Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@11:00:41 GMT

برگزاری دومین کنفرانس ملی علوم انسانی و توسعه در شیراز

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۲۱۷۶۶

برگزاری دومین کنفرانس ملی علوم انسانی و توسعه در شیراز

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، در این کنفرانس که به صورت آنلاین و در بستر فضای مجازی برگزار شد، ۱۰ مقاله منتخب به صورت شفاهی ارائه و ۳ مقاله برتر از سوی هیئت‌ داوران انتخاب و معرفی گردید.

رئیس دانشگاه پیام نور استان فارس در این کنفرانس ملی اظهار داشت: برگزاری موفق نخستین کنفرانس علوم انسانی و توسعه در سال ۱۳۹۸، ما را مصمم کرد برای دومین بار میزبان پژوهشگران در این عرصه با هدف تحول‌آفرینی علمی و پژوهشی باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدای این همایش، محمدحسن صیف افزود: توجه به امر پژوهش و تحقیقات علمی به عنوان بستر بروز و ظهور خلاقیت‌ها در جهت شناسایی نقاط قوت و ضعف و ارائه راهکارهای علمی برای حل مسائل و مشکلات جامعه، همواره در دستور کار دانشگاه پیام نو راستان فارس قرار داشته که از این رو برگزاری چندین همایش علمی و کنفرانس‌های ملی نشان از توجه به این امر مهم است.

وی همچنین از برگزاری سومین کنفرانس ملی علوم انسانی و توسعه در دانشگاه پیام نور استان فارس در سال آینده خبر داد.

احمد رستگار نیز در این مراسم، توسعه علوم انسانی و گسترش دانایی را نیازمند توجه بیشتر به امر پژوهش و گفتمان‌شناسی دانست و اظهار داشت: در چرخه پژوهش علوم انسانی تنها تولید علم و نشر یافته‌های علمی کافی نیست بلکه استفاده عملی از نتایج به حاصل آمده، بسیار مهم است.

دبیر علمی کنفرانس خاطرنشان کرد: برگزاری همایش‌های این‌چنینی می‌تواند زمینه بحث و تبادل‌نظر میان متولیان و محققان را فراهم کرده و به کاربردی سازی تحقیقات کمک کند.

در ادامه سعید طالبی نیز گفت: پس از اعلام فراخوان ارسال مقاله، ۸۵۰ عنوان مقاله از محققان، اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور به دبیرخانه کنفرانس ارسال شد که از این تعداد، ۷۱۶ مقاله پذیرفته شد.

وی محورهای کنفرانس را شامل الهیات، معارف اسلامی، علوم قرآن و حدیث، حقوق، علوم سیاسی، جغرافیا و برنامه‌ریزی، زبان‌شناسی، زبان و ادبیات فارسی، زبان و ادبیات عربی، زبان و ادبیات انگلیسی، مطالعات فرهنگی، علوم اقتصادی، امور بانکی، امور گمرکی، حسابداری و مدیریت عنوان کرد.

دبیر اجرایی دومین کنفرانس علوم انسانی و توسعه ادامه داد: روانشناسی، علوم تربیتی، مشاوره و راهنمایی، آموزش‌وپرورش، تاریخ و تمدن اسلامی، علوم اجتماعی، جامعه‌شناسی و فلسفه، جهانگردی و باستان‌شناسی، توسعه اقتصادی، توسعه پایدار، توسعه گردشگری، توسعه ملی از دیگر محورهای این کنفرانس عنوان کرد که محققان در این بخش‌ها آثار خود را ارسال کردند.

به گزارش فارس نخستین کنفرانس ملی علوم انسانی و توسعه تیرماه سال گذشته در شیراز برگزارشده بود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: دانشگاه پیام نور فارس کنفرانس ملی علوم انسانی رئیس دانشگاه پیام نور استان فارس علوم انسانی و توسعه کنفرانس ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۲۱۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم‌ پزشکی شیراز

ایسنا/فارس در سفر رسمی رئیس و معاونان دانشگاه علوم پزشکی شیراز به تاجیکستان، دفتر همکاری‌های علمی دانشگاهی وزارت تندرستی تاجیکستان و دانشگاه علوم پزشکی شیراز افتتاح شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز، ۶ اردیبهشت و در دومین روز سفر به جمهوری تاجیکستان، با وزیر تندرستی این کشور پیرامون توسعه همکاری‌های مشترک با راه‌اندازی دفتر همکاری‌های علمی دانشگاهی، دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این نشست که در وزارت تندرستی تاجیکستان و با همراهی سفیر ایران در جمهوری تاجیکستان برگزار شد، پیرامون راه‌های توسعه همکاری‌های دو جانبه همفکری شد.

در ادامه این ملاقات،  دفتر اختصاصی همکاری‌های علمی دانشگاهی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان، در ساختمان وزارت تندرستی افتتاح شد.

معاون بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این خصوص اظهار کرد: افتتاح این دفتر که نشان دهنده اعتماد طرف تاجیک به توانمندی‌های دانشگاه علوم پزشکی شیراز است، روابط دو جانبه را با شتاب بیشتری توسعه می‌دهد.

سید حسن سراج افزود: با توجه به روابط گسترده علمی و آموزشی دانشگاه با جمهوری تاجیکستان، پیشنهاد تاسیس این دفتر همکاری از طرف دانشگاه علوم پزشکی شیراز به طرف تاجیک ارائه شد که مورد استقبال قرار گرفت.

وی، راه‌اندازی این دفتر را فرصتی برای برنامه‌ریزی، هماهنگی و پیگیری موضوعات مورد علاقه دو طرف دانست.

در پایان برنامه‌های روز دوم سفر، وزیر تندرستی جمهوری تاجیکستان، نشان ملی تاجیکستان را به مهرداد شریفی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعطا کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ضعف جریان حوزوی و علوم انسانی اسلامی در به تصویر کشیدن اندیشه خود
  • افتتاح دفتر همکاری‌های علمی تاجیکستان و علوم پزشکی شیراز
  • چرا خیلی ها تمایلی به تحصیل در مقطع کارشناسی علوم انسانی ندارند؟
  • افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم‌ پزشکی شیراز
  • دومین همایش بین‌المللی خلیج فارس دربوشهر برگزار می‌شود
  • برگزاری دومین همایش بین المللی تاریخ، فرهنگ و تمدن خلیج فارس
  • نیاز جدی جامعه به نظریات بومی و کاربردی حوزه علوم انسانی
  • دهمین کنفرانس بین‌المللی نانوفناوری ایران در رفسنجان برگزار می‌شود
  • ضرورتِ هدایت نخبگان به سمت علوم انسانی
  • تلاش بی وقفه برای توسعه و ترویج دانش در حوزه وب پژوهی