Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - شهر: طراحی و اجرای المان های نوروزی، آذین بندی و نورپردازی، تونل نوری، فرش گل و تزیین فضای سبز در نقاط پرتردد و شاخص منطقه 2 از مهمترین برنامه های استقبال از بهار 1400 این منطقه است.
علی اکبر کریمی پور، معاون امور خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 2 درباره برنامه های این منطقه برای استقبال از بهار 1400 به خبرنگار شهر گفت: با توجه به طرحی که از ماه ها قبل توسط حوزه مرکز به صورت متمرکز به مناطق ابلاغ شده بود، منطقه 2 نیز مانند سایر مناطق طرح هایی را برای نوروز1400 برنامه ریزی و امکان سنجی کرد و این برنامه ها به منظور ایجاد فضای شاد و متنوع و پرطراوت آغاز شده و تا پایان سال به صورت کامل انجام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او درباره جزییات این برنامه ها افزود: یکی از موضوعاتی که در این راستا پیگیری کردیم بحث دید شب و نورپردازی میدان ها، محورها، توقفگاهها و مسیرهای پرتردد در مسیرهای بزرگراهی و همچنین روشنایی زیر پلهای سواره رو است که در دستور کار قرار گرفته و قسمت زیادی از این کارها انجام شده است.
کریمی پور اضافه کرد: استفاده از المان های نوروزی در میدانهای میدان صنعت، کاج، تیموری و فرهنگ و چهار راه قیصر امین پور و بحث آذین بندی در سطح میادین و مسیرهای پرتردد انجام شده است. معاون امور خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 2 با بیان اینکه در بحث فضای سبز 400 المان با گلهای فصلی در سطح منطقه جانمایی و در جعبه های گل کاشته شده است، یادآور شد: همچنین حدود 30 فرش گل درفضاهای بزرگراهی کار شده که چهار مورد آن با توجه به دید بهتر به صورت خاص کار شده است.
او در ادامه گفت: کاشت درختان به طول یک کیلومتر در بزرگراه یادگار امام (ره) به صورت روتبال( جابجایی درخت با ریشه) انجام شد که حرکت خوبی در جهت توسعه فضای سبز پایدار در سطح شهر است. علاوه بر این سفره های هفت سین در بوستانها و اماکن پرتردد برنامه ریزی شد که تعدادی از آن انجام شده و بخش باقیمانده آن نیز در دست اقدام است.
کریمی پور با بیان اینکه در هفته درختکاری نیز اهدای درخت به شهروندان صورت گرفت، افزود: با توجه به پیامهای 137و درخواست شهروندان، کاشت درخت در منازل آنها انجام شد. همچنین واکاری در نقاطی که نیاز به این کار داشتند انجام شد.
به گفته معاون خدمات شهری شهرداری منطقه 2، نورپردازی پل معلق بوستان نهج البلاغه و تونل ارتباطی بین فاز یک و دو این بوستان که بزرگترین تونل نوری ایران به طول 260 و عرض چهار متر است از اقداماتی بود که مورد توجه شروندان قرار گرفت.
روتبال: به ﺟﺎﺑﺠﺎیی درﺧﺘﺎن ﺑﺰرگ طوری که اﻃﺮاف ریشه آن را ﻛﻴﺴﻪ ﭘﻴﭻ ﻛﺮده و ﺑﺎ ﻛﻤﺘﺮﻳﻦ ﺻﺪﻣﻪ ﺑﻪ ﻣﻜﺎن دیگر ﺑﻪ ﺷﻜﻠﻲ ﻛﻪ رﻳﺸﻪ ﻫﻤﺮاه ﺑﺎ ﺧﺎک ﻣﻮرد ﻧﻈﺮ اﻧﺘﻘﺎل داده می شود، روﺗﺒﺎل میﮔﻮﻳﻨﺪ.
خبرنگار: علی سی پی

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: برنامه ها انجام شد منطقه 2

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۱۹۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح ۲۰ کیلومتر از جاده شهرکرد به ناغان

شجاع ذیلابی در نخستین سفر استاندار و مدیران دستگاه‌های اجرایی در سال ۱۴۰۳ به بخش ناغان، اظهار داشت: جاده شهرکرد، شلمزار و ناغان که در سال‌های گذشته تلفات مرگباری را داشت در سال گذشته ۲۰ کیلومتر از این جاده از سمت شهرکرد به ناغان افتتاح شد و از مسئولین مربوطه انتظار داریم که تا پایان سال بقیه جاده افتتاح گردد تا شاهد حوادث ناگوار نباشیم.

