Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان نظارت و مبارزه با فساد عربستان از بازداشت ۲۴۱ کارمند دولتی در بخش‌های مختلف به اتهام فساد مالی خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از الخلیج الجدید، سازمان نظارت و مبارزه با فساد عربستان سعودی با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که ۲۴۱ نفر از کارمندان ۵ وزارت خانه به اتهام فساد مالی بازداشت شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سازمان مذکور در توئیتی اعلام کرد که اخیراً ۲۴۱ شهروند و ساکن، از جمله کارمندان در وزارتخانه‌ها را دستگیر کرده است که آن‌ها در بخش امور داخلی، بهداشت، آموزش، امور شهری و روستایی، مسکن، منابع انسانی و توسعه اجتماعی و همچنین سازمان گمرک و شرکت پست سعودی فعالیت داشته‌اند که به فساد متهم شدند.

سازمان نظارت و مبارزه با فساد عربستان سعودی در ادامه تاکید کرد که پرونده این افراد به اتهام رشوه‌خواری، سوء استفاده از منصب‌شان و همچنین کلاه‌برداری به مقامات قضایی ارجاع و روند قانونی آغاز شده است.

اخیرا مقام‌های سعودی از دستگیری برخی افسران و کارمندان گارد سلطنتی و دادگاه سلطنتی در چارچوب پرونده فساد مالی خبر دادند که ر در حقیقت بهانه و ابزار «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی برای پاکسازی ادارات و نهاد‌های حکومتی از وجود مخالفان و منتقدان است.

«سلمان بن عبدالعزیز»، پادشاه عربستان سعودی مارس ۲۰۱۸ حکم راه اندازی اداره‌های ویژه برای نظارت و مبارزه با فساد را تصویب کرد.

«محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی با دفاع از موج بازداشت مسئولان کنونی و پیشین عربستان و آنچه مبارزه با فساد خوانده است، مدعی شد که وی تلاش می‌کند با این کار، اقتصاد کشورش را اصلاح کند.

این درحالی است که سازمان‌های حقوق بشری، اقدام عربستان برای بازداشت کسانی که از آن‌ها به عنوان مفسد اقتصادی یاد می‌کند، مخالفان ولیعهد سعودی برای جانشینی پدر دانسته‌اند، تا اقدامی که رسانه‌های عربستانی از آن به عنوان پرونده مبارزه با فساد تعبیر می‌کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: فساد مالی مبارزه با فساد نظارت و مبارزه با فساد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۲۰۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مناظره آتشین آمریکایی‌ها و سعودی‌ها درباره ایران در شبکه اسرائیلی!

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 8 بهبود روابط ایران و عربستان نه تنها مطلوب اسرائیل نیست بلکه مطلوب آمریکا نیز نیست. در این زمینه مناظره آمریکایی‌ها و سعودی‌ها درباره بهبود رابطه ایران و عربستان در شبکه تلویزیون اسرائیلی آی 24 نیوز را می‌بینید که لحن آتشینی به خود گرفت. در بخشی از این مناظره طرف آمریکایی خطاب به سعودی گفت: «اگر حمایت آمریکا و غرب از ارتش عربستان نبود، یمنی ها ناهار را در ریاض می خوردند!/نزدیکی روابط ایران و عربستان مایه تعجب آمریکاست...» و در مقابل طرف سعودی گفت: «... اقدامات عربستان به شما شوک وارد کرده؟ بیشتر به سلامتی خود توجه کنید!...» این مناظره را با زیرنویس فارسی می‌بینید.

دیگر خبرها

  • اعتراف دیرهنگام یک نماینده مجلس: برخی نمایندگان نه یکی بلکه چندتا شاسی‌بلند گرفته‌اند
  • مناظره آتشین آمریکایی‌ها و سعودی‌ها درباره ایران در شبکه اسرائیلی!
  • 2 مسابقه مهم برای رویداد پادشاهی رینگ در عربستان تایید شدند/ اخبار WWE
  • پرونده مرگ مدیر شهرداری پیچیده شد؛ 3 کارمند در بازداشتند
  • یک سرباز آمریکایی در روسیه به اتهام دزدی بازداشت شد
  • الهلال و النصر دست نیافتنی می‌شوند
  • ماجرای یک مناسبت جدید و مهم در تقویم عربستان
  • فروش نسخه‌های جدید اف-۱۵ آمریکایی به عربستان؟!
  • آمریکا به دنبال فروش نسخه‌های جدید اف-۱۵ به عربستان است
  • پولشویی