Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام والمسلمین دکتر حمید شهریاری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در وبینار  بین المللی "سفیر وحدت و مقاومت" که به مناسبت فرارسیدن نخستین سالگرد درگذشت مرحوم «حاج حسین شیخ الاسلام» صبح امروز دوشنبه 25 اسفندماه 1399 به همت مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: بی تردید مرحوم شیخ الاسلام یکی از شخصیت های برجسته نظام جمهوری اسلامی ایران در حوزه بین الملل بود و خدمات ایشان در ابتدای انقلاب اسلامی بر کسی پوشیده نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی اضافه کرد: تسخیر لانه جاسوسی آمریکا نوعی تقابل با استکبار جهانی بود که به دست مرحوم شیخ الاسلام به وقوع پیوست و این حرکت موجب شد تا همه به نوعی آتش به اختیار بودن، مسئولیت پذیری در قبال مسائل جهان اسلام و ظلمی که به وسیله آمریکا و استکبار جهانی بر مسلمانان و دیگر مستضعفان جهان وارد می شود، دست یابند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تصریح کرد: مشی امام خمینی(ره) در حقیقت در طول انقلاب اسلامی موسوی بود، ایشان کاری همانند کار حضرت موسی (ع) را انجام دادند، در واقع  امام راحل با ایجاد انقلاب اسلامی  و با کمک و حمایت مردم، فرعون زمان را منکوب کردند و بت طاغوت را شکستند؛ این کار میسر نمی‌شد جز با  تربیت نیروهایی مقاوم و انقلابی در دهه های قبل از انقلاب به وسیله روحانیت و به رهبری حضرت امام(ره)؛  باید گفت مرحوم شیخ الاسلام  از زمره جوانان تربیت یافته مکتب انقلاب اسلامی و تابع امام (ره) بود.

حجت الاسلام والمسلمین شهریاری ادامه داد: مکتب انقلاب و امام خمینی (ره) مکتب مقاومت بود؛ مکتب مقابله با ظلم جهانی، مکتب مقابله با زر و زور و زیور و ثروت بود؛ مرحوم شیخ الاسلام در زمان تسخیر لانه جاسوسی آمریکا از نوآوری های بسیار خوبی برخوردار بود؛ برای مثال جمع آوری و بازیابی اسنادی که قطعه قطعه شده بود به ابتکار ایشان شکل گرفت و این مسئله حاکی از آن است که جوانان آن زمان از نوآوری، ابتکار عمل و مواجهه با استکبار چه در صحنه های فرهنگی و چه در صحنه های نظامی برخوردار بودند.

وی اذعان داشت: امروز ما در عرصه نظامی شاهد پیشرفت چشمگیری در صنعت موشکی هستیم و از هر نوع نگاه چپ به نظام و انقلاب اسلامی ممانعت کرده ایم و توانسته ایم ثابت کنیم که انقلاب اسلامی به وسیله ابتکاراتی که جوانان ما همانند مرحوم شیخ الاسلام در حوزه نظامی و فرهنگی به آن دست یافته اند، تحقق پیدا کرده است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اظهار داشت: اینک در عصر مقام معظم رهبری قرار داریم که تداوم روحیه مقاومت در برابر ظالم و استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا، سرلوحه هدایت ها و حمایت های معنوی ایشان هست و باید گفت امت اسلامی با این هدایتها و رهنمودها هدایت می‌شوند و به سمت و سویی پیش می‌رود تا ما بتوانیم جوانانی را تربیت کنیم که ظلم ستیز باشند و در مقابل توطئه های دشمن برای سرکوب و تنزل جهان اسلام، مقاومت از خودشان نشان دهند و بتوانند محدودیت ها و حصار هایی را که دشمن علیه انقلاب اسلامی و بیداری اسلامی ایجاد میکند را بشکنند و با مقاومت خودشان نشان دهند که ما امروز به دنبال این هستیم که تا عصر جدیدی به نام عصر سلیمانی را رقم بزنیم.

حجت الاسلام شهریاری با بیان اینکه اگر چه در ابتدا، مشی انقلاب اسلامی، موسوی بود و با ابتکار و راهبری حضرت امام(ره) شکل گرفت، اما تدوام این انقلاب به وسیله مقام معظم رهبری موجب به وجود آوردن یک حکومت سلیمانی شد و ما وارد عصر جدید سلیمانی شده ایم، ادامه داد: لذا باید بتوانیم حکومت حضرت سلیمان نبی (ع) را به وسیله سربازان و سردارانی همچون حاج قاسم سلیمانی به منصه ظهور برسانیم. 

