Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار کردستان ترویج کشت جایگزین برای برخی محصولات را راهی مهم در افزایش درآمد کشاورزان عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛ بهمن مرادنیا در دیدار رئیس شرکت دخانیات کشور ایجاد اشتغال را مهمترین دغدغه در استان عنوان کرد و گفت: با توجە بە اینکە کشاورزی بخش زیادی از سرانە اشتغال کشور را بە خود اختصاص داده است و عموما درآمدی کمی از کشت برخی محصولات عاید بهره برداران می شود لازم است بصورت جدی در خصوص کشت جایگزین اقدام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه محصولاتی نظیر سیب زمینی و توت فرنگی علیرغم تولید زیاد آن در استان درآمد چندانی برای کشاورزان در پی ندارد گفت: هر هکتار کشت توتون می تواند در سال درآمدی معادل ۵۰ میلیون در پی داشته باشد در حالیکه این رقم برای کشت گندم از سه میلیون تومان تجاوز نمی کند.

مرادنیا با بیان اینکه ما از محل سدهای احداث شده در استان به میزان ۹۶ هزار هکتار تخصیص آب گرفته ایم، افزود: در پایاب سدهای گاران، امیرآباد رمشت و سیازاخ می توان بصورت جدی کشت توتون را در دستور کار قرار داد.

رئیس شرکت دخانیات کشور نیز در این جلسه عنوان کرد که قرارداد ساخت و راه اندازی فاز اول کارخانه تولید سیگارت سقز با سرمایه گذاری ۲۰۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی امضا و تا شش ماه آینده به بهره برداری می رسد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کردستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۲۰۷۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قاضی تبریزی از برترین‌های کشور در صدور حکم مجازات جایگزین حبس

جوانمردی کاهش آسیب‌های اجتماعی ناشی از حضور مجرمان جرم‌های سبک در زندان و حفظ شان و منزلت خانواده‌ی افرادی با جرم‌های کوچک را از جمله مواردی برشمرد که وی را بر آن داشته تا مجازات‌های جایگزین حبس را به زندانی کردن آنها ترجیح دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • تولید محتوا با هوش مصنوعی جایگزین تولید محتوای انسانی شده است؟
  • خسارات سنگین طوفان به ۱۰۰ هزار هکتار از گندم‌زارهای خوزستان
  • سرانه مصرف سیب زمینی به ۴۵ کیلو رسید
  • پیش‌بینی تولید ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تن محصول بهاره در خراسان رضوی 
  • خرید تضمینی گندم به بیش از یک میلیون و ۲۵۰ هزار تن رسید
  • خام فروشی محصولات یکی از عوامل اصلی درآمد پایین کشاورزان
  • تعطیلی پنجشنبه‌ها ۸.۳ میلیارد دلار به کشور ضرر می‌زند
  • افتتاح طرح آبرسانی فلارد یک در شهرستان فلارد
  • قاضی تبریزی از برترین‌های کشور در صدور حکم مجازات جایگزین حبس
  • باند دوم جاده امیدیه تا سه‌راهی آغاجاری از سوی نفت و گاز آغاجاری تکمیل می‌شود