Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@07:27:28 GMT

هلند هم به جمع ممنوع کنندگان واکسن آسترازنکا پیوست

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۲۱۷۶۳

هلند هم به جمع ممنوع کنندگان واکسن آسترازنکا پیوست

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از راشا تودی، آژانس دارویی اتحادیه اروپا در حال آزمایش درباره عوارض جانبی استفاده از واکسن انگلیسی آسترازنکا است و بر همین اساس هلند تصمیم گرفته تا مشخص شدن نتیجه نهایی این تحقیقات استفاده از این واکسن انگلیسی را متوقف کند.

هوگو دجونگه، وزیر بهداشت هلند در این باره گفت: این تصمیم پیشگیرانه برای متوقف کردن تزریق واکسن آسترازنکای انگلیس به این دلیل اتخاذ شده است که دو کشور دانمارک و نروژ اطلاعات جدیدی را درباره عوارض جدی واکسن آسترازنکا روی افرادی که به آنها تزریق شده‌اند ارائه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: ما نمی‌توانیم اجازه دهیم هیچ گونه ابهامی نسبت به واکسن آسترازنکا وجود داشته باشد. ما باید مطمئن شویم که همه چیز درست است، بنابراین منطقی است که تزریق آسترازنکا به حالت تعلیق دربیاوریم. با توجه به این رویکرد دولت هلند تزریق واکسن به 243 هزار نفر لغو شده است.

ایرلند هم اخیراً تصمیم مشابهی گرفته؛‌ چراکه مشخص شد 4 نفر در نروژ که واکسن آسترازنکا را دریافت کرده بودند دچار لخته شدن خون شدند. دانمارک هم روز پنجشنبه و پس از حصول گزارش در باره لخته شدن خون دریافت کنندگان واکسن آسترازنکا استفاده از این واکسن را متوقف کرده بود.

تاکنون چند مقام اروپایی از جمله آنگلا مرکل صدراعظم آلمان و امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه، نیز گفته‌اند که این واکسن انگلیسی اصلاً ایمن نیست.

اتریش، ایسلند و ایتالیا هم به خاطر نگرانی‌های مشابه یا استفاده از واکسن آسترازنکا را متوقف کرده و یا به تأخیر انداخته‌اند. در کره جنوبی اما پس از آنکه واکسیناسیون سراسری در 26 فوریه با واکسن آسترازنکا آغاز شد، به فاصله کمی 7 نفر از دریافت کنندگان این واکسن جان خود را از دست دادند و 17 نفر دیگر هم درگیر مشکلات جدی شدند. از آن زمان به بعد اگرچه کسی از حدود 500 هزار نفری که در کره جنوبی واکسن زده‌اند، جان خود را از دست نداده، اما 46 نفر دیگر درگیر عوارض جانبی جدی استفاده از این واکسن شدند.

البته مقامات کره‌ای می‌گویند هنوز هیچ سند مستدلی برای ربط دادن مرگ دریافت کنندگان واکسن آسترازنکا با موضوع تزریق این واکسن پیدا نکرده‌اند.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

منبع: فارس

کلیدواژه: هلند عوارض واکسن آسترازنکا واکسن آسترازنکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۲۱۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، فاطمه ترکمان اسدی افزود: این آمار شامل ۱۲۱ هزار و ۱۱۸ دز واکسن خوراکی و ۴۰ هزار و ۷۰۰ دز واکسن تزریقی می‌شود.

 او تصریح کرد: واکسن فلج اطفال تکمیلی همزمان با دیگر نقاط کشور برای گروه‌های هدف دارندگان کودک زیر پنج سال شامل فرزندانی که احتمال می‌رود همراه مادران خود در زندان باشند، اتباع خارجی و کارگران فصلی سیار و کودکان ساکن در مراکز تجمعی همزمان با آغاز هفته سلامت شروع شد.

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی همدان گفت: نوبت اول واکسیناسیون از دوم تا چهارم اردیبهشت ماه به گروه‌های هدف خورانده شد و مرحله بعدی یا همان نوبت دوم یکماه دیگر آغاز می‌شود.

 ترکمان اسدی با بیان اینکه تیم‌های سیار در شهرستان‌های همدان، نهاوند، ملایر و رزن حضور دارند، افزود: برخی افراد غیر بومی در مزارع کشاورزی همدان به صورت فصلی فعالیت دارند بنابراین با شناسایی و مراجعه به این مراکز نسبت به واکسینه کردن کودکان زیر پنج سال در برابر فلج اطفال اقدام می‌شود.

دیگر خبرها

  • اعتراف سازنده «آسترازنکا» درباره عوارض این واکسن
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • واکسن سرخک و سرخجه بدون درد از راه رسید
  • اعتراف تولیدکننده واکسن آسترازنکا به عوارض نادر و لخته خون
  • اعتراف آسترازنکا: لخته شدن خون و کاهش پلاکت خون!
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • اعتراف «آسترازنکا» درباره عوارض جانبی واکسن
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان