Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت گلستان گفت که تاکنون ۲ هزار و ۳۰۰ عدد واکسن ۲ دوزی (دو مرحله‌ای) "اسپوتنیک وی" در اختیار دانشگاه علوم پزشکی استان قرار گرفت که حدود ۲ هزار دوز آن به کادر درمان و جانبازان تزریق شده است.

علی باقری روز دوشنبه اظهارداشت: تزریق واکسن کرونا همزمان با سراسر کشور از اواخر بهمن ماه به کادر درمان درگیر با بیماران کووید ۱۹ در استان گلستان آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه واکسن اسپوتنیک وی در ۲ مرحله قابل تزریق است و حداقل ۹۲ درصد ایمنی بدن انسان را در مقابل ویروس کرونا بالا می‌برد، افزود: در ابتدای ورود واکسن، ۲۷۰ دوز آن به کادر درمان که در ارتباط مستقیم با بیماران کرونایی بودند، تزریق شد و مرحله دوم تزریق نیز از هفته گذشته آغاز شده است.

باقری اضافه کرد: از هفته قبل با ورود ۲ هزار عدد واکسن جدید ۲ مرحله‌ای اسپوتنیک وی، تزریق مرحله نخست این واکسن به سایر کادر استان فعال در بخش‌های عفونی، اورژانس ۱۱۵، مراکز منتخب خدمات رسان به بیماران کووید۱۹ و کارکنان آزمایشگاه‌های گلستان آغاز شده است.

وی بابیان اینکه تزریق واکسن کرونا به جانبازان گلستان در حال انجام است، ادامه داد: از امروز مرحله نخست تزریق واکسن کرونا به سالمندان ساکن مراکز نگهداری بهزیستی استان نیز آغاز می‌شود.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت گلستان همچنین گفت که در هفته جاری محموله جدید واکسن کرونا وارد استان می‌شود و در این مرحله جامعه هدف بیشتری در اولویت تزریق واکسن قرار می‌گیرند.

باقری افزود: با توجه به شرایط خاص نگهداری واکسن کرونا در دمای پایین و یخچال‌های مجهز، علاوه بر وجود ۱۵ مرکز نگهداری واکسن در شهرستان‌های گلستان، ساخت مرکز زنجیره سرما (مرکز نگهداری واکسن) مجهز دیگری با همکاری شهرداری و نیکوکاران در گرگان آغاز شده و تا چند ماه آینده شروع به‌کار می‌کند.

براساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی گلستان، در حال حاضر ۲۴۸ بیمار کرونایی در بیمارستان های این استان بستری هستند که حال ۱۹ نفر آنان وخیم است.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در رابطه با اعلام آخرین آمار مبتلایان و جانباختگان کرونا در ایران، گفت: با فوت ۸۸ نفر از مبتلایان بیماری کووید۱۹ در شبانه روز گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در ایران به ۶۱ هزار و ۲۳۰ نفر رسیده است.

سیما سادات لاری افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر دیروز (۲۴ اسفند ۱۳۹۹) بر اساس معیارهای قطعی تشخیص هفت هزار و ۵۹۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و ۷۴۸ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۷۴۶ هزار و ۹۵۳ نفر رسید.

وی گفت: خوشبختانه تاکنون یک میلیون و ۴۹۲ هزار و  ۴۸۸ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند همچنین سه هزار و ۸۳۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون ۱۱ میلیون و ۷۱۶ هزار و ۲۱۰ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

ایرنا/

برچسب ها: کرونا ، واکسن کرونا ، اسپوتنیک لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000Nb9

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: کرونا واکسن کرونا اسپوتنیک تزریق واکسن واکسن کرونا کادر درمان آغاز شد ۲ هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۲۱۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر خوب رئیس سازمان برنامه و بودجه به کادر درمان کشور

داود منظور، رییس سازمان برنامه و بودجه کشور، نگهداشت کادر درمان و ارتقای نظام سلامت را از اولویت‌های اصلی دولت اعلام کرد و گفت: ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت فوق‌العاده خاص کارکنان نظام سلامت اختصاص یافت.

وی با تاکید بر ویژگی‌های ممتاز قانون بودجه ۱۴۰۳، نوشت: اعتبار مورد نیاز برای پرداخت فوق‌العاده خاص کارکنان خدوم نظام سلامت با رقم ۱۰ هزار میلیارد تومان در بودجه امسال به تصویب رسید.

وی افزود: نگهداشت کادر درمان و ارتقای نظام سلامت یکی از مقوم‌های کلیدی سرمایه اجتماعی و از جمله اولویت‌های اصلی دولت است.

منبع: سازمان برنامه و بودجه 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد؛ نجات جان ۱۵۴ میلیون نفر با تزریق واکسن در ۵۰ سال گذشته
  • پرداخت بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال از مطالبات کادر درمان فارس
  • مشکلات پایان‌ناپذیر کادر درمان؛ مدل جدید از مهاجرت شکل گرفته!
  • فاجعه در بیمارستان‌های دولتی؛ مهاجرت پرستاران به بخش خصوصی
  • مهاجرت کادر درمان از بخش دولتی به خصوصی
  • کادر درمان از بیمارستان‌های دولتی به بخش خصوصی مهاجرت می‌کنند
  • فاجعه در بیمارستان‌های دولتی/ مهاجرت کادر درمان به بخش خصوصی
  • اگر واکسن آسترازنکا زده‌اید، بخوانید
  • تزریق واکسن پنوموکوک در ۷ استان کشور آغاز شد
  • خبر خوب رئیس سازمان برنامه و بودجه به کادر درمان کشور