وی در خصوص تونل زره، بیان کرد: با تاکید استاندار محترم حفاری و خاکبرداری این تونل هزار و ۴۷۰ متری انجام شد و پل ها‌ی تونل زده شد.

ذیلابی با بیان اینکه در حال حاضر تونل زره به مرحله کفبرداری و لاینینگ رسیده است، اضافه کرد: با برای ادامه کار به اعتبارات نقدی نیاز است و انتظار می‌رود پیمانکار این طرح از نظر مالی مورد حمایت قرار گیرد چرا که تونل زره از مطالبه‌های به حق مردم ناغان است.

بیشتر بخوانید

کاهش ۷۵ درصدی تصادف‌های منجر به فوت در چهارمحال و بختیاری

وی با اشاره به روکش آسفالت از سه راهی جوزستان به سمت معدن، گفت: جهت انجام روکش آسفالت این مسیر اتباری بالغ بر ۲۵۰ میلیارد ریال صرف شده و تنها پنج تا ۶ کیلومتر از این مسیر باقی‌مانده است که کار به اتمام رسد.

ذیلابی افتتاح جاده آب‌گلور، اجرای بیش از ۴۵ کیلومتر فیبر نوری و فراهم شدن بستر اینترنت، فعالیت مجتمع‌های دام و طیور، کشت ۵۰ هکتار بذر بادام دیم در روستای چهارطاق و تکمیل مجتمع مسکونی ۶۲ واحدی روستای دورک، را از جمله اقدامات انجام شده در این بخش عنوان نمود.

وی با اشاره به خدمات خوب شرکت گاز استان، یادآور شد: در بخش ناغان عملیات گاز رسانی به روستا‌ها انجام شده است و تنها چهار تا پنج روستای این بخش از نعمت گاز محروم بودند که عملیات گازرسانی به روستای کهن دژ انجام و آماده افتتاح است.

ذیلابی افزود: با همت شرکت آب منطقه‌ای پمپاژ آب ناغان بعد از ۲۵ سال لوله‌گذاری شد و با انجام این طرح ۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی از نعمت آب برخوردار می‌شوند.
فرماندار کیار با اشاره به بهره‌برداری از طرح پمپاژ گل سفید اضافه کرد: بخش ناغان ۱۰ پمپاژ آب دارد که تاکنون چهار پمپاژ افتتاح شد و بیش از یک هزار هکتار از زمین‌های شیب دار از این آب برخوردار شده است.

وی با اشاره به تاثیر اجرای پمپاژ آب در ایجاد اشتغال و توسعه کشاورزی گفت: ۶ پمپاژ دیگر نیز در این بخش وجود دارد که امسال تا سال آینده مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

ذیلابی بیان کرد: بخش ناغان قابلیت آبزی‌پروری را دارد و در حال حاضر در این بخش بیش از ۱۲۰ پرورش آبزیان وجود دارد و تاکنون ۸۰ پرورش آبزی ساماندهی شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • کمبود آمبولانس بزرگترین چالش اورژانس کشور است
  • رفع مشکلات معابر خاکی و پرتردد محله شهدای صفری
  • ۱۱۵ کیلومتر فیبر نوری در شهرهای استان بوشهر اجرا شد
  • پیاده‌روهای خیابان ۱۹ دی قم نوسازی می‌شود
  • تجارت ایران با کشور‌های آفریقایی دوبرابر می‌شود/ فردا ۸ اردیبهشت زمان افتتاح بزرگترین نمایشگاه دستاورد‌های ایران
  • با توجه به مسائل متعدد در شهرستان اصفهان بازدیدهای مختلفی برنامه‌ریزی شده است
  • افتتاح ۲۰ کیلومتر از جاده شهرکرد به ناغان
  • زوج شاهنامه‌خوان بام ایران در شهر‌های ایران خوان خرد می‌گسترانند
  • برنامه ملی بازآفرینی در کشور اجرا می‌شود
  • با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید | آغاز تا انجام اومااویا