Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضا گروسی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: رصد و شناسایی واحدهای مشکل دار با هماهنگی اداره بازرسی کار و روسای ادارات تابعه استان در هشت سال دوره دولت تدبیر و امید در دستور کار قرار گرفت و با تشکیل جلسات مستمر با کارفرمایان این واحدها و ارجاع مشکلات به کمیسیون امنیت کارگری و کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید جهت اخذ مصوبه کمک به آنها اقدام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: حمایت های صورت گرفته در این مدت، منجر به حل و فصل مشکلات این واحدها از قبیل تقسیط و استمهال بدهی، مساعدت از سوی دستگاه‌های خدمات رسان و پرداخت معوقات کارگری و در نهایت خروج تعدادی از آنها از لیست بنگاه‌های مشکل دار شد.

گروسی با اشاره به اقدامات شاخص صورت گرفته در هشت سال گذشته برای بیمه بیکاری و اشتغال مقرری بگیران این بیمه، گفت:در مهرماه سال ۹۴ فلوچارت جدید فرآیند بیمه بیکاری طراحی و در کاریابی‌ها به اجرا درآمد و بخشی از امور غیرحاکمیتی بیمه بیکاری به دفاتر کاریابی های غیردولتی با هدف توانمندسازی بخش خصوصی، کاهش تصدی گری دولت و افزایش رضایتمندی ارباب رجوع واگذار شد.

این مسوول گفت: در سال ۹۵، در راستای بند( ب) ماده ۶۷ قانون برنامه ششم توسعه مبنی بر تکلیف دستگاه های اجرایی نسبت به الکترونیکی کردن فرآیندها، این اداره کل آمادگی خود را برای راه اندازی سامانه بیمه بیکاری (سابک) به عنوان پایلوت کشوری اعلام کرد و فرآیند بیمه بیکاری با هدف کاهش مدت زمان رسیدگی به درخواست های این بیمه با راه اندازی سامانه مذکور به صورت الکترونیکی به اجرا در آمد.

گروسی افزود: در سال جاری نیز با توجه به شیوع بیماری کرونا و لزوم کاهش مراجعات حضوری متقاضیان به منظور پیشگیری از شیوع بیماری، زیرسامانه بیمه بیکاری در سامانه جامع روابط کار راه اندازی و به مرحله اجرا رسید.

وی با اشاره به موضوع توانمندسازی مقرری بگیران بیمه بیکاری، اضافه کرد: در این مدت، نیازهای بازار کار با هماهنگی کاریابی های غیردولتی و آموزش فنی و حرفه ای احصا و با ارائه آموزش‌های مربوط از سوی آموزش فنی و حرفه ای برای توانمندسازی مقرری بگیران بیمه بیکاری اقدام شد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: در این راستا از ظرفیت‌های کاریابی‌های غیردولتی برای ایجاد اشتغال مقرری بگیران بیمه بیکاری مطابق رشته آموزش دیده استفاده شد و ۱۷۳ نفر از مقرری بگیران در رشته آموزش دیده اشتغال به کار یافتند.

برچسب‌ها وزارت صنعت معدن و تجارت دولت تدبیر و امید اشتغال زایی قزوین وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت صنعت معدن و تجارت دولت تدبیر و امید اشتغال زایی وزارت صنعت معدن و تجارت دولت تدبیر و امید اشتغال زایی قزوین وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی اخبار کنکور مقرری بگیران بیمه بیکاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۲۲۱۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهم ۶۰ درصدی کارگران مرکزی از آمار بیمه‌شدگان

استاندار مرکزی گفت: استان مرکزی استان کارگری است و بیش از ۶۰ درصد بیمه شدگان اجباری استان از کارگران هستند. - اخبار استانها -

به‌ گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، فرزاد مخلص الائمه ظهر امروز در جشنواره امتنان استان مرکزی (تجلیل از کارگران، گروه‌های کار و واحدهای نمونه)، اظهار داشت: استان مرکزی استان کارگری است و بیش از 60 درصد بیمه شدگان اجباری استان از کارگران و حداقل 650 هزار نفر در استان مرتبط با بخش کارگری هستند که این مهم حساسیت استان را ویژه می‌کند، در حال حاضر وضعیت استان در حوزه کار و تولید در یک ثبات مبتنی بر امنیت قرار دارد و نرخ بیکاری در این استان کاهش قابل توجه و نرخ مشارکت اقتصادی افزایش داشته است که نشان از موفقیت جامعه کار و تولید دارد.

وی افزود: برخی شهرستان‌های استان در گذشته با مشکل بیکاری مواجه بودند، اما اکنون با مشکل کمبود نیروی کار مواجه هستند، تولید جزو لاینفک نظام کارگری به شمار می‌رود، تلاش دولت سیزدهم در کشور و استان بر این بوده که نامگذاری سال‌های اخیر را به عنوان فرمان رهبری به شایستگی پیاده کند که توفیقات خوبی نیز در استان رقم خورده است.

استاندار مرکزی با بیان اینکه در بخش دولتی تلاش شده نسبت به بررسی مسائل کارگری و واحدهای دارای حقوق معوق بررسی لازم صورت گیرد، عنوان کرد: سال گذشته نسبت به سال ماقبل واحدهای دارای حقوق معوق 50 درصد کاهش  داشته است. سال گذشته 550 مصوبه در حوزه‌های مختلف بانکی، تامین اجتماعی؛ گمرک و غیره در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید اجرایی و پیگیری شده است. همچنین سال 1401 به میزان  223 و در سال گذشته نیز 497 واحد اقتصادی با اشتغال نزدیک 2 هزار نفر به مدار تولید برگشتند و اکنون موضوع حادی در این خصوص وجود ندارد.

مخلص‌الائمه ادامه داد: در طرح نهضت ملی مسکن در شهر اراک حدود یک هزار واحد مسکونی در حال ساخت است در حالی که در مسکن مهر اراک 1400 واحد مسکونی ساخته شده بود که این اقدامات نیازمند نیروی کار است که متاسفانه نیروی کار به ویژه نیروی متخصص وجود ندارد و این مهم سبب چالش شده است.بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری تولید، مادر حل بسیاری از مشکلات از جمله معیشت، اشتغال و بیکاری است که باید مورد توجه قرار گیرد. 

وی خاطرنشان کرد: نامگذاری برای هر هفته سه محور دارد مبنی بر اینکه در این روز فرصتی ایجاد می‌شود که ابتدا آن قشر معرفی و سپس از فعالان آن عرصه تقدیر شود و در نهایت نیز فرصتی برای بیان مشکلات و چالش‌ها حوزه مربوطه است.

انتهای پیام/711/

دیگر خبرها

  • کاهش مقرری بگیران بیمه بیکاری در خراسان شمالی با حمایت از واحدهای تولیدی
  • کاهش ۲۳ درصدی حوادث کار در کرمانشاه
  • امکان نام‌نویسی غیرحضوری بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران
  • سرمایه‌گذاران بخش خصوصی مورد حمایت مدیریت استان قم هستند
  • بهره‌برداری خط دوم کارخانه سیمان رزن در سال آینده
  • تعیین تکلیف ۲۹ بنگاه اقتصادی در نشست کارگروه تسهیل فارس
  • حل نشدن مشکل نرخ تامین مالی برای فعال‌سازی بنگاه‌ها مانع از تحقق جهش تولید است
  • سهم ۶۰ درصدی کارگران مرکزی از آمار بیمه‌شدگان
  • جزئیات اصلاح قانون کار و بیمه بیکاری
  • دانشگاه بنگاه اقتصادی نیست/ لزوم تولید دانش کاربردی برای تبدیل به سرمایه