Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-05@06:25:50 GMT

چشم انداز کارآفرینی برای بچه های مسجد

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۲۰۸۵۹

چشم انداز کارآفرینی برای بچه های مسجد

کارآفرینی فرهنگی و اجتماعی برای بچه های مسجد در کانون های فرهنگی و هنری با ظرفیت زیست بوم مجازی چشم انداز و برنامه سال آینده این نهاد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، کارآفرینی فرهنگی و اجتماعی یکی از مسائل مهم است که چند سالی است در کل کشور فراگیر شده و گفتمان های آن به سطوح مختلف رسیده و امسال به صورت جدی در کانون های فرهنگی و هنری مساجد دنبال شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

آموزش و جهت دهی به این حرکت مهم در طرح ایران قوی شکل گرفت و بر اساس پیش بینی ها در سال آینده رونق بیشتری خواهد داشت که البته برخی از کانون های مساجد در این حوزه وارد شده بودند و به خودکفایی مالی نیز رسیده اند.

 

تنها کانون های مساجد نیستند که باید به این مقوله توجه کنند، بلکه اعضای آن ها نیز باید توانمند و در عرصه کارآفرینی نقش خود را به خوبی ایفا و فرصتی برای پیشرفت خود و اطرافیان بشوند.

 

کارآفرینی فرهنگی و اجتماعی برای بچه های مسجد در کانون های فرهنگی و هنری با ظرفیت زیست بوم مجازی چشم انداز و برنامه سال آینده این نهاد است که معاون پشتیبانی و توسعه منابع ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد در همایش کانون های فرهنگی و هنری مساجد اصفهان به آن اشاره کرد و گفت: کارآفرینی در حوزه های مختلف اجتماعی، فرهنگی و ... برنامه دوم طرح ملی فهما در سال آتی است و تلاش می کنیم خدمات ارائه شده توسط کانون ها مبتنی بر نیازهای افراد در جامعه بر پایه های اقتصادی باشد.

 

*ثبت 97 طرح کارآفرینی در کانون های مساجد اصفهان

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد اصفهان گفت: در قالب برنامه ایران قوی97 طرح کارآفرینی از کانون های مساجد این استان به ثبت رسیده است.

 

حجت الاسلام محمدرضا نیستانی ادامه داد: 97 کانون در این طرح همکاری و مشارکت داشته اند که با ارزیابی کارشناسان ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور امتیاز گرفته اند.

 

وی ادامه داد: آموزش کارآفرینی برای اعضای کانون های مساجد پیش بینی شده که هزار و 29 نفر از برنامه های آموزشی مجازی استفاده کرده اند.

 

*کارآفرینی کانون ها در دوران کرونا

 

کانون های مساجد در تولید ماسک، گان و مواد ضدعفونی کننده نقش آفرینی کرده اند، که این موضوع کارآمدی خاصی داشته  جلوه های واقعی را نشان داده است.

 

مدیرمسئول کانون علامه محسن فیض کاشانی از تولید و توزیع ۱۰ هزار ماسک و گان پزشکی خبرداد و اظهارداشت: استفاده از ظرفیت مردمی و جوانان نقش موثری دارد.

 

«سیدحسین موسوی» افزود: کانون های مساجد در حوزه تولید و توزیع نقش موثری داشته اند و نقش خود را در حوزه فرهنگی و همچنین اقتصادی ایفا کردند.

پایان پیام/128

منبع: شبستان

کلیدواژه: کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان کرونا اصفهان کانون های فرهنگی و هنری کانون های مساجد هنری مساجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۲۰۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین جشنواره خوشنویسی امیر فرهنگ و هنر در بیجار برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، فرماندار بیجار پیش از ظهر جمعه در اولین جشنواره خوشنویسی امیر نظام گروسی که در مجتمع فرهنگی و هنری امیرنظام گروسی برگزار شد اظهار کرد: خوشحالیم که برنامه‌ای در شأن این شخصیت بزرگ و چند بعدی با حضور مهمانان برجسته کشوری در شهر بیجار در حال برگزاری است.

وی افزود: امیرنظام گروسی فردی است که دارای مناصب و موقعیت‌های زیادی را داشت و در کنار این وظایف و مناصب تالیفات بی‌شماری داشته است.

محبیان اضافه کرد: تلاش می‌شود تا آثار این شخصیت بزرگ کردستانی مجدد چاپ شود تا مورد استفاده عموم مردم قرار بگیرد.

وی به اهمیت برگزاری این جشنواره اشاره کرد و ابراز داشت: این جشنواره برای پرداختن به یکی از ابعاد این بزرگ مرد است و امیدواریم با اختتامیه این جشنواره و خروجی آن با ابعاد شخصیتی این فرد و ابر مرد بیش از پیش آشنا شویم.

محبیان ادامه داد: اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری اهمیت بسیار زیادی دارد و لازم است تا چنین برنامه‌هایی در سطح شهرستان افزایش پیدا کند.

وی گفت: هرگونه برنامه‌ای که در راستای شناسایی و معرفی شخصیت‌های بزرگ گروسی در بیجار برگزار شود مورد حمایت قرار خواهد گرفت و از ادارات فرهنگی خواستار اجرای برنامه‌های بیشتر و بهتری در این حوزه هستیم.

گفتنی است؛ دکتر قلیچ خانی و شهیدانی از مهمانان کشوری و از خوشنویسان برتر کشور هستند.

کد خبر 6095624

دیگر خبرها

  • اولین جشنواره خوشنویسی امیر فرهنگ و هنر در بیجار برگزار شد
  • برگزیدگان همایش تئاتر بچه‌های مسجد استان قم معرفی شدند
  • دسته‌های عزای امام صادق (ع) از مدارس تا مساجد برپا می‌شود
  • البرز رتبه نخست ثبت اعضا در طرح رویداد سامانه بچه های مسجد
  • لزوم استفاده بهینه از فضای مشارکتی در شهر/ افزایش ۶ درصدی بودجه فرهنگی شهرداری اصفهان
  • برپایی کارگاه آموزشی و تربیتی مضمار در رشت
  • استان البرز رتبه نخست ثبت اعضاء را در طرح رویداد سامانه بچه‌های مسجد کسب کرد
  • برپایی کارگاه آموزشی و تربیتی مضمار به معنای «میدان و عرصه» در رشت
  • فعالیت تخصصی کانون‌های مساجد آذربایجان غربی در حوزه جمعیت و جوانی
  • اقدام زیبای بچه مسجدی‌های قم به مناسبت روز معلم