Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@07:05:20 GMT

توصیه های بهداشتی برای خرید و نگهداری ماهی قرمز 

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۲۱۱۲۸

توصیه های بهداشتی برای خرید و نگهداری ماهی قرمز 

دکتر محمدمهدی راهنورد روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا افزود: ویروس کرونا عامل بیماری کووید۱۹ در ماهیان بیماری زا نبوده و توصیه های بهداشتی فقط  به منظور جلوگیری از مخاطره بهداشتی احتمالی ناشی از انتقال مکانیکی ویروس از طریق آب و سطح بدن ماهی می باشد.

وی بیان داشت: در صورت تماس با ماهی و یا آب حمل و نگهداری، بلافاصله نسبت به شستشوی دست ها با آب و صابون و یا ضدعفونی کننده های مناسب اقدام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

راهنورد  ادامه داد: تهیه ماهی از مراکز تولید مجاز و دارای گواهی حمل بهداشتی دامپزشکی، تخلیه محموله زیر نظر دامپزشک مستقر در مراکز عمده ،شستشو و ضدعفونی وسایل و تجهیزات نگهداری ،تخلیه مستقیم آب حمل و تعویضی به شبکه فاضلاب ،عدم تماس حفاظت نشده با آب و ماهی و رعایت بهداشت فردی و محیطی از جمله الزامات بهداشتی مراکز عرضه عمده ماهی قرمز است.

وی اظهار داشت: افرادی که دارای علائم مشکوک به بیماری های تنفسی می باشند، نباید در چرخه بسته بندی و عرضه ماهی قرمز فعالیت کنند.

راهنورد خاطر نشان کرد: پس از انتقال ماهی به منزل، بلافاصله نسبت به تعویض آب اقدام نموده و ماهی ها به ظروف از قبل آماده شده منتقل شوند.

وی توضیح داد: به منظور تعویض آب هر بار ۲۵ درصد کل آب تعویض شود ضمن آنکه در پایان نوروز ماهی ها  در رودخانه ها و یا نهرها رها  نشوند.

 رییس اداره دامپزشکی شهرستان فردیس گفت: با توجه به اینکه جانورانی نظیر خزندگان، دوزیستان و حلزون ها می توانند به عنوان ناقل یا واسط بالقوه انواع عوامل بیماری زا برای انسان باشند، عرضه هر گونه موجود زنده غیر از ماهی قرمز ممنوع می باشد.

برچسب‌ها ویروس کرونا البرز فردیس ماهی سازمان دامپزشکی کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا البرز فردیس ویروس کرونا البرز فردیس ماهی سازمان دامپزشکی کشور اخبار کنکور ماهی قرمز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۲۱۱۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت یک کشتارگاه طیور متخلف در ری متوقف شد

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی سلوکانه صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران از توقف فعالیت یک کشتارگاه طیور متخلف در ری خبر داد.

وی گفت: این اقدام در راستای اجرای وظیفه حاکمیتی و نظارت بهداشت وفق ضوابط سازمان دامپزشکی کشور ازجمله اجرای ضوابط شیوه نامه نظارت بهداشتی با توجه به بازدید سر زده توسط کارشناسان اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان تهران انجام شده است.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان تهران با تاکید به تمامی کشتارگاه‌های طیور استان تهران درخصوص رعایت شرایط بهداشتی کشتارگاه و اجرای ضوابط قرنطینه ای بهداشتی مطابق دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های سازمان دامپزشکی کشور، التزام به دستور العملهای بهداشتی و حمایت از تولید بهداشتی بمنظور صیانت از حقوق عامه را ضروری دانست.

بر اساس این گزارش دامپزشکی استان تهران بنا به وظیفه ذاتی خود در صورت مشاهده هرگونه تخلف و تهدید علیه بهداشت عمومی با واحد های متخلف برخورد قانونی خواهد کرد.

کد خبر 6093874

دیگر خبرها

  • فعالیت یک کشتارگاه طیور متخلف در ری متوقف شد
  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • ذبح‌کننده غیرمجاز دام در خرمشهر محکوم به پرداخت جزای نقدی شد
  • ۲ هزار قطعه ماهی زینتی از مرز مهران به عراق صادر شد
  • گوشت قرمز از مراکز معتبر و موردتایید دامپزشکی تهیه شود
  • رفع یک مشکل حوزه دامپزشکی پس از نیم قرن
  • رفع مشکل حوزه دامپزشکی پس از نیم قرن
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • یک میلیون و ۹۰۰ هزار نوبت سر دام در اراک ایمن سازی سازی شد