Web Analytics Made Easy - Statcounter

مریم بیدخام روز دوشنبه با اعلام این مطلب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این نهادهای مردمی یک هزار و ۶۲۵ نفر هستند که شامل تشکل‌های مردم نهاد، گروه‌های اجتماعی، مددکاران، گروه‌های جهادی، بسیج محلات، کانون‌های مساجد و کمک‌های فردی و خیرخواهانه است.

وی در تشریح کمک‌های صورت گرفته از تشکل‌های مردم نهاد اظهار داشت: ۳۴ تشکل مردم نهاد توانسته در این مدت با اهدای ۱۰ میلیارد تومان اقلام نقدی و غیرنقدی شامل ۹۰ هزار و ۳۵۴ بسته لوازم بهداشتی (ماسک، الکل، دستکش، مواد شوینده، لباس محافظ، سپر شیشه‌ای)، ۲۲ هزار و ۷۶۱بسته معیشتی شامل قند، برنج، روغن، حبوبات و گوشت، چهار دستگاه ونتیلاتور و کمک به ۸۳ بیمار سرطانی شدت انتشار این بیماری را کاهش دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بیدخام با بیان اینکه یک هزار و ۲۶۹ نفر از نهادهای مردمی در قالب گروه‌های اجتماعی، جهادی و بسیج مردمی فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: این گروه‌ها نیز با کمکی معادل ۳۵ میلیارد تومان در قالب نقدی و غیرنقدی توانسته‌اند ۵۶ هزار و ۶۹۰ بسته بهداشتی، ۵۱ هزار و ۸۵۰ بسته معیشتی، چهار هزار و ۶۲ مورد بازرسی، ۱۳۸ هزار و ۷۴ مورد تب سنجی و ۱۱ هزار و ۴۱۷ پوستر و بنر آموزشی را از ابتدای شیوع کرونا تاکنون انجام دهند.

این مسؤول به حضور فعالانه ۳۲۲ خیر نیکوکار در این ایام برای کمک به کاهش ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: فراهم کردن ۲۱ هزار و ۸۵۰ بسته بهداشتی و ۱۷ هزار و ۴۰۰ بسته معیشتی از اقدامات این خیران و نیکوکاران در استان قزوین است.

بیدخام در ادامه به اهداف تشکیل تشکل های مردمی همچون مراکز نیکوکاری و تقویت مسئولیت اجتماعی افراد نسبت به یکدیگر در جامعه اشاره کرد و اظهار داشت: مراکز نیکوکاری با هدف نهادینه‌سازی فرهنگ احسان و نیکوکاری به صورت محله محور، شناسایی خیران و نیازمندان واقعی در محلات و ارائه خدمت به نیازمندان از طریق کمک‌های مردمی فعالیت می‌کنند تا امکان فعالیت‌های داوطلبانه برای خدمت رسانی گسترده ایجاد شود.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین تاکید کرد: هزینه کرد مراکز نیکوکاری باید شفاف سازی و اطلاع رسانی شود تا مردم بیش از پیش با این مراکز همراه و همگام شوند و کمک‌های خود به نیازمندان را در اختیار آنها قرار دهند.

وی بیان داشت: با توجه به تورمی که متاسفانه به دلیل مختلفی در کشور وجود دارد و مشکلاتی هم برای خانواده ها ایجاد کرده است، باید در کنار بسته‌های معیشتی موضوع توانمندسازی، کارآفرینی و ایجاد اشتغال نیز بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

بیدخام بر لزوم هم افزایی تشکل‌های خیریه و گروه‌های مردمی با سایر مراکز نیکوکاری تاکید کرد و یادآورشد: با انسجام بین گروه‌های مردمی و خیریه‌ها، کمک رسانی و مساعدت به نیازمندان و اقشار آسیب‌پذیر به نحو شایسته تری انجام می‌شود.

برچسب‌ها ویروس کرونا سازمان های مردم نهاد کمک های مردمی استان قزوین گروه های جهادی موسسات نیکوکاری پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا سازمان های مردم نهاد کمک های مردمی ویروس کرونا سازمان های مردم نهاد کمک های مردمی استان قزوین گروه های جهادی موسسات نیکوکاری اخبار کنکور مراکز نیکوکاری مردم نهاد گروه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۱۹۹۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهترین راه برای برطرف شدن معضلات اجتماعی استفاده از ظرفیت‌های مردمی است

محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین در نشست فعالان محلات استان قزوین گفت: بهترین و درست‌ترین راه برای برطرف شدن مسائل و معضلات اجتماعی که در جامعه وجود دارد، استفاده از ظرفیت‌های مردمی است و دولت مصمم است از این ظرفیت به نحو احسن استفاده کند.

وی افزود: روش و رویه پرداخت به مسائل توسط مردم یکی از رویه‌های اصلی دولت است و رهبر معظم انقلاب هم بار‌ها و بار‌ها حوزه مردم و ایجاد حلقه‌های میانی را مورد توجه و تاکید قرار داده و این مهم را حتی در اقتصاد که مقوله پیچیده‌تر و تکنیکی تری است مطرح می‌کند.

استاندار قزوین اضافه کرد: تصدی گری توسط دولت در برخی از موضوعات از جمله موضوعات اجتماعی باعث گرفتاری‌هایی می‌شود و گرفتاری‌هایی را ایجاد می‌کند، در وهله نخست مردم فکر می‌کنند با ورود دولت نقشی ندارند و دوما دولت متصدی خوبی در این زمینه نیست و برخی اوقات مشکلات را بیشتر می‌کند.
 
نماینده عالی دولت در استان اظهار داشت: دولت سیزدهم تمام تلاش خود را می‌کند تا در حد مقدورات و امکانات برای پرداخت مسائل اقدامات لازم را انجام دهد و این موضوعات در کانون توجه دولت سیزدهم است ولی حوزه‌های اجتماعی و حوزه‌های زیرساختی نیازمند بودجه‌های زیادی است که تمامی آنها در توان دولت نیست و باید با هم افزایی دولتی و مردمی مشکلات را برطرف کرد. 

وی افزود: استان قزوین به صورت مصداقی اقدامات متعددی را برای کاهش مشکلات اجتماعی انجام داده است که از جمله مهم‌ترین آنها راه اندازی کمپ ماده ۱۶ است، موضوعی که برخی از معضلات اجتماعی را کاهش داده و باید در سطح استان توسعه پیدا کند.

اعلایی گفت: حل مسائل کانون‌های مشکل آفرین اجتماعی در دستور کار مجموعه مدیریتی استان قرار دارد و خدمت گذران با همدلی و همراهی تمام تلاش خود را می‌کنند تا این مشکلات کاهش یابد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • ظرفیت های مردمی در اجرای طرح نماد بکارگیری شود
  • ظرفیت‌های مردمی قزوین در اجرای «طرح نماد» به‌کارگیری شود
  • سمن‌ها و گروه‌های مردمی بر حوزه دانش آموزان تمرکز کنند
  • عمده شکایات مردمی از این پزشکان؛ علت چیست؟
  • عمده شکایات مردمی از پزشکان در حوزه زیبایی است
  • مشارکت مردمی در بهزیستی خراسان جنوبی ۱۱۶ درصد افزایش یافت
  • مبارزه جدی برای مقابله با فساد
  •  استفاده از ظرفیت‌های مردمی بهترین راه برای حل معضلات اجتماعی
  • بهترین راه برای برطرف شدن معضلات اجتماعی استفاده از ظرفیت‌های مردمی است
  • ۲۵ سمن برای مقابله با موادمخدر در قزوین فعال است