Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس ـ اردبیل: بیش از یک‌سال از شیوع ویروس کرونا در کشور می‌گذرد و در این مدت صحنه‌هایی خلق شده که نشان‌گر نوع‌دوستی و همدلی ملت بزرگ ایران اسلامی بوده، این روزها یادآور دوران هشت سال دفاع مقدس و ایثار، فداکاری و همدلی ملت بزرگ ایران اسلامی در این سال‌ها است.

در روزهای آغازین شیوع بیماری کرونا و با وجود تحریم‌های ناجوانمردانه استکبار و کمبود تجهیزات بهداشتی، هر کس هر آنچه در توان داشت به میدان آورد تا در کم‌ترین زمان شاهد تولید تجهیزات بهداشتی از جمله ماسک و مواد ضدعفونی کننده باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

کمبودها و تحریم‌ها باعث شد تا نه تنها مصرف تجهیزات مورد نیاز داخلی مرتفع شد بلکه زمینه صادرات این تجهیزات نیز فراهم آمد و این مساله تنها در سایه وحدت، همدلی و ایثار ملت بزرگ ایران اسلامی بود.

 

اما آبان‌ماه سال‌جاری بود که پیک دیگری از بیماری کرونا مشکلات فراوانی را در جامعه ایجاد کرد؛ افزایش بیماران و اشغال بیش از حد تخت‌های بیمارستانی و افزایش فوتی‌های ناشی از این بیماری کادر درمان و مردم را نگران کرد.

آمار فوتی‌های روزانه کرونا در این مدت به مرز ۵۰۰ نفر رسید و در استان اردبیل نیز حدود نیمی از تخت‌های بیمارستانی به بیماران کرونا اختصاص یافته بود به‌طوری‌که علاوه بر بیمارستان امام ‌خمینی(ره) اردبیل، در بیمارستان‌های امام رضا(ع)، سبلان و بوعلی نیز بخش کرونا دایر شد و مراکز درمانی استان بستری همزمان بیش از ۵۰۰ نفر را تجربه کرد و قربانیان روزانه کرونا در استان اردبیل ۲ رقمی شده بود.

 

روزهای پایانی آبان‌ماه بود که «طرح شهید سلیمانی» با همکاری بسیج مستضعفین و وزارت بهداشت کلید خورد تا همانند روزهای دفاع مقدس، موج سنگین کرونا نیز زمین‌گیر همت بسیجیان و کادر درمان شود، در این طرح، مقرر شد کار بیماریابی خانه‌به‌خانه توسط سربازان حاج قاسم انجام شود.

«طرح شهید سلیمانی» با همکاری بسیج مستضعفین و وزارت بهداشت کلید خورد تا همانند روزهای دفاع مقدس، موج سنگین کرونا نیز زمین‌گیر همت بسیجیان و کادر درمان شود

 

طرح شهید سلیمانی بهانه‌ای شد تا باری دیگر بسیجان و مردم همدل شده و برای روزهای خوب تلاش کنند، طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در سه فاز «مراقبتی»، «حمایتی» و «نظارتی» در سطح کشور براساس تفاهم‌نامه بین سازمان بسیج مستضعفین و وزارت بهداشت و درمان شکل گرفت.

 

طرح شهید سلیمانی در استان اردبیل نیز به‌عنوان یکی از استان‌های پیشرو در این زمینه، از روزهای پایانی آبان‌ماه با حضور ۷۰ هزار نفر روز از گروه‌های جهادی بسیج آغاز شد.

رامین سلطانی، مسؤول بسیج جامعه پزشکی استان اردبیل درباره اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: با انجام تست PCR یا تست سریع از افراد مشکوک به‌همراه حداقل ۱۰ نفر از اطرافیان این افراد اقدامات مراقبتی، نظارتی و حمایتی در استان اردبیل انجام شد.

وی افزود: در مرحله اول و پس از گذشت ۵۰ روز از آغاز این طرح، آمار بستری‌های کرونا در استان اردبیل از تعداد ۸۵ تا ۸۸ بستری در روز به ۲۰ تا ۲۲ بستری روزانه کاهش یافته و آمارفوتی‌ها نیز از تعداد ۱۵ تا ۲۲ نفر به زیر ۱۰ نفر و حتی روزهایی بدون فوتی رسید.

