Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام دشتکی با اشاره به اهمیت تقویت زیرساخت های فرهنگی اوقاف به عنوان مهمترین اولویت سال جاری گفت: ۱۰ میلیارد تومان در جهت زیرساخت های فرهنگی اوقاف استان البرز اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز، « حجت الاسلام علی دشتکی» طی آئین غبارروبی از آستان مقدس امامزاده محمد(ع) و سکینه خاتون(س) که دوشنبه ۲۵ اسفند برگزار شد در جمع خبرنگاران گفت: یکی از مهمترین خلاء های موجود در اداره کل اوقاف و امورخیریه استان البرز بحث زیرساخت های فرهنگی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز با اشاره به تعاملات لازم به منظور رشد زیرساخت های مراکز فرهنگی، دینی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان البرز افزود: ۱۰ میلیارد تومان در جهت زیرساخت های فرهنگی اوقاف استان البرز اختصاص یافته است.

 

وی با بیان اینکه اهمیت تقویت زیرساخت های اجرایی اوقاف استان البرز بیان کرد: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان البرز در قالب یک هزار و ۷۰۰ موقوفه و ۱۰ هزار و ۱۰۰ رقبه و ۹۰ مرکز اجتماعی و امزاده و بقاع متبرکه و بخشی نیز شامل ۷۵۰ مسجد در سالی که سپری شد در حوزه های مختلف زیرساختی، حقوقی و اجاره ها و حوزه اقتصادی و بهره بری اقتصادی و حوزه فرهنگی و اجتماعی با همکاری امور اجتماعی برنامه های متعددی را به اجرا درآورده است. 

 

وی اظهار کرد: در بخش حوزه حقوقی و اداره ها فعالیت های مستمر و موفقی داشته ایم که در سال جاری برخلاف سال های گذشته در حوزه اقدامات حقوقی حدود  بیش از ۹۵ درصد آرائی که در خصوص موضوعات رقبی اخذ شده است بیش از ۹۵ درصد برله موقوفات بوده است.

 

یک هزار و ۵۰۰ رقبه و موقوفه نقشه سازی و مستند سازی شده است

 

حجت الاسلام دشتکی افزود: مستندسازی موقوفات از دیگر برنامه هایی است که اداره کل اوقاف و امورخیریه استان البرز به آن پرداخته است و در قالب آن یک هزار و ۵۰۰ رقبه و موقوفه در سطح استان البرز نقشه سازی و مستند سازی شده اند. 

 

وی اظهار کرد: حدود یک هزار رقبه در سیستم کاداسر ثبت و جانمایی شده است و ۲۵۰ مورد تثبیت و در نهایت بیش از ۲۰۰ مورد منتهی به صدور سند شده است. 

 

به گفته وی، با هدف سرمایه گذاری و بهره وری اقتصادی بخشی از موقوفات در این زمینه با هدف ایجاد اشتغال و تولید صرف شده است که در این خصوص حدود بیش از ۴۰ طرح را در گام نخست مطالعاتی با عنوان اقتصاد مقاومتی طراحی و نهایی شده است. 

 

وی ادامه داد: در همین راستا راه اندازی شرکت های دانش بنیان در قالب فعالیت های کشاورزی، الکترونیکی، رادیویی به عنوان الگو آغاز به کار کرده اند و در برخی از موضوعات نیز به تولید رسیده است. 

 

حجت الاسلام دشتکی بیان کرد: فعالیت های اجتماعی و فرهنگی در سال جاری در سطح امامزادگان و بقاع شاخص در قالب راه اندازی مراکز افق که مراکز مردمی محور است و راه اندازی مراکز شبیه به خدمت که با عناوین اشتغال زایی و تولید با اولویت آموزش محقق شده است. 

 

تهیه و توزیع ۵۰ هزار بسته معیشتی به ارزش ۵۰۰ هزار تومان میان محرومان

 

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان البرز عنوان کرد: لبیک به فرمان رهبرمعظم انقلاب مبنی بر رزمایش مواسات و همدلی از دیگر اولویت های اداره کل اوقاف و امور خیریه استان البرز در سال جاری است.

