Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، پیام جوادیان، مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم، با اشاره به توسعه فضای سبز در شهر قم و لزوم تأمین گل و گیاه به این منظور، گفت: شهر قم طی چند سال اخیر علاوه بر توسعه فضای سبز و رسیدن به رتبه سوم در بین کلان‌شهر‌ها در تولید گل‌های زینتی نیز اقدامات قابل‌توجه‌ای انجام داده و به خود کفایی در این زمینه دست یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز قم، قم را تنها کلان‌شهری خودکفا در تولید گل و گیاهان زینتی دانست و افزود: شهرداری قم در طول سال هیچ گلدان گلی خریداری نکرده و تمام گل مورد نیاز شهر قم به همت شهرداری در مرکز تولیدات گل و گیاه غدیر تولید و پرورش داده می‌شود.

او تصریح کرد: در این مرکز با تولید انواع گل‌ها و گیاهان زینتی خاص و اصلاح‌شده سالانه بیش از یک‌میلیون و ۳۰۰ هزار گلدان گل تولید و به‌صورت رایگان به مناطق هشت‌گانه جهت کاشت فرستاده می‌شود.

جوادیان هزینه خرید گل‌ها و گیاهان زینتی شهر را از بخش خصوصی ۵.۴ میلیون تومان دانست و بیان کرد: درصورتی‌که در مرکز تولیدات گل و گیاه غدیر تولید نداشتیم بایستی سالانه مبلغی در این حدود را برای خرید گل و گیاه از تولیدکنندگان خصوصی صرف می‌کردیم.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم هزینه تولید در مرکز غدیر را کمتر از یک‌پنجم هزینه‌های بخش خصوصی اعلام کرد و گفت: خودکفایی در تولید گل و گیاهان زینتی یکی از دستاورد‌های شهرداری قم است که در چند سال اخیر در گلخانه‌های مرکز تحقیقات، آموزش و تولید گل‌ها و گیاهان زینتی غدیر محقق شده است.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گیاهان زینتی شهرداری قم فضای سبز گل ها و گیاهان زینتی تولید گل شهرداری قم گل و گیاه فضای سبز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۲۰۵۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت گل محمدی از فضای سبز شهری قم

به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، پیام جوادیان،مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم اظهار کرد: در چند سال اخیر مدیریت شهری و سازمان سیما، منظر در راستای استفاده از ظرفیت‌های موجود علاوه بر اینکه کاشت درختان مثمر مانند زیتون و پسته در عرصه‌های جنگلی را آغاز کرده، گونه‌های سودمند مانند گل محمدی را نیز در عرصه‌های مناسب مدنظر قرار داده است.

به گفته وی، از روز گذشته برداشت گل محمدی از چهار هکتار از عرصه ۱۱ هکتاری بوستان گل محمدی واقع در کمربندی امام علی (ع) آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود که در هر هکتار دو تن گل محمدی برداشت شود.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم ابراز کرد: سیاست ما استفاده از این ظرفیت‌ها در راستای توسعه و استفاده از گونه‌های مثمر است که امیدواریم این روند در سال‌های آتی ادامه داشته باشد.

وی عنوان کرد: دو عرصه بزرگ کاشت گل محمدی در شهر قم در بوستان غدیر و بزرگراه امام علی (ع) واقع‌شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • ۲ هزار قطعه ماهی زینتی از مرز مهران به عراق صادر شد
  • تلاش برای شکستن خواب بذر خاویار گیاهی در خراسان شمالی
  • آغاز به کار سامانه و سایت مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی از ۱۷ اردیبهشت
  • آغاز برداشت گل محمدی از فضای سبز شهری قم
  • ارزیابی ایمنی بیش از ۱۰۰۰ بوستان در تهران
  • اضافه شدن ۱۰۴ بوستان طی ۸ سال در قم
  • ۱۰ درصد از تولیدات گل و گیاه مازندران صادر می‌شود
  • مقابله با گرمای شهری از طریق باغ‌های گیاه‌شناسی
  • بازدید سرزده فرماندار مهاباد از کارگاههای فنی و حرفه‌ای
  • میمند ۲ هزار هکتار گل محمدی زیرکشت دارد/وجود ۳۶۰ گونه گیاه دارویی