Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: بیش از ۱۵ هزار سازمان مردم‌نهاد داریم البته آمارها متفاوت است . این‌ها می‌توانند به اقتصاد ما کمک کنند اما یک بروکراسی خشن و خشکی حاکم شده که مردم نمی‌توانند حضور داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، دکتر جاسبی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در مراسم سالگرد تأسیس و رونمایی از نشان جدید بنیاد فرهنگی البرز بابیان اینکه دهه چهل از وام بنیاد فرهنگی البرز بهره‌مند شدم،گفت: در حوزه اقتصاد که ما واقعاً مشکل داریم شاید دلیلش این است که کمتر از مردم کمک گرفته‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما بیش از ۱۵ هزار سازمان مردم‌نهاد داریم البته آمارها متفاوت است . این‌ها می‌توانند به اقتصاد ما کمک کنند اما یک بروکراسی خشن و خشکی حاکم شده که مردم نمی‌توانند حضور داشته باشند.

دکتر عبدالله جاسبی در این مراسم طی سخنانی گفت: از سازمان اوقاف و امور خیریه تشکر می‌کنم به دلیل  انجام کارهای خیر و بزرگداشت کسانی که در این راه قدم گذاشته‌اند ازجمله آقای حسینعلی البرز که بنده افتخار بهره‌مندی از وام ایشان را در اوایل دهه چهل داشته‌ام. آن زمان جز رتبه‌های اول هنرسرای عالی سابق که بعداً شد دانشگاه علم و صنعت بودم وام برای اولین بار بود که داشت اعطا می‌شد. در ساختمانی در خیابان لاله‌زار قدیم رفتم و این وام را دریافت کردم که یک اثر بسیار خوبی داشت.
 
وی ادامه داد:ما پس از پیروزی انقلاب اسلامی موفقیت‌های زیادی به دست آوردیم یکی از آن موفقیت‌های بزرگ ما این بود که پیش از انقلاب نسبت سرانه دانشجو به جمعیت بسیار کم بود. تعداد دانشجویان ما در آستانه پیروزی انقلاب شاید ۱۵۰ هزار نفر کمتر یا بیشتر بود الان ۴ میلیون دانشجو داریم کیفیت دانشجویان ما قطعاً از آن موقع بهتر است. دانشگاه‌های ما تا بسیاری از شهرهای دورافتاده گسترش پیدا کرده.
 
جاسبی تصریح کرد:یکی از دلایل این موفقیت این بود که ما بخشی از بار سنگین آموزش عالی را گذاشتیم روی دوش مردم. ما هر جا به مردم مراجعه کردیم موفقیت‌های بزرگی به دست آوردیم.
 
این منتخب بنیاد فرهنگی البرز در دهه چهل یادآور شد:در حوزه اقتصاد که ما واقعاً مشکل داریم شاید دلیلش این است که کمتر از مردم کمک گرفته‌ایم. ما بیش از ۱۵ هزار سازمان مردم‌نهاد داریم البته آمارها متفاوت است . این‌ها می‌توانند به اقتصاد ما کمک کنند اما یک بروکراسی خشن و خشکی حاکم شده که مردم نمی‌توانند حضور داشته باشند. این اقیانوس می‌تواند صدها نفر مثل مرحوم البرز را پای کار بیاورد.
 
جاسبی اضافه کرد: من این مطلب را در شورای عالی انقلاب فرهنگی هم مطرح کردم ما از سازمان‌های مردم‌نهاد می‌توانستیم هزار برابر آن چیزی که الان است بهره ببریم. افرادی حاضرند که بیایند به اقتصاد کمک کنند و سرمایه بیاورند.
 
وی خاطرنشان کرد:امیدوارم سازمان اوقاف قدم‌های بزرگی در این حوزه بردارد. این  حوزه را بیشتر توسعه بدهد و لااقل بخشی از سازمان‌های مردم‌نهاد را جذب و فعال کند مخصوصاً در حوزه‌های پیشرفت علم و دانش و مرتفع کردن آسیب‌های اجتماعی.