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تصریح کرد: مرحوم شیخ الاسلام فردی بود که در حوزه دیپلماسی جهت گیری های انقلابی داشت و همواره از محور مقاومت حمایت می‌کرد و هم و غم خودش را برای امت اسلام که در راس آن فلسطین قرار داشت فدا می کرد؛ او همیشه به دنبال این بود که مسئله فلسطین را به عنوان مسئله محوری و وحدت بخش در جهان اسلام معرفی کند و با رشادت ها، قلم و بیانات خود صدای حق و عدالت را که جمهوری اسلامی در میدان های بین المللی فریاد میزد در جهان اسلام طنین انداز کرد؛ او سنگر اسلامی را برای تحقق عزت امت اسلامی و برای نقشه هایی که علیه انقلاب اسلامی و بیداری اسلامی در طول 40 سال کشیده شده بود حفظ کرد.

حجت الاسلام والمسلمین شهریاری خاطر نشان کرد:مرحوم شیخ الاسلام تلاش‌های فروانی را در حوزه بین الملل انجام داد؛ از جمله برگزاری کنفرانس جهانی تقریب در حلب زمانی که ایشان سفیر سوریه بوده اند؛ همچنین نقش برجسته ایشان در تاکید بر طرح موضوع فلسطین در کنفرانس های وحدت اسلامی که مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی همه ساله برگزار می‌کند، یکی دیگر از اقدامات فراموش نشدنی این مرد بزرگ است؛ او معتقد بود که وحدت امت اسلامی جز با حرکت امت به سوی اهداف بزرگ و اصلی که در رأس آنها قضیه فلسطین است، محقق نمی‌شود. 

 دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اذعان داشت:مرحوم شیخ الاسلام در موقعیت دیپلماسی و تقریبی خودش هم از نظام جمهوری اسلامی ایران و از پروژه تقریب دفاع می‌کرد، او فلسطین را به عنوان موضوع اجماع ساز در جهان اسلام مطرح می‌کرد و این سه محور را محور گفتمان دیپلماسی خودش قرار داده بود و با تمام توان و قدرت اعتدالی که داشت از منافع نظام جمهوری اسلامی ایران و منافع امت اسلامی همواره دفاع می‌کرد. 

وی گفت: ویژگی دیگر مرحوم شیخ الاسلام، اخلاصش در برابر خداوند متعال بود، ایشان همواره درعباداتش به ذکر مشغول بود و آن را خالصانه و برای خدا انجام می‌داد، او همیشه کارهای مهمش را با مشورت با قرآن به ثمر می‌رساند و در تعامل با دیگران متواضع بود و جز برای خدا خشمگین نمی‌شد و جز به رضای او راضی نبود.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ادامه داد:آن مرحوم با کسانی که کار می‌کرد، به گونه ای تعامل داشت که هیچگاه خودش را نسبت به آنها برتر نمی دانست و به مقام و منصب خود افتخار نمی‌کرد، تمام لحظات عمرش مفید و مثمر ثمر بود و همه اینها نشات گرفته از ارتباط قوی و محکمی بود که با خدا داشت و از هیچگونه جهادی در راه خدا دست برنمیداشت؛ به حق او یک مدیر جهادی بود، مدیری که برای خدمت به جهان اسلام سر از پا نمی‌شناخت و چون در مسیر درست و جهادی حرکت می کرد؛ مشمول این آیه شریفه " وَالَّذينَ جاهَدوا فينا لَنَهدِيَنَّهُم سُبُلَنا وَإِنَّ اللَّهَ لَمَعَ المُحسِنينَ" بود.

حجت الاسلام شهریاری تصریح کرد: امروز ما نیازمند نسل جدیدی از جوانان در حوزه فرهنگ هستیم که مانند مرحوم شیخ الاسلام با دل و جان  و به صورت جهادی وارد میدان شوند؛ او به حق یک شخصیت الگو برای نسل خودش و نسل های آینده است و حیات طیبه او برای همه درس آموز است. 