مسؤول بسیج جامعه پزشکی استان اردبیل بیان کرد: در اجرای طرح شهید سلیمانی در استان اردبیل، ۲۷۴ تیم مراقبتی ۱۵ نفره شامل یک پزشک، ۴ پرستار و پیراپزشک و ۱۰ بسیجی حضور داشتند و با احتساب ۸۴۷ تیم حمایتی، بیش از ۱۰۰ هزار نفر روز در این طرح مشارکت وجود داشت.

وی تصریح کرد:  گام دوم طرح شهید سلیمانی نیز با افزایش آمار تست‌ها و همچنین نظارت و کنترل بیشتر و با هدف قطع زنجیره این بیماری ویروسی انجام شد.

 

ایجاد ۲۴ مورد نقاهتگاه در سطح استان 

سلطانی با بیان اینکه در طرح شهید سلیمانی، ۲۴ نقاهتگاه در اردبیل و سایر شهرستان‌ها ایجاد شد، افزود: در پایش خانه به خانه و بعد از کسب اطلاعات توسط نیروهای مراجعه کننده و شناسایی، به افراد نیازمند کمک‌های مومنانه هم اهدا شد که در طی این مدت، ۷ هزار و ۹۵۹ بسته کمک معیشتی هر کدام به ارزش ۳۰۰ الی ۵۰۰ هزار تومانی تحویل داده شده است.

وی گفت: در کنار بسته‌های کمک معیشتی، بسته‌های بهداشتی به تعداد ۲۰۹ هزار و ۳۶۰ بسته به خانوارها اهدا شد چرا که این روزها اقلام بهداشتی از موارد مهم جهت پیشگیری و قطع زنجیره انتقال ویروس کوید ـ ۱۹ است.

 

اجرای کامل طرح شهید سلیمانی در اصلاندوز با قرنطینه دقیق مبتلایان

شهرستان اصلاندوز استان اردبیل اولین شهرستان استان بود که کار غربالگری و بیماریابی در طرح شهید سلیمانی را به‌صورت ۱۰۰ درصد و کامل انجام داد.

 سیدعباس مینایی، فرماندار شهرستان اصلاندوز در این‌باره به خبرنگار فارس گفت: در غربالگری ۳۸ هزار نفره مردم اصلاندوز طی این طرح، ۱۵۸ نفر مشکوک به کرونا شناسایی شدند.

وی افزود: با انجام عملیات بالینی و تست کرونا از افراد مشکوک و شناسایی افراد مثبت، این افراد تحت نظارت کمیته مراقبتی و نظارتی در قرنطینه خانگی به سر می‌برند.

مینایی تصریح کرد: افرادی که در قرنطینه خانگی قرار دارند، تحت هیچ شرایطی حق خروج از منزل نداشته و در صورت مشاهده، با نقض‌کنندگان قرنطینه به شدت برخورد خواهد شد و در این خصوص با کسی مماشات نکرده و نخواهیم کرد.

 

خروج مشگین‌شهر از وضعیت قرمز پس از چندین ماه

یکی از شهرستان‌های استان اردبیل که طی چندین ماه در وضعیت قرمز قرار داشت و پس از اجرای طرح شهید سلیمانی و اعمال محدودیت‌ها، بالاخره از وضعیت قرمز خارج شد، شهرستان مشگین‌شهر بود.

بنا به گفته ولی قاسمی، معاون سیاسی و امنیتی فرماندار مشگین‌ شهر، ۹۹ درصد مردم این شهرستان در طرح شهید حاج قاسم سلیمانی پایش و غربالگری شدند.

قاسمی از غربالگری ۱۴۹ هزار و ۶۷۳ نفر با کمک تیم‌های عملیاتی و مراقبتی خبر داد و گفت که در این مدت ۸۷۷ نفر بیمار مشکوک به کرونا طی اجرای این طرح شناسایی شدند.

 

رنگ باختن کرونا در استان اردبیل طی ۵۰ روز کار جهادی

پس از ۵۰ روز از آغاز اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی، موج سوم بیماری کرونا مجبور به رنگ باختن و عقب‌نشینی در برابر اراده و اقدام جهادی سربازان حاج قاسم شد و وضعیت استان اردبیل در ابتدای اجرای طرح با ۷ شهرستان قرمز و نارنجی پس از ۵۰ روز اجرای طرح همراه با اعمال محدودیت‌ها، به ۱۱ شهرستان با وضعیت زرد و آبی رسید.

