Web Analytics Made Easy - Statcounter

همکاری اتحادیه انجمن‌های علمی دانشجویی تاریخ با ایکوم ایران (شورای ملی موزه‌های ایران) گسترش می‌یابد.

به گزارش ایسنا، در جلسه‌ای که روز گذشته با حضور امین داودی دبیر اتحادیه انجمن‌های علمی دانشجویی تاریخ، استاد سید احمد محیط طباطبایی رئیس ایکوم ایران و دکتر اردشیر صالح‌پور عضو هیئت رئیسه ایکوم در محل دفتر ایکوم ایران برگزار شد، بر همکاری‌های بین ایکوم و اتحادیه، تأکید و مقرر شد سلسله نشست‌هایی به مناسبت یکصد سالگی در حوزه‌های مختلف از جمله یکصد سال تاریخ‌نگاری، یکصد سال کاوش باستان‌شناسی، یکصد سال معماری ایران، یکصد سال هنر، موسیقی، سینما، میراث و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..  با همکاری اتحادیه و ایکوم ایران برگزار شود.

همچنین با موافقت رئیس ایکوم، آن دسته از دانشجویان تاریخ که مورد تأیید اتحادیه باشند، می‌توانند عضو ایکوم شوند و از مزایای آن بهره‌مند شوند.

بر اساس اعلام اتحادیه انجمن‌های علمی دانشجویی تاریخ، دانشجویان با عضویت در ایکوم ایران و دریافت کارت عضویت (کارت عضویت از کشور فرانسه صادر می‌شود)، می‌توانند از کلیه موزه‌های داخل و خارج کشور به صورت رایگان دیدن کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تاريخ ایکوم اتحادیه انجمن های علمی ایکوم ایران یکصد سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۲۰۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خلیج‌فارس؛ نامی به بلندای تاریخ و شکوه ایران است

 دهم اردیبهشت هم‌زمان با سالـروز اخراج پرتغالـی‌ها از تنگـه هرمـز و خلیج‌فارس، روز ملی خلیج‌فارس نام‌گذاری شده است؛ این روز یادآور عزم و اراده یک ملــتِ بزرگ، شریـف و آزاده است.
 
 روز ملی خلیج‌فارس امتداد هویت تاریخی و تمدن دیرپای ایران‌زمین است، تمدنی که بر شالوده مستحکم فرهنگ و هنر بنیان نهاده شده تا خلیج نیلگون همیشه فارس آن غیر قابل انکارترین سند هویتی در جهان باشد.
 
 کرانه‌های این مرز نیلگون از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب متأثر از فرهنگ عمیق و اصیل برخاسته از این خطه است، اشتراکات فرهنگی بسیار در تجارت و دادوستد تا عرصه‌های متنوع هنر از معماری تا موسیقی و حوزه گردشگری و خوراک و پوشاک شواهدی بر این واقعیت هستند.
 
 بزرگ‌ترین عامل اهمیت خلیج‌فارس وجود معادن سرشار نفت و گاز در کف بستر و سواحل آن است به‌طوری‌که این منطقه را مخزن نفت جهان نام نهاده‌اند.
 
 احمدرضا طاهری، عضو هیئت‌علمی دانشگاه آزاد اسلامی زاهدان  با گرامی داشت دهم اردیبهشت‌ماه روز ملی خلیج‌فارس بیان کرد: امتداد هویت تاریخی و تمدن دیرپای ایران‌زمین است.
 
 وی با بیان اینکه سالروز اخراج پرتغالی‌ها از تنگه هرمز و خلیج‌فارس، در ایران روز ملی خلیج‌فارس نام‌گذاری شده است، افزود: در سال ۱۳۸۹ این مناسبت به‌عنوان میراث معنوی ثبت شده است.
 
 عضو هیئت‌علمی دانشگاه آزاد اسلامی زاهدان تصریح کرد: علت برجسته‌کردن این جریان در ایران، به تصمیم اتحادیه عرب در اواسط دهه ۱۹۶۰ میلادی که استفاده از نام خلیج‌فارس را برای عرب‌زبانان ممنوع اعلام کرد، و ازآن‌پس گاهی رسانه‌های دنیا بجای نام خلیج‌فارس خلیج عربی را بکار می‌برند.
 
 وی ادامه داد: این مسئله مخصوصاً از دهه هشتاد به بعد با اعتراض گسترده ایرانیان بازتاب جهانی پیدا کرده و در نتیجه در سال ۱۳۸۹ این نام‌گذاری در ایران به‌عنوان میراث معنوی ثبت شد، این اقدام در واقع واکنشی نسبت به تصمیم اعراب در خصوص تغییر نام خلیج‌فارس  بود.
 
 طاهری با اشاره به اینکه از گذشته‌های بسیار دور اسم این خلیج‌فارس بوده است، اظهار کرد: حکام کشورهای عربی با حمایت انگلیسی‌ها و آمریکایی‌ها درصدد گذاشتن اسم جعلی روی آن هستند و توجیهشان این است که آن زمان که نام این خلیج، فارس بوده دولت‌های مهم عرب وجود نداشته‌اند، اما امروز کشورهای عربی بزرگی پیرامون این دریا هستند و جمعیت عرب پیرامون این دریا از فارس‌ها بیشتر است. یا مثلاً معتقدند که سواحل خلیج‌فارس تابع دولت ایران نیستند. یا اینکه تغییر نام مکان‌ها امری طبیعی محسوب می‌شود و موضع‌گیری ایرانی‌ها قانع‌کننده به نظر نمی‌رسد.
 
 وی خاطرنشان کرد: بیشتر اسناد تاریخی از جمله اسناد سازمان ملل و دیگر کشورها و نقشه‌های رسمی و نیمه‌رسمی از اسم خلیج‌فارس استفاده کرده‌اند، ازاین‌رو تاریخ پشتیبان ماست.
 
 طاهری ادامه داد: گذشته از آن، تقریباً نیمی از سواحل خلیج‌فارس در اختیار ایران است و حتی امروز نیز در مکاتبات جهانی هنوز از عنوان خلیج‌فارس استفاده می‌شود. تغییر چنین اسمی علمی نمی‌باشد و پشتوانه ندارد.

 آنچه که برای ما ایرانی‌ها اهمیت دارد همبستگی و اتحاد دراین‌خصوص است که جای تقدیر و تبریک دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • خلیج‌فارس؛ نامی به بلندای تاریخ و شکوه ایران است
  • تلاش برای گسترش همکاری‌های فرهنگی هنری ایران و روسیه
  • علت تغییر زمان برگزاری کنگره ناباروری
  • گسترش همکاری‌های فرهنگی هنری ایران و روسیه با محوریت بنیاد رودکی
  • همکاری‌های هنری ایران و روسیه گسترش می‌یابد
  • گسترش اعتراضات دانشجویی حامی فلسطین از آمریکا به فرانسه
  • گسترش همکاری‌های مذهبی - فرهنگی در دستور کار ایران و ازبکستان
  • علاقمندی کشور‌های آفریقایی برای بهره‌مندی از توانمندی‌های حوزه سلامت ایران
  • اتاق‌های بازرگانی برای شبکه‌سازی به دنبال گسترش ارتباطات باشند
  • دیدار نخست وزیر بورکینافاسو و معاون اول رئیس جمهور