Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@23:28:09 GMT

گردنه «تته» پس از چهار ماه بازگشایی شد

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۱۸۷۷۱

گردنه «تته» پس از چهار ماه بازگشایی شد

«ابراهیم شهریاری» روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: به همت اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان پاوه از اوایل اسفندماه ماه سال‌جاری عملیات برف روبی و بازگشایی گردنه برف‌گیر تته در حوزه استحفاظی این شهرستان آغاز شد.

وی ادامه داد: ۶ نیروی راهداری این شهرستان با چهار دستگاه ماشین آلات با ۱۰ روز تلاش بی‌وقفه توانستند این محور را بازگشایی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان پاوه اضافه کرد: طول مسیر گردنه تته ۲۱ کیلومتر است که ۱۷ کیلومتر آن در حوزه استحفاظی شهرستان پاوه و چهار کیلومتر دیگر آن در حوزه استحفاظی شهرستان سروآباد است.

شهریاری با بیان اینکه حدود ۲۵۰ هزار مترمکعب برف‌روبی انجام شده است، افزود: امسال به دلیل کاهش نزولات آسمانی، ارتفاع برف در این نقطه به ۲ تا چهار متر رسیده و عملیات برفروبی نیز که هر سال از اردیبهشت ماه انجام می‌شد، امسال از اسفندماه آغاز شد.

وی یادآور شد: ارتفاع ترانشه‌های برفی این گردنه در سال‌های گذشته از سه تا ۱۲متر متغیر است و در سال گذشته حدود ۵۵۰ هزار متر مکعب عملیات برفروبی انجام شد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان پاوه اظهار کرد: گردنه تته سخت گذرترین مسیر ارتباطی بین استان‌های کردستان و کرمانشاه است و در نیمی از سال به خاطر برف سنگین، کولاک شدید ،سقوط بهمن ، خطر ریزش کوه و مه شدید و عدم دید کافی برای رانندگی مسدود می شود.

وی با بیان اینکه از آبان ماه سال جاری این گردنه مسدود شده است، افزود: در این مدت ارتباط بین شهرستان های پاوه و مریوان از مسیر فرعی هجیج ـ هورامان انجام گرفته است.

گردنه تته محور ارتباطی شهرستان های سروآباد و مریوان در استان کردستان به شهرستان پاوه و شهرهای نودشه و نوسود در استان کرمانشاه است.

این گذرگاه بر مناطقی از اقلیم کردستان عراق مشرف است و با چشم غیرمسلح شماری از شهرها و روستاهای کردستان عراق و سد دربندیخان قابل مشاهده است.

در نزدیکی گردنه تته منطقه گردشگری دالانی و آبگیری به همین نام و در ارتفاع ۲۰۱۷ متری از سطح دریا وجود دارد که در فصل بهار و تابستان مقصد سفر گردشگران از اقصی نقاط کشور است.

برچسب‌ها سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای مریوان سروآباد بارش برف پاوه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای مریوان سروآباد سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای مریوان سروآباد بارش برف پاوه اخبار کنکور راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان پاوه گردنه تته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۱۸۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف نقطه حادثه خیز حوزه شهرستان بشرویه در محور روستایی کرند

به گزارش خبرنگار مهر، حامد نصیرایی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران از حذف نقطه حادثه خیز کیلومتر ۳۵ محور روستایی بشرویه- کرند از ابتدای سال خبرداد و گفت: با احداث ۳ دستگاه ابنیه فنی و زیرسازی و آسفالت ۳۰۰ متر واریانت پیچ تند و نقطه حادثه خیز محور مذکور اصلاح شد.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان بشرویه با اشاره به اینکه این پروژه با اعتباری بالغ بر ۴۹ میلیارد ریال اجرا شده است، گفت: امیدواریم این پروژه در کاهش تصادفات موثر باشد.

نصیرایی با تاکید بر اینکه نگهداری و ارتقای ایمنی راه‌ها یکی از وظایف اصلی ادارات راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است، اظهار کرد: تقلیل میزان خرابی رویه راه‌ها وحذف نقاط حادثه خیز، کاهش تصادفات و خطرات جاده‌ای را بدنبال خواهد داشت.

کد خبر 6092061

دیگر خبرها

  • ظهور تحول در دانشگاه های جهان را باید نتیجه خون‌های ریخته شده در غزه دانست
  • حذف نقطه حادثه خیز حوزه شهرستان بشرویه در محور روستایی کرند
  • افتتاح پل روستای نوخاله در شهرستان صومعه سرا
  • افتتاح پل روستای نوخاله شهرستان صومعه سرا
  • بازگشایی راه‌های ارتباطی ۳۵۰ روستای سیل‌زده در خراسان جنوبی
  • راه ارتباطی ۳۵۰ روستای خراسان جنوبی بازگشایی شد
  • بازگشایی جاده‌های سیلابی ۶ روستا در خراسان رضوی
  • احتمال ریزش سنگ ریزه در جاده گنجنامه-تویسرکان
  • تلاش راهداران خراسان جنوبی برای برقراری ارتباط ایمن ۳۵۰ روستا
  • محور فرعی و کوهستانی گنجنامه تویسرکان بازگشایی شد