Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، کتاب شرح چهل حدیث در فضایل و کمالات امام علی (ع) با عنوان الاربعین فی مناقب امیرالمومنین (ع)، از آثار مکتوب آیت الله سید حسین آیت اللهی امام جمعه فقید جهرم با مشارکت امور فرهنگی و تدوین آثار دفتر امام جمعه شهر جهرم به چاپ رسید و به بازار نشر عرضه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیت الله آیت اللهی کتاب هفت حدیث را به صورت مفصل شرح داده و از حدیث هشتم تا پایان حدیث چهلم از سخنرانی‌های او استفاده شده است.

کتاب شرح چهل حدیث در فضایل و کمالات امام علی (ع) در ۴۲۰ صفحه نگارش شده است.

در ابتدای کتاب به قلم آیت الله آیت اللهی آمده است، اینجانب نوشتن جزوه را در خصوص چهل حدیث فضایل امیرالمومنین علی (ع)  شروع کردم که در ایام انقلاب مقدار زیادی از آن نوشته نشد و انتظار می رود پس از استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران توفیق تکمیل آن فراهم شود.

آیت الله سید حسین آیت اللهی در سال ۱۳۱۰ هجری شمسی در جهرم دیده به جهان گشود و تحصیلات حوزوی خود را در شیراز نزد آیات عظام سید محمدباقر و سید محمد کاظم آیت اللهی، شیخ ابوالحسن حدائق، شیخ بهاءالدین محلاتی آغاز کرد و به شهر مقدس قم مشرف شد و باقیمانده دوره سطوح را نزد شیخ ابوالفضل علمایی و شهید محمد مفتح به پایان برد.

 دروس خارج فقه و اصول را نزد آیات عظام سید حسین بروجردی و امام خمینی استفاده کرد و تقریرات دروس این بزرگواران را به رشته تحریر در آورد و اجازاتی از بعضی مراجع تقلید دریافت کرد.

همگام با شروع نهضت امام خمینی (ره)، فعالیت‌های انقلابی خویش را در جهرم آغاز کرد و بار‌ها  از سوی ساواک دستگیر و در شیراز و تهران به زندان افتاد و مورد شکنجه قرار گرفت که اعتراض امام را به دنبال داشت.

او، با پیروزی انقلاب از طرف امام خمینی (ره) به امامت جمعه جهرم منصوب شد و تا پایان عمرش به این امر مهم اشتغال داشت.

انتهای پیام/ت

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رونمایی از کتاب شرح چهل حدیث آیت اللهی آیت الله چهل حدیث

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۲۰۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کدام مرجع تقلید بر پیکر عروس امام ( ره) اقامه نماز کرد؟ +عکس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، پیکر مرحومه معصومه حائری همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی و عروس امام (ره) امروز با حضور چهره‌های سیاسی و برخی از مردم از مسجد نو به سمت حرم حضرت معصومه (س) تشییع و بعد از اقامه نماز به امامت آیت‌الله جعفر سبحانی، در مقبره شیخ فضل‌الله نوری به خاک سپرده شد.

۲۷۲۱۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900309

دیگر خبرها

  • ناشر هندی بابت اقدام وهن‌آمیز به امام خمینی(ره) عذرخواهی کرد
  • داستان فلسطین آنقدر جذاب است که نیازی به تخیل ندارد
  • کتاب «نامداران موسیقی در سنندج» رونمایی شد
  • کتاب نامداران موسیقی سنندج رونمایی شد
  • آیت‌الله نجفی تهرانی درگذشت
  • همایش حکمت مطهر ۱۱ اردیبهشت برگزار می‌شود/رونمایی از ۵ کتاب و برپایی بیش از ۱۲۰ برنامه ملی
  • کدام مرجع تقلید بر پیکر عروس امام ( ره) اقامه نماز کرد؟ +عکس
  • رسالت معلمان ارتقای علمی و معنوی دانش آموزان است
  • همسر آیت‌الله «سید مصطفی خمینی» در قم تشییع شد
  • کتاب «رازهای زیارت اربعین» روانه بازار نشر شد