 

غربالگری بیش از ۹۷درصد مردم استان اردبیل در طرح شهید سلیمانی

استاندار اردبیل بیان کرد: مدیریت ویروس کرونا در استان اردبیل در قالب قرارگاه سردار سپهبد شهید سلیمانی با جدیت تمام ادامه دارد و همچنان غربالگری و مشاوره به مبتلایان انجام می‌شود.

وضعیت استان اردبیل با ۷ شهرستان قرمز و نارنجی پس از ۵۰ روز اجرای طرح همراه با اعمال محدودیت‌ها، به ۱۱ شهرستان با وضعیت زرد و آبی رسید.

 

وی با بیان اینکه نظارت بر اماکن به‌صورت کامل در حال انجام است، تصریح کرد: مشاوره تلفنی به‌خوبی انجام می‌شود و از حدود ۵۵۰۰مورد تست صورت گرفته، ۶۲۸ مورد مثبت بوده که برای این تعداد مجدد تست نهایی انجام شده است.

استاندار اردبیل در جلسه قرارگاه طرح شهید سلیمانی در اردبیل بیان کرد: ستاد طرح شهید سلیمانی گزارش‌هایی از شهرستان‌های خلخال و نمین ارائه کردند که در شهرستان نمین الحمداله شناسایی به خوبی انجام می‌شود.

 

وی با اشاره به غربالگری بیش از ۹۷درصد از جمعیت استان اردیبل تصریح کرد: اجرای طرح شهید سلیمانی با مشارکت نیروهای بسیج و عوامل بهداشتی، درمانی انجام شده است.

بهنام جو با اشاره به انجام ۲۰هزار پیگیری تلفنی جهت آگاهی بخشی افراد پرخطر در استان، تصریح کرد: بیش از پنج هزار و ۹۰۰ تست نیز در این مدت انجام شده و از این تعداد ۷۶۳ مورد مثبت بوده که در خصوص قرنطینه این افراد اقدام شده است.

استاندار اردبیل اذعان داشت: استان اردبیل یکی از استان‌های موفق کشور در رهگیری افراد مثبت کرونایی بوده و حدود ۲۵ نفر از اطرافیان افراد مبتلا را مورد آزمایش قرار داده است.

 

پایش خانه به خانه گروه‌های جهادی در راستای سلامت هم استانی‌ها

مسؤول سازمان بسیج سازندگی استان اردبیل با بیان اینکه طرح شهید سلیمانی در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر همکاری مردم و مسؤولان در قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا در جامعه اجرا می‌شود، اظهار کرد: در راستای کمک به دانشگاه علوم‌پزشکی و جهت کاهش افراد مبتلا به ویروس منحوس کرونا ۴ نقاهتگاه در شهر اردبیل و ۲ نقاهتگاه درسایر شهرستان‌ها ایجاد شده است.

علی پیرجاهد با اشاره به اینکه در این طرح علاوه بر غربالگری به افراد نیازمند بسته‌های معیشتی هم اهدا می‌شود، اضافه کرد: یکی از مزیت‌های طرح شهید سلیمانی آموزش چهره به چهره است که می‌تواند در آگاه‌سازی مردم و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا موثر باشد.

 

اجرای طرح شهید سلیمانی در سال جدید

اما در نوزدهم اسفندماه سال‌جاری، رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به مشارکت 250هزار بسیجی در طرح جدید شهید سلیمانی در کشور از بررسی طرح به‌روز شده طرح شهید سلیمانی و اجرای آن در دو بازه ۱۵ روزه در کل کشور خبر داد.

وی با بیان اینکه از همکاری مردم در مراحل قبلی قدردانی می‌کنیم گفت: با سازماندهی ۲۵۰ هزار بسیجی در قالب تیم‌های مشترک با وزارت بهداشت و سازماندهی اقشار بسیج در زمینه آموزش و فرهنگسازی مرحله جدید این طرح رقم می‌خورد و امیدواریم اقدامات خوبی صورت گیرد.

سلیمانی گفت: این طرح در سراسر کشور عملیاتی می‌شود اما تمرکز طرح بر استان‌هایی است که در وضعیت قرمز شیوع کرونا قرار دارند که امیدواریم شاهد دستاوردهای بزرگی باشیم.