پایان پیام/49

منبع: شبستان

کلیدواژه: عبدالله جاسبی بنیاد فرهنگی البرز شورای عالی انقلاب فرهنگی بنیاد فرهنگی البرز مردم نهاد دهه چهل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۱۹۴۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردمی کردن اقتصاد توسعه پایدار کشور را به دنبال دارد

ایسنا/کردستان معاون و نماینده وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با بیان اینکه تقویت بخش خصوصی و مردمی کردن اقتصاد موفقیت اقتصادی را موجب می شود، گفت: تجربه ثابت کرده است که فاصله گرفتن از دولتی بودن امور اقتصادی همیشه منفعت های زیادی برای جامعه داشته است.

مهرداد عظیمی امروز دوشنبه (۱۱ اردیبهشت) در مراسم گرامیداشت هفته کارگر در مجتمع فجر سنندج، با اشاره به اینکه کردستان، برگ های زرین تاریخ کشور را به خود اختصاص داده و نقش مهم مردمان این دیار در پایداری انقلاب بی بدیل است، اظهار کرد: نیروی انسانی درخشان مهمترین ظرفیت استان کردستان علاوه بر ظرفیت‌های خدادادی است.

وی معرفی درست و به جای ظرفیت های انسانی استان را رسالت مهم رسانه های استان ذکر کرد و افزود: ظرفیت های برجسته کردستان و آیین های سنتی این دیار در این برهه زمانی به همت دولت به بالاترین جایگاه خود رسیده و به همگان معرفی شده است.

رییس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور با تبریک هفته کارگر، عنوان کرد: کارگران مجاهدان عرصه اقتصادی هستند و در شرایطی که دشمنان در صدد تنگ کردن عرصه اقتصادی به مردم هستند، رهبر معظم انقلاب شعار سال را بر پایه اقتصادی انتخاب کرده و مشارکت مردم را مبنای تحقق آن قرارداده است.

وی، با بیان اینکه تقویت بخش خصوصی و مردمی کردن اقتصاد موفقیت اقتصادی را موجب می شود، ادامه داد: تجربه ثابت کرده است که فاصله گرفتن از دولتی بودن امور اقتصادی همیشه منفعت‌های زیادی برای جامعه داشته است.

عظیمی، توجه به کارگران به ویژه کارگران ساختمانی اعلام کرد که دولت مکلف شد که بخشی از اعتبارات عمرانی سالانه دستگاه های اجرایی تحت عنوان تملک دارایی را صرف آموزش مهارت کارگران کنند و این امر از دستاوردهای مهم دولت سیزدهم به شمار می‌رود.

افزایش ۵۰ درصدی مراکز جوار کارگاهی

معاون وزیر کار تصریح کرد: یکی از راهبردهای جدی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در سال جاری افزایش ۵۰ درصدی مراکز آموزشی جوار کارگاهی است.

عظیمی، کاهش بی‌سابقه نرخ بیکاری را جز افتخارات دولت عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: توانمندسازی دهک‌های ضعیف جامعه نیز از دیگر اقدامات و توفیقات دولت و این وزارتخانه بوده که این روند به خوبی جلو می‌رود و در وزارتخانه در قالب یک قرارگاه در راستای تحقق منویات و مطالبات مقام معظم رهبری تلاش می کنیم و امیدواریم بتوانیم با برنامه ریزی‌های مختلف در قالب این قرارگاه شاهد تحقق منویات رهبری و پاسخگویی به مطالبات مردم عزیز ایران باشیم.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • تشکیل ۱۲ کمیته فرهنگی برای برگزاری اجتماع ۲۰ هزار نفری امام رضایی ها در البرز
  • تشریح‌ جزئیات برگزاری شصت و دومین جایزه نخبگانی البرز
  • همایش اعطای جوایز شصت و دومین دوره جایزه البرز برگزار می شود
  • جایزه نوبل ایرانی به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟
  • مردمی کردن اقتصاد توسعه پایدار کشور را به دنبال دارد
  • اعطای جایزه به ۶۲ نفر در شصت‌ودومین جایزه ملی البرز
  • شصت و دومین جایزه نوبل ایرانی ۶۲ منتخب خواهد داشت/ جایزه البرز(جایزه نوبل ایرانی) قدیمی‌ترین جایزه علمی کشور است
  • رشد ۵۰درصدی تشکل های مردم نهاد چهارمحال و بختیاری
  • اعطای جایزه ملی البرز به ۱۶۰۰ نخبه علمی
  • نشست خبری مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز آغاز شد