 

حجت الاسلام دشتکی بیان کرد: تهیه و توزیع ۵۰ هزار بسته معیشتی به ارزش ۵۰۰ هزار تومان میان محرومان از جمله اقداماتی است که در قالب طرح رزمایش مواسات و همدلی اجرا شد. 

 

خبر در حال تکمیل است... 

پایان پیام/301

منبع: شبستان

کلیدواژه: زیرساخت های وقف تخصیص ۱۰ میلیارد تومان اعتبار زیرساخت های فرهنگی اوقاف اداره کل اوقاف و امور حجت الاسلام دشتکی اوقاف استان البرز سال جاری یک هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۲۲۰۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص واحدهای نهضت ملی مسکن فرهنگ‌شهر اهواز به متقاضیان

ایسنا/خوزستان معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خوزستان از انتخاب و تخصیص واحدهای نهضت ملی مسکن در فرهنگ شهر اهواز به متقاضیان این طرح خبر داد.

میثم آذرسا در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: بر اساس شیوه‌نامه اجرایی قانون جهش تولید مسکن به منظور انجام فرایند انتخاب و تخصیص واحدهای نهضت ملی به کارگزاری ستاد اجرایی فرمان امام جلسه‌ای برگزار و طی این جلسه مستندسازی و اولویت‌بندی متقاضیان در پروژه‌های فاز ۱ و ۲ طرح نهضت ملی مسکن فرهنگ‌شهر اهواز بر اساس امتیازبندی و طبق دستورالعمل‌های حاکم بر این طرح به صورت کاملاً سیستمی از سامانه جامع طرح نهضت ملی انجام شد.

وی افزود: این جلسه با حضور نمایندگان استانداری خوزستان، ستاد اجرایی فرمان (ره)، اداره کل راه و شهرسازی خوزستان، فرمانداری اهواز و نمایندگان ادارات حراست، بازرسی و رسیدگی به شکایات و جمعی از متقاضیان برگزار شد.

آذرسا گفت: در این آیین در فاز یک پروژه نهضت ملی مسکن فرهنگ شهر ۷۵ نفر و در فاز ۲ این پروژه ۶۰ نفر بر اساس امتیاز اولویت‌بندی شدند.

تحویل ۱۳۵ واحد مسکن تا سه ماه آینده

وی ادامه داد: با توجه به برنامه استان در سال ۱۴۰۳ این اداره کل در حال انجام و تکمیل آماده‌سازی سایت‌های نهضت ملی جدید و انتخاب سازندگان واحدهای نهضت ملی در شهرهای مختلف استان است و این انتخاب متناسب با متقاضیان طرح نهضت ملی در هر شهرستان است.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خوزستان خاطرنشان کرد: در فاز ۱ و ۲ فرهنگ شهر تا سه ماه آینده ۱۳۵ از واحد تکمیل و به متقاضیان تحویل داده می‌شود.

آذرسا تکمیل این تعداد واحد را به شرط تامین منابع مالی عنوان کرد و گفت: تا پایان سال جاری ۱۳۵ واحد از فاز ۱ و ۱۸۰ واحد از فاز ۲ به متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن تحویل داده می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تقویت زیرساخت‌های گردشگری شیراز
  • زیرساخت‌های بندری استان بوشهر تقویت می‌شود
  • آمادگی وزارت بهداشت برای تقویت زیرساخت‌ های نظام سلامت آفریقا
  • اعلام آمادگی وزارت بهداشت برای همکاری در تقویت زیرساخت‌ های نظام سلامت در قاره آفریقا
  • تخصیص واحدهای نهضت ملی مسکن فرهنگ‌شهر اهواز به متقاضیان
  • تقویت زیرساخت‌های ورزشی شهر صدرا
  • وظیفه جدید وقف کمک به حل مسائل جامعه است
  • زیرساخت‌های ورزشی شهر صدرا تقویت می‌شوند
  •  تقویت زیرساخت‌های مرز بین المللی خسروی در دستور کار استانداری
  • ضرورت تقویت زیرساخت های سلامت در کشور