 

تشدید فعالیت‌های قرارگاه شهید سلیمانی در تعطیلات نوروز

براین اساس، استاندار اردبیل نیز از با اشاره به ابلاغ تشدید گام بعدی مدیریت ویروس کرونا اظهار کرد: به جهت تعطیلات نوروزی، تیم‌های مستقر در قرارگاه شهید سلیمانی فعالیت‌های خود را تشدید می‌کنند.

به جهت تعطیلات نوروزی، تیم‌های مستقر در قرارگاه شهید سلیمانی فعالیت‌های خود را تشدید می‌کنند.

 

وی افزود: تیم‌های مراقبتی و نظارتی مراقبت در پروتکل‌ها و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی را باید با جدیت افزایش دهند و در کنار آن شناسایی افراد مبتلا و افرادی که بیماری زمینه‌ای دارند و پرخطر هستند را در دستور کار قرار دارند.

استاندار اردبیل بیان کرد: مدیریت ویروس کرونا در استان اردبیل در قالب قرارگاه سردار سپهبد شهید سلیمانی با جدیت تمام ادامه دارد و همچنان غربالگری و مشاوره به مبتلایان انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: عزیزانی که به جهت اشتغالشان خارج از استان اردبیل هستند و برای ایام عید به کنار خانواده خود بر می‌گردند همه آنها شناسایی شده‌اند تا موقع برگشت بتوانند همه آنها را کنترل کنند.

بهنام جو از مردم خواست موقع بازگشت نزدیکان آنها از شهرستان‌های دیگر، اگر علائمی را مشاهده کردند حتما به‌صورت قرنطینه در داخل منازل مانده و با شبکه بهداشت و ستاد شهید سلیمانی هماهنگی لازم را انجام دهند.

 

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بی‌شک اگر این اقدام جهادی به نام سردار دل‌ها با همکاری بسیجیان و مدافعان سلامت انجام نمی‌شد، هم‌اکنون آمار ابتلا و فوتی‌ها بسیار بیشتر و شاید حتی چند برابر آبان‌ماه بود و مردم بسیاری درگیر این بیماری و رخ در نقاب خاک کشیده و یا داغدار عزیزانشان شده بودند.

بالاخره روزی فرا می‌رسد که تیتر تمامی اخبار «کرونا نابود شد» خواهد بود و سایه نحس کرونا برای همیشه محو و زندگی به روال عادی برخواهد گشت و دقیقا همان روز تمام رشادت‌های مدافعان سلامت و بسیجان خستگی‌ناپذیر تا ابد بر دل‌هایمان هک شده و تمام خستگی این مدت از تن و دل آنها خواهد رفت.

انتهای پیام/3463/

منبع: فارس

کلیدواژه: استان اردبیل طرح شهید سلیمانی اکبر بهنام جو استاندار اردبیل رامین سلطانی طرح شهید حاج قاسم سلیمانی کرونا در استان اردبیل طرح شهید سلیمانی استاندار اردبیل استان اردبیل ویروس کرونا اجرای طرح شهید بسیج مستضعفین وزارت بهداشت انجام می شود طرح شهید شهرستان ها وضعیت قرمز انجام شد آبان ماه فوتی ها ۵۰ روز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۱۸۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پناه عجیب اریک تن هاخ به تاریخ؛ وقتی تیم‌سازی مفهومش را از دست می‌دهد

 اریک تن هاخ معتقد است تیم او مانند منچستریونایتد در فصل 05-2004 به دلیل «تیم‌سازی»، فوتبال خوبی بازی نمی‌کند. 

طرفداری | پس از پیروزی مقابل تیم بیستم جدول در اولدترافورد، منچستریونایتد نتوانست مقابل برنلی رده نوزدهمی به مسیر پیروزی متوالی در لیگ برتر بازگردد. 

