن مشکلات آزمایشگاه رفع می شود ولی برای راه اندازی آن و نصب دستگاه‌های جانبی ۱.۵ میلیارد تومان هزینه نیاز است که از خیرین درخواست می کنیم برای بروز کردن آن ما را یاری کنند.

وی گفت: مجوز اصلی برای احداث بخش اتاق‌های عمل در فضای ۳ هزار متر مربع بیمارستان با هزینه‌ای بالغ بر ۷۰ میلیارد تومان گرفته شده است که با احداث آن دیگر نیاز به ارجا ع بیماران به سایر شهر‌ها نخواهیم بود.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • درمان رایگان کودکان بیمه شده زیر هفت سال
  • حس خوب حمایت
  • وضعیت تومورهای مغزی در کودکان/ رویکرد درمان چند تخصصی
  • درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان مفید
  • درمان رایگان هدیه به کودکان
  • ویدیو/ درمان رایگان زیر ۷ ساله‌ها روی پیشخوان بیمارستان‌ها
  • حذف «پول» از درمان زیر ۷ ساله‌ها
  • راه اندازی مرکز متمرکز جراحی شکاف کام و لب در بیمارستان الزهرا (س) زاهدان
  • تجهیز بیمارستان امام حسین (ع) شهرستان هشترود به دستگا‌های جدید
  • درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان های دولتی استان سمنان