Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-04-29@19:37:25 GMT

محافظت از خطوط فشار برق با یک محصول بومی

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۱۸۸۳۰

محافظت از خطوط فشار برق با یک محصول بومی

شرکتی دانش‌بنیان با طراحی و ساخت سیستم‌های حفاظتی و اتوماسیون تجهیزات خطوط فشار به رونق بازار داخلی این تجهیزات کمک کرد.

شرکت صنایع الکترونیک فرتاک کنترل که از سال 88 کار خود را آغاز کرده، محصولاتی در حوزه تجهیزات اتوماسیون و کنترل از راه دور شبکه‌های توزیع نیروی برق طراحی و تولید کرده است. محصولاتی که رقبای سرسخت خارجی در بازار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما تولیدات این شرکت در مدت زمان کوتاهی توانست به جایگاه خوبی در بازارهای جهانی دست یابد.

به گفته مهدی محمدی مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان، اساسی ترين وظيفه شركت‌های توزيع علاوه بر تامين به موقع برق متقاضيان، تداوم برق با كيفيت مناسب، برای مشتركان است. پس لازم است در شبكه های توزيع، سيستم اتوماسيون پياده سازی شود.

وی افزود: در شبكه‌های توزيع بدون سيستم اتوماسيون پس از بروز هر خاموشی، مدت زمان زيادی برای پيدا كردن محل عيب و ايزوله كردن آن محل از بقيه شبكه صرف می شودكه در اين زمان در شبكه‌های با طول زياد ممكن است به چندين ساعت نيز افزايش يابد.

به گفته این فعال فناور، اين در حالی است كه در صنايع پيشرفته امروزی، قطع برق حتی برای كمتر از چند ثانيه نيز صدمات جبران ناپذيری را به اقتصاد  وارد می کند. بنابراین بايد در شبكه های توزيع، تمهيدات لازم برای به حداقل رساندن خاموشی ها در نظر گرفته شود. برای اين منظور بايد قابليت اطمينان شبكه و همچنين قابليت مانور شبكه را افزايش و زمان انجام مانور را كاهش داد كه اين امر با اجرای پروژه اتوماسيون در شبكه توزيع برق تحقق خواهد يافت.

وی همچنین بیان کرد: محصولات ما با توجه به وجود چنین مشکلی در سیستم‌های برق رسانی تولید شده اند و به كاهش هزينه‌هایي بهره‌برداری، تعميرات و نگهداری، بهبود راندمان سيستم توزيع و بهبود زمان بازيابی، افزايش قابليت اطمينان سيستم، ارايه خدمات بهتر و سريعتر به مصرف‌كنندگان و افزايش رضايت آنها کمک می‌کند. همچنین كسب اطلاعات و آمار بهتر و دقيق‌تر از شبكه توزيع و مصرف‌كنندگان، كاهش خاموشی ها و مدت ميانگين قطع برق و افزايش عمر مفيد تجهيزات در نتيجه جلوگيری از اضافه بار آنها نیز از دیگر کاربردهای این محصولات است.

به گزارش «انرژی امروز» از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، این فعال فناور ادامه داد: با توجه به اینکه لیست رقبای محصولات این شرکت عمدتا شرکت های خارجی هستند، فروش محصولات ما به شرکت‌های توزیع برق آذربایجان‌شرقی، اردبیل، کرمانشاه، شیراز و یزد از سال 93 تا کنون از خروج یک میلیون دلار ارز جلوگیری کرده است. تاکنون صادراتی نداشتیم ولی برنامه‌ریزی کرده‌ایم که تا دو سال دیگر صادرات محصولاتمان را آغاز کنیم.

برچسب هاخطوط فشار برق شبکه برق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: خطوط فشار برق شبکه برق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری آسیا اروپا انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی نفت خام وزارت نفت وزارت نیرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۱۸۸۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرینتر جدید لنوو با چه قیمتی عرضه شد؟

اطلاعات ارائه شده نشان می‌دهد که پرینتر لنوو Xiaoxin Panda Printer Pro با قیمت 138 دلار وارد بازار چین شد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، شرکت لنوو یک پرینتر لیزری جدید به نام Xiaoxin Panda Printer Pro را در چین عرضه کرده است، این محصول نسبت به پرینتر Xiaoxin Panda که برای اولین بار در سال ۲۰۲۱ وارد بازار شد، ارتقا یافته است، محصول جدید دارای طراحی سبک وزن و زیبا است و برای استفاده در منزل یا محل کار مناسب است، وزن آن تقریباً ۶.۵ کیلوگرم است.

پرینتر لنوو Xiaoxin Panda Printer Pro از شبکه Wi-Fi, دوبانده برای چاپ کارآمد پشتیبانی می‌کند، همچنین از شبکه دو بانده ۲.۴ یا ۵ گیگاهرتزی بهره می‌برد، این پرینتر با چندین روتر برای اتصال طولانی‌تر سازگار است؛ پرینتر یادشده را می‌توان از طریق چند گزینه اتصال از جمله USB، برنامه Zhixiangija و NFC به رایانه یا تلفن همراه متصل کرد؛ این محصول قابلیت‌های چاپ، اسکن و فتوکپی را ارائه می‌دهد، از اسکن رنگی نیز پشتیبانی می‌کند، اما چاپ و فتوکپی فقط به صورت سیاه و سفید است، اسکن رنگی آن دارای حداکثر وضوح 4800dpi و دقت چاپ 1200dpi است.

نحوه استفاده از پرینتر لنوو Xiaoxin Panda Printer Pro بسیار آسان است، به طوری که حتی کودکان و افراد مسن نیز می‌توانند با آن کار کنند؛ قیمت پرینتر یادشده ۱۳۸ دلار ارزیابی شده است.

کد خبر 748601

دیگر خبرها

  • ۲۱۰۰ اتوبوس در خطوط تهران فعالیت می‌کنند + فیلم
  • سرمایه‌گذاری ۲ هزار میلیارد تومانی در حوزه تامین برق تهران
  • شرکت‌های دانش‌بنیان صنایع معدنی گرد هم می‌آیند
  • پرینتر جدید لنوو با چه قیمتی عرضه شد؟
  • شرکت‌های تامین سرمایه بهبود شبکه برق تعریف شود
  • تکمیل ۳ پایانه مترو در سال ۱۴۰۳ | ۴ خط مترو تهران توسعه می یابند
  • تکمیل ۳ پایانه مترو در اولویت سال ۱۴۰۳ | ۴ خط مترو تهران توسعه می یابد
  • افزایش چهار برابری دبی تصفیه خانه فاضلاب یزد با ورود روان آب‌ها
  • اجرای طرح تعویض کنتورهای فرسوده در استان مرکزی
  • بومی سازی تجهیزات الکترونیکی کاربردی در صنعت دریا