Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، مهدی آیتی، نماینده اصلاح‌طلب و از تحصن‌کنندگان مجلس ششم با حمله به اسحاق جهانگیری گفته: «من واقعاً تعجب می‌کنم که چرا جهانگیری منت قدر‌ت‌طلبی‌اش را بر سر مردم می‌گذارد؟ آقای جهانگیری می‌دانست که اگر از دولت کنار برود هیچ جایگاه اجتماعی ندارد و باید در خانه‌اش گل‌ها را آب می‌داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور اخیراً گفته بود: «اگر در دولت دوم روحانی کنار نکشیدم، برای مردم بوده است و جوانمردی کردم... در انتخابات سال ۹۶ هم به اصرار حسن روحانی وارد انتخابات شدم.»

مهدی آیتی که سال ۹۲ رئیس ستاد تبلیغات انتخاباتی حسن روحانی در خراسان جنوبی بود، گفته: «آقای جهانگیری به خواب هم نمی‌دید که معاون اول دولت شود. او در شرایطی به این جایگاه رسید که با ردصلاحیت آیت‌الله هاشمی، روحانی گزینه اصلاح‌طلبان شد و به دلیل آنکه جهانگیری رئیس ستاد آقای هاشمی و البته فامیل او بود، سهمیه‌ای به جهانگیری دادند و سهم او از دولت معاون اولی شد. وگرنه به صفت شخصی‌اش هیچ کارنامه موفقی ندارد و به یاد داریم که وقتی وزیر صنایع بود چه آسیب‌های بزرگی بر بخش صعنت کشور وارد شد و بسیاری از شهرک‌های صنعتی به تعطیلی کشانده شدند.»

او درباره ورود جهانگیری به انتخابات سال ۹۶ هم آن را توهین به شعور مردم دانست: «ورود صوری جهانگیری به انتخابات ۹۶ توهین به شعور ملت بود و روا نیست که فردی بیاید از تریبون انتخابات استفاده کند، حرف‌هایش را بزند و در نهایت جاخالی بدهد و کنار بکشد.»

همان زمان، منتقدان دولت به ورود کاندیدای پوششی و کمکی اعتراض کردند، اما او در شورای نگهبان تأیید صلاحیت و وارد کارزار انتخابات شد. اصلاح‌طلبان هم که می‌دانستند ورود صوری جهانگیری با نقشه محمد خاتمی بوده، علاوه بر دفاع از او، این ورود صوری و پوششی را فداکاری جهانگیری برای روحانی عنوان کردند! حال پس از چهار سال یک اصلاح‌طلب اذعان می‌دارد که این امر توهین به شعور مردم بود.

آیتی درباره این سخن جهانگیری که اگر در دولت دوم روحانی کنار می‌رفتم، کاری ناجوانمردانه انجام داده بودم، اظهار داشته: «آقای جهانگیری می‌دانست که اگر از دولت کنار برود هیچ جایگاه اجتماعی ندارد و باید در خانه‌اش گل‌ها را آب می‌داد. او بین خانه‌نشینی و معاون اول، ماندن در معاون اولی را انتخاب کرد؛ ولو یک معاون بی‌اختیار. آقای جهانگیری با همکاری حزب کارگزاران و مشخصاً با همکاری آقای حسین مرعشی در دولت اول روحانی همه پست‌ها را بین نیرو‌های کارگزاران تقسیم کردند و از معاون وزیری تا استانداری‌ها و جایگزینی نیرو‌های نزدیک به خودشان به خصوص در شستا و تأمین اجتماعی بر اساس سلیقه خود انجام دادند. وقتی در دولت دوم نیرو‌های حزب اعتدال و توسعه مانند نوبخت و واعظی او را کنار زدند، جهانگیری دو راه داشت یا یک مقام بی‌اختیار باقی بماند یا آنکه خانه‌نشین شود و آقای جهانگیری راه اول را انتخابات کرد. من واقعاً تعجب می‌کنم که چرا منت قدرت‌طلبی‌اش را بر سر می‌گذارد؟»

آیتی در پاسخ به این پرسش که آیا جهانگیری می‌تواند مورد اجماع اصلاح‌طلبان واقع شود، کارنامه کاری جهانگیری را ضعیف خواند: «جهانگیری سابقه روشن مدیریتی ندارد و کارنامه‌اش در تمام دوران فعالیتش به شدت ضعیف است. او در حد وزارت هم نیست چه رسد به ریاست‌جمهوری. به همین دلیل بعید است او گزینه نهایی اصلاح‌طلبان باشد. آقای جهانگیری در میان مردم هم هیچ جایگاهی ندارد و مردم صرفاً او را با دلار ۴۲۰۰ تومانی می‌شناسند؛ موضوعی که آسیب‌های جدی بر اقتصاد کشور وارد کرد».

اختلاف میان طیف‌های مختلف اصلاح‌طلب جدی است و ممکن است با نزدیکی به انتخابات بروز و ظهور بیشتری هم بیابد.