در روزهایی که جیسون ویلکاکس وظیفه نظارت بر روی رویکرد فنی و مدیریتی اریک تن هاخ را برعهده گرفته است، شیاطین سرخ در کنار از دست دادن رتبه چهارم، ممکن است با بدترین رتبه تاریخش در لیگ برتر مواجه شوند. در واقع، اندک امید منچستریونایتد برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا با ناکامی تیم‌های انگلیسی در رقابت‌های اروپایی از بین رفت. در صورت دو پیروزی توسط نمایندگان آلمان در لیگ قهرمانان و لیگ اروپا، سهمیه پنجم فصل آینده به بوندسلیگا اختصاص خواهد یافت. با این حال، مشکلات منچستریونایتد فراتر از حضور در رقابت‌های اروپایی است. تیم تحت هدایت اریک تن هاخ در دومین فصل سرمربی هلندی در یک کابوس به تمام معنا قرار گرفته است. در کنار انبوهی از رکوردهای منفی و حذف تحقیرآمیز در لیگ قهرمانان اروپا، رویکردهای تاکتیکی و فنی تن هاخ زیر سوال رفته است. منچستریونایتد با وجود بحران مصدومیت هرگز نتوانسته است فوتبال پویا و امیدوارکننده به نمایش بگذارد. 

در کنار مشکلات داخل زمین، اخیرا اریک تن هاخ در فضای رسانه‌ای نیز درگیر حواشی متعددی شده است. تن هاخ تصمیم گرفته است به سوالات خبرنگاران منتقدش پاسخ ندهد. اتفاقی که مطابق قوانین رسانه‌ای حق طبیعی اوست اما به نظر نمی‌رسد حرکت درستی برای دفاع از «پیشرفت» و «تیم‌سازی» باشد. مرد هلندی پس از تساوی مقابل برنلی تصمیم گرفت سیری در تاریخ داشته باشد. او به فصل 05-2004 اشاره کرد و گفت که «منچستریونایتدِ بزرگ» در آن فصل فوتبال بسیار خوبی بازی نمی‌کرد:

مقایسه تیم جوان و در حال پیشرفت فعلی با منچستریونایتد سابق عادلانه نیست. کاملا اشتباه است. آن‌ها منچستریونایتد 05-2004 را فراموش کرده‌اند، آن تیم نیز فوتبال فوق‌العاد‌ه‌ای بازی نمی‌کرد. 

ادعاهای مرد هلندی باعث تعجب آدام کرفتون، ژورنالیست اتلتیک شد. او در پاسخ به تن هاخ نوشت:

تیم فصل 05-2004 در رتبه سوم قرار گرفت. تنها 5 بازی را در لیگ برتر واگذار کرد، تفاضل گل 32+ داشت، از گروهش در اروپا صعود کرد و 19 کلین شیت به ثبت رساند! 

یک کاربر در پاسخ به کرفتون نوشت:

در ضمن آن فصل فرگوسن با رقم زدن یکی از بهترین عملکردهاش، قهرمان فصل را رفت و برگشت شکست داد. گارناچو و مینو خوب هستند اما آن‌ها رونی و رونالدو نخواهند شد.  

کاربر دیگری به شوخی نوشت:

می‌خوای اتلتیک هم از کنفرانس خبری محروم بشه؟ 

منچستریونایتد در هفته سی و پنجم لیگ برتر تفاضل گل 1+ دارد. آن‌ها که تا مقطع فعلی 12 بار شکست خورده‌اند، در ادامه به مصاف کریستال پالاس، آرسنال، نیوکاسل و برایتون خواهند رفت. 

از دست ندهید ????????????????????????

ژوزه مورایس: باافتخار مسلمان شدم و عضوی از یک خانواده ایرانی‌ام آرنه اسلوت سرمربی جدید لیورپول لغو قانون رشد چگونه فوتبال ایتالیا را نابود می‌کند؟ بازیکن فرانسوی به دلیل عوارض واکسن کرونا از فایزر شکایت کرد!

دیگر خبرها

  • پناه عجیب اریک تن هاخ به تاریخ؛ وقتی تیم‌سازی مفهومش را از دست می‌دهد
  • وقتی «خانه خدا» سینماها را شلوغ کرد
  • مردمی کردن بازسازی عتبات، ایده‌ شهید حاج قاسم سلیمانی بود
  • پخش گفتگوی اختصاصی با همسر شهید طهرانی مقدم از شبکه خبر
  • سلیمانی عملیات‌هایی داشته که هیچ ژنرال آمریکایی نداشته!
  • یادواره شهید دانشجو در روستای داربیدخون
  • یادواره شهید دانشجو در خانوک
  • سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در خط مقدم جنگ نرم
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • آغاز عملیات پروژه بهسازی آسفالت بلوار شهید سلیمانی قم و انسداد مسیر