Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت خارجه فلسطین یورش نخست وزیر رژیم صهیونیستی به روستای باستانی سوسیا در منطقه مسافر یطا در جنوب الخلیل این منطقه را محکوم کرده و آن را اقدامی تحریک‌آمیز خواند. فلسطینیان نیز در اعتراض به ورود نخست وزیر به سوسیا تظاهرات کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از العربی الجدید، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به بهانه شرکت در افتتاحیه یک مرکز باستانی وابسته به یکی از شهرک های صهیونیستی ساخته شده در خاک فلسطین وارد روستای سوسیا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کمی پیش از ورود نتانیاهو، نیروهای اشغالگر تظاهرات صدها فلسطینی در اعتراض به بازدید وی از این روستا را سرکوب کردند. نظامیان صهیونیستی برای متفرق کردن معترضین اقدام به شلیک گاز اشک‌آور و نارنجک‌های صوتی به سمت آنان کردند.

وزارت خارجه فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد، این اقدام تحریک آمیز چند ساعت پس از حمله شبه نظامیان شهرک نشین به یک خانواده فلسطینی آن هم در خاک خود در "مسافر یطا" صورت می گیرد. رژیم صهیونیستی در چارچوب سیاست اشغالگرانه هدفمند خود  در پی کوچاندن شهروندان فلسطینی از یطا و کنترل بر این منطقه و احداث شهرک در آن است و این وضعیت در همه نواحی فلسطینی واقع در منطقه "ج" جاری است.

در ادامه این بیانیه آمده است که نتانیاهو در کمپین انتخاباتی خود سیاست سازمان دهی یورش ها به تعدادی از مراکز در کرانه باختری را در پیش گرفته است تا با حمایت شهرک نشینان در نفوذ، کنترل و یهودی سازی صدها مرکز در فلسطین اشغالی دل آنها را در انتخابات به دست آورد و این بخش جدایی ناپذیر در رقابت انتخاباتی داخل حزب راستگرا برای جذب آرای شهرک نشینان است.

وزارت خارجه فلسطین در بیانیه خود اعلام کرد، نتانیاهو با این یورش دنبال بهبود و تقویت موقعیت انتخاباتی خود به بهای حقوق فلسطینی هاست و قوانین بین المللی، قطعنامه های بین المللی و قوانین انسانی را زیر پا گذاشته است.

این وزارتخانه در ادامه اعلام کرد، این یورش نتانیاهو موجب می شود شهرک نشینان نقض ها و جرایم بیشتری در حق فلسطینی ها مرتکب شوند، سرزمین های بیشتری در این منطقه استراتژیک حساس به یغما ببرند و پروژه های استعمارگرانه توسعه طلبانه آنها مشروعیت پیدا کند و حمایت شود.

وزارت خارجه فلسطین اعلام کرد، اتفاقی که در شهرک کفل حارس افتاد امروز با نظارت و حضور نتانیاهو با هدف یهودی سازی مرکز تجمعات مسکونی فلسطین در سوسیا رخ می دهد.

سوسیا یک روستای باستانی فلسطینی است و در تاریخ فلسطین به خاطر ساکنانش شناخته شده است. رژیم صهیونیستی مدعی است این روستا بخشی از میراثش است و در آن کلیسای یهودی قرار دارد، برخلاف واقعیت ها که اثبات می کند این روستا اسلامی است و در آن مسجد و آثاری قرار دارد که قدمتش به دوران عصر مملوکی برمی گردد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بنیامین نتانیاهو الحاق کرانه باختری وزارت خارجه فلسطین رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۲۱۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تظاهرات گسترده علیه نتانیاهو در سرزمین‌های اشغالی

هزاران تظاهرکننده در تل‌آویو گرد هم آمده و خواستار برکناری بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و برگزاری انتخابات زودهنگام شدند.

به گزارش نشریه تایمز اسرائیل، معترضان همچنین خواستار آزادی اسرای صهیونیست هستند که در غزه نگهداری می‌شوند. 

در حال حاضر گفته می‌شود پلیس برای مهار تظاهرات برخی از خیابان‌ها را مسدود کرده است. 

در ماه‌های ابتدایی جنگ، معترضان تنها خواستار توافق برای آزادی اسرا بودند، اما با افزایش نارضایتی از نتانیاهو، خواسته‌های آنان تغییر کرده است. طی هفته‌های گذشته، معترضان مکررا نتانیاهو را «مانع توافق» خوانده و خواستار استعفای وی شده‌اند. بسیاری از صهیونیست‌ها معتقد هستند نتانیاهو برای اهداف شخصی و حفظ جایگاه خود در قدرت به جنگ ادامه می‌دهد.

در همین حال، مذاکرات برای مبادله اسرا و توقف در جنگ علیه غزه ادامه دارد و رسانه‌های مصری از «پیشرفت قابل توجه» در آن خبر داده‌اند. یک مقام فلسطینی که نام او فاش نشده می‌گوید این بار اوضاع بهتر به نظر می‌رسد و امکان حصول توافق وجود دارد؛ به شرط آن که اسرائیل آنچه را برای تحقق آن لازم است، ارائه کند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • بلژیک ورود صهیونیست‌های افراطی را ممنوع می‌کند
  • سازمان همکاری‌ اسلامی نسل‌کشی فلسطینی‌های غزه را محکوم کرد
  • برجای ماندن ده‌ها شهید و زخمی در موج حملات هوایی علیه رفح
  • جلوگیری تشکیلات خودگردان برای آزادی اسیر فلسطینی
  • طرح توهمی نتانیاهو برای غزه بعد از قتل عام فلسطینی‌ها
  • تظاهرات گسترده علیه نتانیاهو در سرزمین‌های اشغالی
  • تداوم تظاهرات علیه نتانیاهو در تل آویو
  • ۱۲۴۲ حمله نظامیان و شهرک نشینان صهیونیست به فلسطینیان در آوریل ۲۰۲۴
  • گزارش فلسطینی از اقدامات خرابکارانه و حملات صهیونیست‌ها در کرانه باختری
  • تحلیلگر صهیونیست: محمود عباس ۲ بار دیدار با بلینکن را رد کرد