Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «مجید تخت‌ روانچی» سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در دفتر سازمان ملل در نیویورک روز گذشته (یکشنبه) طی نامه‌ای به «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل ضمن رد هرگونه مداخله جمهوری اسلامی ایران در حملات اخیر به پایگاههای نظامی آمریکا در عراق، حملات هوایی آمریکا علیه نیروهای عراقی را بعنوان نقض قوانین بین‌المللی محکوم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منابع عراقی روز ۱۳ اسفندماه گزارش کرند که پایگاه غیرقانونی نیروهای آمریکایی «عین الاسد» در استان «الانبار» واقع در غرب عراق هدف حمله راکتی قرار گرفته است. (جزئیات بیشتر)

تخت روانچی با رد برخی ادعاها درباره هرگونه مداخله ایران در این حملات موشکی گفت: «جمهوری اسلامی ایران چه به صورت مستقیم یا غیرمستقیم در هرگونه حمله مسلحانه علیه فرد یا ارگان آمریکا در عراق مشارکت نداشته است».

وی با تأکید بر این نکته ادامه داد: «بنابراین ما هرگونه ادعا درباره دخالت ضمنی یا صریح در حملات علیه نیروهای آمریکایی در عراق را رد می‌کنیم. چنین اتهاماتی کاملاً بی‌اساس، نامعتبر و نادرست است».

در پی حمله موشکی به عین الاسد، یک پیمانکار آمریکایی کشته شد و در پی آن مدعی شد که «گروه‌های تحت حمایت ایران» حمله به عین الاسد را انجام داده‌اند.

سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در دفتر سازمان ملل در نیویورک در ادامه نامه خود به دبیرکل سازمان ملل همچنین «حملات غیرقانونی 25 فوریه (هفتم اسفندماه) علیه نیروهای عراقی در امتداد مرز سوریه» را محکوم کرد.

وی در این خصوص گفت: «چنین اقدامات خطرناکی که بر اساس تفسیر خودسرانه از ماده 51 منشور سازمان ملل به اشتباه توجیه می‌شود، نقض حاکمیت کشورهای منطقه تلقی می‌شود و نماد نقض آشکار قوانین بین‌ال مللی و منشور سازمان ملل است».

تخت روانچی ادامه داد که چنین حملاتی تنها اوضاع پرتنش منطقه را تشدید کرده و عملاً در راستای منافع گروههای تروریستی در این کشورها است.

در پی حملات هوایی اخیر ایالات متحده به مرز عراق و سوریه، یکی از اعضای گروههای مقاومت عراق جان خود را از دست داد. این اولین اقدام نظامی غیرقانونی «جو بایدن» از زمان روی کار آمدن بعنوان رئیس‌جمهوری آمریکا بود.

در حال تکمیل....

منبع: فارس

کلیدواژه: جمهوری اسلامی ایران سازمان ملل عین الاسد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۱۸۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله موشکی به میدان گازی سلیمانیه و توقف کار پمپ بنزین‌ها

به نقل از رسانه‌های عراقی، وزارت نیروی عراق نیز گزارش داد که به دنبال حمله به میدان گازی «کورمور» در استان سلیمانیه، خدمات پمپ بنزین‌های این منطقه متوقف شد.

دولت اقلیم کردستان عراق ساعتی پیش نیز در این ارتباط اعلام کرد که در نتیجه حمله به میدان گازی کورمور در سلیمانیه انتقال ۲ هزار و ۵۰۰ مگاوات ساعت برق به منطقه متوقف شده است.

این در حالی است که مقامات شهرداری چمچمال که محل حمله موشکی قرار گرفت در این باره گفتند: این حمله با یک پهپاد انجام شد که به ساختمان در حال ساخت داخل میدان گازی کورمور اصابت کرد.

ساعاتی پیش بود که منابع خبری از جمله شبکه المیادین از انفجار در میدان گازی «کورمور» در منطقه «چمچمال» در استان سلیمانیه خبر دادند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • تصاویری از حمله موشکی مرگبار به عراق؛ هدف میدان گاز بود
  • سرنگونی پهپاد ۳۰ میلیون دلاری آمریکا توسط انصارالله یمن/ حمله موشکی به یک میدان گازی در شمال عراق/ تعویق دیدار بایدن و اردوغان در کاخ سفید/شلیک دو موشک در سواحل یمن به یک کشتی
  • سرنگونی پهپاد 30 میلیون دلاری آمریکا توسط انصارالله یمن/ حمله موشکی به یک میدان گازی در شمال عراق/ تعویق دیدار بایدن و اردوغان در کاخ سفید/شلیک ۲ موشک در سواحل یمن به یک کشتی
  • تحلیل اندیشکده آمریکایی از توان پهپادی و موشکی ایران
  • توانایی پهپادی و موشکی ایران در اوج
  • حمله موشکی به میدان گازی سلیمانیه و توقف کار پمپ بنزین‌ها
  • ایران در اوج توانایی پهپادی و موشکی است
  • حمله موشکی به میدان گازی سلیمانیه عراق
  • اندیشکده شورای آتلانتیک: ایران در اوج توانایی پهپادی و موشکی است
  • اندیشکده شورای آتلانتیک : ایران در اوج توانایی پهپادی و موشکی است