Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-08@23:41:45 GMT

کمک یک‌میلیاردی چالوسی‌ها در جشن نیکوکاری

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۲۰۰۰۵

کمک یک‌میلیاردی چالوسی‌ها در جشن نیکوکاری

محمد قمی اویلی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس چالوس ضمن اشاره به برگزاری جشن نیکوکاری از ۱۳ تا ۱۵ اسفند ماه در سراسر کشور اظهار کرد: در این جشن ملی  بیش از یک‌میلیارد و ۵۵۲ میلیون تومان کمک نقدی و غیرنقدی جمع‌آوری شده که در حال توزیع میان خانوارهای نیازمند از قبل شناسایی شده این شهرستان است.

وی با اشاره به اینکه کمیته امداد همواره در زمینه اشتغال‌زایی از تعهداتش جلوتر بوده است، گفت: این نهاد در سال ۹۸ تعداد ۱۸۶ نفر، در سال ۹۹ تعداد ۱۸۹ شغل ایجاد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قمی میزان اشتغالی که طی امسال تاکنون توسط این نهاد ایجاد شده است را ۱۸۹ مورد ذکر کرد و گفت: این میزان اشتغالزایی با ۷ میلیارد و ۴۸۰ میلیون تومان تسهیلات ایجاد شده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی در چالوس مشاغل خانگی را یکی از راهبردهای کمیته امداد دانست و افزود: سرپرست ۶۰ درصد خانواده‌های زیرپوشش کمیته امداد شهرستان چالوس را بانوان تشکیل می‌دهند و امسال با تسهیلات به مبلغ یک‌میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان تعداد ۴۴ شغل برای زنان سرپرست خانوار ایجاد شده است.

این مسؤول خاطرنشان کرد: کمیته امداد امام خمینی همچنین در کنار اجرای طرح های اشتغالزایی و سیاست حمایتی و توانمندسازی خانواده‌ها و مددجویان تعداد ۵۱۳ نفر در راستای ایجاد اشتغال از آموزش‌های مهارت‌های فنی حرفه‌ای بهره‌مند و ۵۸ نفر از طریق کاریابی در سال ۹۹ مشغول به کار شدند.

وی با اشاره به اینکه امسال طی چهار مرحله ۵۵ سری جهیزیه به نوعروسان زیرپوشش این نهاد حمایتی اهدا شد، اظهار کرد: ارزش جهیزیه‌های اهدا شده تقریبا جمعا ۶۰۰ میلیون تومان است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی در چالوس با بیان اینکه خانواده یکی از والاترین کانون اجتماعی است،گفت: این اقلام شامل پنج قلم کالای اساسی برای هر یک از نوعروسان است که با مشارکت خیرین تامین شده است.

وی به دیگر اقدام های مهم این نهاد حمایتی در سال ۹۹ اشاره کرد و گفت: کمیته امداد چالوس همچنین با استفاده از کمک‌های خیران و اعطای تسهیلات مسکن با اعتباری بالغ بر ۲۷۰ میلیون تومان برای ۱۷ مددجوی محروم و فاقد مسکن خانه احداث کرده است.

قمی با اشاره به اینکه ۴۰ واحد مسکن محرومان با کمک بسیج سازندگی و بنیاد مسکن  در دست اقدام است، قمی افزود: تعداد ۸۹ واحد مسکونی با اعتباری بالغ بر ۳۸۰ میلیون تومان بابت تعمیرات و نوسازی انجام شده است.

انتهای پیام/۳۱۴۱/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: جشن نیکوکاری میلیون تومان کمیته امداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۲۰۰۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توانمندسازی ۳۰ هزار دختر تحت حمایت کمیته امداد

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدمرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد در حاشیه برگزاری نمایشگاه «عطرگل یاس» در محل دائمی نمایشگاه‌های آستان قدس رضوی، ضمن تشکر از همکاری جمعیت هلال احمر در اجرای طرح یاس، گفت: بر اساس آنچه در روزهای آغازین این طرح برنامه‌ریزی شد، این اتفاق به بهترین شکل ممکن رخ داد و طرح یاس با موفقیت‌هایی همراه بود.

وی افزود: هر چه از زمان اجرای طرح یاس می‌گذرد، ظرفیت‌های ناشناخته آن بیشتر آشکار می‌شود. ما ظرفیت‌های زیادی داریم که اگر به کار گرفته شود، کشور در همه عرصه‌ها متحول می‌شود و امروز پروژه ملی طرح یاس یکی از این ظرفیت‌ها است،

بختیاری با اشاره به توانمندسازی و فعالیت ۳۰ هزار دختر در طرح یاس، خاطرنشان کرد: این توانمندسازی انجام شده به صورت عملی بوده، بنابراین حتماً در خصوص تفاهم‌نامه تجدید نظر شود و ۱۰۰ هزار نفر تحت پوشش این طرح ملی قرار گیرند.

وی اضافه کرد: سه هزار خانه هلال در این پروژه به کار گرفته شده است و امروز این خانه‌ها مرکز تربیتی در ۴۰۰ شهر و شهرستان است. خانه هلال برکات زیادی به همراه داشته است و دختران ما عزم خود را قوی‌تر در عرصه توانمندسازی و مهارت‌آموزی به کار گرفته‌اند.

بختیاری در پایان گفت: برای اربعین امسال ۳۰ هزار دختر فعال در این طرح به کربلا مشرف می‌شوند.

کد خبر 6099635

دیگر خبرها

  • اختصاص ۳۰ همت برای اشتغال مددجویان کمیته امداد
  • فعال‌سازی ۳ هزار خانه هلال در ۴۰۰ شهر و شهرستان
  • کمک کمیته امداد خراسان شمالی به بیماران خاص
  • توانمندسازی ۳۰ هزار دختر تحت حمایت کمیته امداد
  • مدیرکل حوزه ریاست کمیته امداد منصوب شد
  • ۱۰ غرفه مددجویان کمیته امداد در نمایشگاه اقوام دایر شد
  • رشد ۲۸ درصدی کمک‌های مردمی به مراکز نیکوکاری
  • کمک ۱۱ هزار میلیارد تومانی مردم به مراکز نیکوکاری در سال گذشته
  • کمک بیش از ۳۱ میلیارد تومانی به نیازمندان پارسیانی
  • پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به ۱۳۷۰ نفر در بابل