منبع: روزنامه جوان

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: اصلاح طلبان دولت تدبیر و امید مهدی آیتی محمد خاتمی معاون اول رئیس جمهور آقای جهانگیری اصلاح طلبان اصلاح طلب معاون اول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۲۰۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لحظه به لحظه از صحن علنی مجلس / لایحه برنامه هفتم پیشرفت اصلاح شد

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، نمایندگان مجلس شورای اسلامی از ابتدای صبح امروز بررسی بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳ مربوط به جدوال را به پایان رساندند.

بیشتر بخوانید: هشدار قالیباف درباره تامین ارز دارو / اختصاص ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده شغل پرستاران

سپس مجلس وارد بررسی ایرادات شورای نگهبان در برنامه هفتم توسعه شد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه نوبت عصر ایرادات باقی مانده از برنامه هفتم توسعه را مورد رسیدگی قرار می دهند.

توضیحات قالیباف درباره حذف حکم مربوط به پرداخت بدهی‌های تامین اجتماعی از برنامه هفتم

حسن لطفی نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی در جلسه نوبت عصر روز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ صحن مجلس در تذکری با اشاره به جز ۱ بند الحاقی ۲ ماده ۲۲ لایحه برنامه هفتم پیشرفت یا تاکید بر اینکه در حق سازمان تامین اجتماعی جفا شده‌ است، گفت: در این حکم آمده بود که دولت مکلف است در طول اجرای قانون برنامه در قالب بودجه سنواتی نسبت به تادیه بدهی حسابرسی شده خود به سازمان تامین اجتماعی اقدام کند اما کمیسیون این حکم را بررسی نکرده و آن را به صورت کلی حذف کرده است.

وی افزود: با حذف این حکم، کاری کردیم که از این به بعد دولت نمی‌تواند حتی یک ریال از بدهی خود را به سازمان تامین اجتماعی پرداخت کند. نیاز است که در این زمینه مجددا رای‌گیری شود تا بدهی دولت به تامین اجتماعی پرداخت شود.

محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر نماینده رزن با با تاکید بر اینکه بعد از رای گیری، دیگر امکان بازگشت به آن وجود ندارد، گفت: سیاست برنامه هفتم این بود که هر سال ۹۰ همت، ۱۲۰ همت و حتی از اموال بابت طلب‌های سازمان تامین اجتماعی داده می‌شود و هر کدام از این‌ها که پرداخت می‌شود اما به دلیل به روز شدن بدهی‌های سازمان از بدهی‌های دولت کم نمی‌شود.

وی افزود: تصمیم گرفتیم که دولت از ابتدای اجرای برنامه هفتم، نباید بدهی قطعی‌اش را به تامین اجتماعی تعویق بیندازد. امسال پیش بینی ما این بود که دولت باید ۱۷۰ همت بگذارد یا حداقل ۱۴۰ همت بگذارد تا بدهی برای سال ۱۴۰۳ ایجاد نشود اما دولت پیشنهاد حدود ۱۱۰ همت را ارئه داد اما ما در بودجه ۱۳۰ همت را تصویب کردیم.

قالیباف گفت: از طرف دیگر متقابلاً گفتیم که کاری نداریم که طلب سازمان تامین اجتماعی از دولت چقدر است، هر چقدر که حسابرسی اعلام کرد، آن مبناست و دولت باید در طول ۵ سال باید پرداخت دیون عقل مانده‌اش مشروط بر اینکه دیون جدید ایجاد نکند، اقدام کند اما به هر حال شورای عالی نظارت با بند الحاقی ۲ ماده ۲۲ مخالفت کرده و پیشنهاد حذف آن در صحن رای آورده است.

لایحه برنامه هفتم پیشرفت اصلاح شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه روز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ صحن مجلس در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون تلفیق درباره لایحه برنامه هفتم توسعه (اعاده شده از شورای نگهبان)، این لایحه را جهت تامین نظر شورای نگهبان اصلاح کردند.

نمایندگان مجلس در برخی از مواد، بر مصوبه قبلی خود اصرار ورزیدند. همچنین به پیشنهاد احمد امیرآبادی نماینده مردم قم در مجلس، در ماده ۳۱ لایحه برنامه هفتم، عبارت «دولت مکلف است» به عبارت «دولت مجاز است» تغییر کرد.

کد خبر: 1229019 برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی

دیگر خبرها

  • لحظه به لحظه از صحن علنی مجلس / لایحه برنامه هفتم پیشرفت اصلاح شد
  • بهترین راه برای حمایت از کارگران اصلاح «قانون کار» است
  • بدون آرام‌سازی اقتصاد امکان انجام هیچ کاری نیست
  • اصلاح‌طلبان درباره روند بررسی صلاحیت‌ها چه گفتند؟
  • حضور نماینده خانم از تهران در مجلس اهمیت زیادی دارد
  • رابط اصلاح‌طلبان با رهبری بعد از فوت هاشمی‌رفسنجانی چه کسی است؟
  • ببینید | سرکار گذاشتن مردم توسط دولت رئیسی به روایت یک نماینده مجلس
  • نگاهی به تمام جنجال‌های کریمی قدوسی | گاف تاریخی نماینده مشهد چه بود؟
  • مخالفت مجلسی‌ها با کلیات طرح افزایش تعداد نمایندگان به ۳۳۰ نفر
  • مخالفت نمایندگان با کلیات طرح اصلاح جداول حوزه های انتخابیه