Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام ناصر خدایاری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طی امسال ۹ جلسه در مرکز استان و ۵۸ جلسه در سطح ۱۶ شهرستان‌ دیگر آذربایجان غربی برگزار شده است.

وی ادامه داد: در جلسات شورای فرهنگ عمومی آذربایجان‌غربی مسائل و موضوعات مختلفی توسط دستگاه‌های اجرایی استان مطرح شده و موضوعات و مسائل فرهنگی استان تبیین شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: در این بین پنج موضوع با ۱۵ مصوبه مورد توجه قرار گرفت که مهمترین این موضوعات سیاست‌های جمعیتی و کارگروه‌های مربوط به فضای مجازی بود.

حجت الاسلام خدایاری بیان کرد: در این بین موضوع سیاست‌های جمعیتی مهمترین مساله‌ای بود که در ۱۴ بخش مورد پیگیری قرار گرفت.

وی ادامه داد: مساله دریاچه ارومیه دیگر موضوعی است که مورد پیگیری قرار گرفت و در نهایت با همکاری مسوولان استانی و کشوری روز ۱۵ اسفند به نام روز دریاچه ارومیه تعیین شد.

وی گفت: حجاب و عفاف و قناعت و صرفه جویی دیگر موضوعاتی بود که در این شورا مورد توجه قرار گرفت تا با فرهنگ سازی در این باب، این امر مهم در جامعه ترویج یابد.

شورای فرهنگ عمومی بالاترین شورا در راستای اتخاذ تصمیم‌های فرهنگی و اجرای طرح‌های فرهنگی در استان‌هاست و با حضور نماینده ولی فقیه، امام جمعه مرکز استان، استاندار و همچنین مدیران کل نهادهای فرهنگی و اجتماعی برگزار می‌شود.

پیگیری اجرای طرح‌های فرهنگی، سیاست‌گذاری در راستای ارتقا و اعتلای فرهنگی جامعه، رصد مشکلات و معضلات فرهنگی با هدف ارائه راهکار اجرایی، تلاش در راستای افزایش نقش نهادهای فرهنگی در توسعه جامعه، پیگیری مشکلات اعتباری طرح‌ها و حتی نهادهای فرهنگی و برنامه ریزی برای بسط و گسترش اقدامات فرهنگی و مبتنی بر دین از جمله وظایف و اقدامات این شورا به شمار می‌رود.

برچسب‌ها شورای فرهنگ عمومی آذربایجان غربی ارومیه دریاچه ارومیه ریاست شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای فرهنگ عمومی آذربایجان غربی ارومیه شورای فرهنگ عمومی آذربایجان غربی ارومیه دریاچه ارومیه ریاست شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده اخبار کنکور شورای فرهنگ عمومی آذربایجان غربی قرار گرفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۲۱۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امسال دیگر کسی نمی‌تواند بودجه «حوزه فرهنگ» را پرداخت نکند

به گزارش خبرنگار مهر، نمایندگان در جلسه علنی نوبت صبح امروز (سه‌شنبه ۱۱ اردیبشهت ماه) مجلس و در ادامه بررسی بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳، جدول شماره ۱۲ با عنوان «هزینه‌کرد یک درصد از هزینه‌های شرکت‌های دولتی موضوع ماده پنج قانون مدیریت خدمات کشوری» را به تصویب رساندند.

حمیدرضا حاجی‌بابایی، رئیس کمیسیون تلفیق در توضیح این جدول، گفت: طبق محاسبات ما در زمان تصویب بخش اول بودجه مقرر شد که یک درصد هزینه‌های شرکت‌های دولتی برای مسائل فرهنگی هزینه شود که اعتبار آن بالغ بر ۲۸ همت می‌شد، اما دولت در جداول ۳۶ همت را برای توزیع آورده است.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: کمیسیون تلفیق لایحه بودجه با همکاری کمیسیون فرهنگی اصلاحاتی را در این جداول اعمال کرد که یکی از این اصلاحات، اختصاص منابع بیشتری به وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، علوم و بهداشت و درمان بود.

رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ تصریح کرد: امسال برای اولین‌ بار بودجه در مرحله اول به شکلی تصویب شد که کسی نمی‌تواند بودجه حوزه فرهنگ را پرداخت نکند.

کد خبر 6092752 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • انتصاب عاطفه خادمی به‌عنوان دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور
  • افتتاح هتل و آغاز اجرای تله کابین خوشاکو در ارومیه
  • دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور تغییر کرد
  • دبیر شورای فرهنگ عمومی تغییر کرد
  • عاطفه خادمی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور شد
  • کلنگ احداث هتل و تله‌کابین خوشاکو ارومیه به زمین زده شد
  • خانه انصاری ارومیه میزبان گردشگران خواهد شد
  • حفاظت از خانه‌های تاریخی آذربایجان‌غربی در اولویت است
  • بازدید معاون امور مجلس وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از قلعه بدلبو ارومیه
  • امسال دیگر کسی نمی‌تواند بودجه «حوزه فرهنگ» را پرداخت نکند