وی در پایان گفت: در سالگرد این فرهیخته گرامی بار دیگر رحلت ایشان را به خانواده، همکاران و دوستانش تسلیت عرض میکنیم، حقیقتا فقدان ایشان مصیبت بزرگی برای جهان اسلام بود اما ما در برابر اراده خداوند متعال قرار داریم؛ که «إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ». 

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: دبیرکل مجمع دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی مرحوم شیخ الاسلام شیخ الاسلام جمهوری اسلامی انقلاب اسلامی حجت الاسلام امت اسلامی جهان اسلام امت اسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۲۱۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ما نیازمند معلمان تراز انقلاب هستیم

به گزارش حوزه استان های خبرگزاری تقریب، حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده در خطبه های نماز جمعه با اشاره به اینکه معلمین در تحول بنیادین آموزش و پرورش نقش اول را دارند، گفت: اولین نقش در تربیت را مربیان دارند و این قشر شریف‌ترین افراد جامعه هستند که به سبب رسالت انبیا را دارند.
 
وی ادامه داد: اگر نظام آموزش و پرورش در ایران بر همین مبنا از دو واژه «تربیت و تعلیم» استوار می‌شد، همانگونه که در کشورهای عربی اول تربیت و تعلیم است، بسیار اثرات بهتری را داشت و لذا در جامعه قدر و منزلت معلم باید رفیع باشد.
 
امام جمعه بندرعباس با بیان اینکه ۱۴ هزار شهید کارگر را تقدیم انقلاب اسلامی کرده‌ایم که این افتخار جامعه کارگری است، گفت: این شهدا مظهر عزت و سربلندی جامعه کارگری ما هستند.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده عنوان کرد: شعار سال که جهش تولید با مشارکت مردمی است متوجه این شغل است که نقشی بی بدیل در اقتصاد دارند که می‌توانند با تلاش سطح تولید را بالا ببرند یا کاهش دهند.
 
وی اظهار کرد: کارگران ما امروز کم توقع‌ترین اقشار در جامعه هستند و پایین‌ترین حقوق دستمزدها برای آنها است، اما سوال اینجاست که چرا باید این گونه باشد که سخت‌ترین کارها را انجام دهند.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده با اشاره به روز خلیج فارس، ابراز کرد: قرار دادن نام روز خلیج فارس ناظر بر این است که در جامعه ما فرهنگ استکبار ستیزی در جای جای میهن اسلامی جایگاه بالا دارد.
 
وی اظهار کرد: خلیج فارس در راهبرد امنیت ملی ما یک نقش و سهم بی‌بدیل دارد و خلیج در قبل از اسلام و میلاد مسیح نیز در منابع اسلامی خلیج فارس بوده و دریای پارس نام نهاده است و این نام نیز خواهد ماند.
 
امام جمعه بندرعباس با تأکید بر اینکه در هیچ جای از اسناد تاریخی نامی به جز خلیج فارس وجود ندارد، گفت: مگر می‌شود با یک تاریخ جنگید و نام اماکن مختلف که به رسمیت شناخته‌ شده‌اند را تغییر داد، بنابراین باید مراقبت کنیم و وظیفه ما است که در مقابل تحریف تاریخ ایستادگی کنیم.

انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • شاهد پیشرفت و تعالی حاکمیت اسلام هستیم
  • مشکلات جهان اسلام در نتیجه عدم توجه به توصیه های علمای جهان اسلام است/ هدف صهیونیسم بین الملل ایجاد فاصله میان کشورهای اسلامی است
  • جمهوری اسلامی ایران؛ پرچمدار تقریب/ مسئله فلسطین اولویت اول جهان اسلام است
  • ما نیازمند معلمان تراز انقلاب هستیم
  • معلم تراز در جمهوری اسلامی باید روحیه انقلابی و جهادی داشته باشد
  • ماموستا فخری در تبیین حقایق انقلاب از علمای پیشتاز بود
  • رقابت ساره جوانمردی با ستارگان مطرح پاراتیراندازی جهان
  • عملیات «وعده صادق» سربلندی جهان اسلام
  • پورفرجی:حضور امینی در شهرداری اهواز باعث ایجاد اختلاف بین نیروهای انقلابی شده است
  • وحدت و انسجام، نیاز ضروری و مهم امروز جهان اسلام است