Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- استاندار کرمان گفت: مراکز ماده ۱۶ درمان معتادان در کرمان باید افزایش پیدا کند و تقاضای ۴ مرکز جدید ترک اعتیاد در استان کرمان داده شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، علی زینی‌وند صبح امروز در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمان با تشکر از تلاش‌ها، زحمات و اقدمات انجام شده همه مسئولان در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمان اظهار داشت: نیروی انتظامی و دیگر دستگاه‌ها در امر مقابله و کشفیات مواد مخدر در استان دستاوردهای خوبی داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه به نظر می‌رسد در امر مقابله و پیشگیری با مواد مخدر در کشور دچار تسلسل شده و به یک دو باطل گرفتار شدیم گفت: خود ما متولی این حوزه هستیم اما بعد از چند دهه برگزاری شورا، پیگیری، کار موثر و هزینه کردن هنوز از مواردی صحبت می‌کنیم که سازوگار اولیه تصمیم برای یک اقدام است.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه این مشکلات مختص استان کرمان و این جلسه نبوده و مشکل کشور در این زمینه مبارزه با مواد مخدر است عنوان کرد: ما در امر مبارزه با مواد مخدر چند مقوله داریم که از هم جدا هستند.

وی با بیان اینکه در امر مقابله، ورود، ترانزیست، کشت و مصرف با کارهای مقابله‌ای می‌توان آن را محدود کرد افزود: واقعیت این است که در حوزه پیشگیری و درمان توفیق چندانی نداشتیم.

زینی‌وند با اشاره به اینکه مراکز ماده 16 برای دوره‌ای در نظر گرفته شده است گفت: باید برای معتادانی که در مراکز ماده 16 درمان می‌شوند برای پس از ترک آنها نیز برنامه داشت چرا که اگر همین طور رها شوند دوباره به نقطه اول برمی‌گردند.

وی با بیان اینکه اعتیاد یک بیماری برگشت پذیر و پیچیده است که باید در کارهای فرهنگی و اجتماعی ما این مسئله در نظر گرفته شود افزود: برای سال آینده جلسات ما باید کاربردی شده و کار کاربردی باید در کمیته‌ها انجام و باید عملکرد داشته باشد.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه باید به سازمان‌های مردم نهاد میدان بدهیم تا طرح خود ارائه کنند و برای طرح‌های آنها بودجه اختصاص دهیم گفت: نسبت به تعداد معتادان متجاهری که در استان داریم مراکز ماده 16 در کرمان باید گسترش پیدا کرده و افزایش یابد و تقاضای 4 مرکز جدید را دادیم.

وی با اشاره به ضرورت راه‌اندازی مرکز ترک اعتیاد کبوترخان گفت: میلیاردها تومان در طول سال‌ها در این مرکز هزینه شده اما هنوز از این ظرفیت استفاده نشده است.

زینی‌وند با بیان اینکه سهمیه دو هزار نفری درمان معتادان متجاهر به استان کرمان داده شده که باید از این ظرفیت استفاده کرد افزود: استان‌های همجوار در این حوزه سنجیده‌تر عمل کرده و اقدامات عملیاتی‌تری انجام دادند.

بیش از 250 میلیارد تومان کالای قاچاق در استان کرمان کشف شدوعده‌های ستاد مبارزه با مواد مخدر به مردم استان کرمان عملی شوداردوگاه ماده 42 کبوترخان برای پذیرش 2000 معتاد متجاهر تجهیز می‌شود

عباس صادق‌زاده مدیرکل بهزیستی استان کرمان نیز در این جلسه با عنوان اینکه در سال جاری 2 هزار 488 نفر معتاد با هزینه پنج میلیارد تومان در مراکز 400 نفری ترک اعتیاد نگهداری و ساماندهی شده است اظهار داشت: بزرگترین مشکل ما بعد از ترک و برگشت معتاد به جامعه نبود حمایت است.

وی با بیان اینکه در طرح نوروزی که از روز شنبه آغاز شده جمع آوری هزار نفر معتاد متجاهر در برنامه است گفت: در طرح نوروزی نیاز به حمایت داریم که می‌توان از ظرفیت بنگاه‌های بزرگ اقتصادی استفاده کرد.

رمضان امیری مدیرکل زندان‌های استان کرمان با اشاره به اینکه هم اکنون 8 هزار زندانی مواد مخدر و هزار سارق در زندان‌های استان هستند گفت:94 درصد این زندانیان مرد و 6 درصد زن هستند.

انتهای پیام/511/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: قاچاق مواد مخدر استان کرمان قاچاق مواد مخدر استان کرمان مبارزه با مواد مخدر استان کرمان ترک اعتیاد مراکز ماده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۲۲۴۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرکز ترک اعتیاد غیرمجاز در رشت پلمپ شد

ایسنا/گیلان فرمانده انتظامی شهرستان رشت از پلمب یک مرکز ترک اعتیاد غیرمجاز توسط ماموران پاسگاه انتظامی لاکان خبر داد.

سرهنگ محمود حافظی امروز، ۶ اردیبهشت ماه در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه جلوگیری از فعالیت مؤسسات غیرمجاز ضامن سلامتی مردم است، اظهار کرد: پلیس در راستای تحقق برنامه‌های پیشگیرانه و مقابله با اقداماتی که سلامتی مردم را به خطر می‌اندازد از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند.

وی با بیان اینکه ماموران پاسگاه انتظامی لاکان به همراه نماینده اداره بهزیستی از یک مرکز ترک اعتیاد در سطح حوزه استحفاظی بازدید کردند، افزود: طی بررسی‌های صورت گرفته غیرمجاز بودن فعالیت این مرکز برای پلیس محرز و با هماهنگی قضائی نسبت به پلمب و جلوگیری از ادامه فعالیت آن اقدام شد.

فرمانده انتظامی شهرستان رشت از انتقال ۱۰ معتاد که به اجبار در این مکان نگهداری می‌شدند، به مرکز بازپروری و ترک اعتیاد مجاز خبر داد و گفت: متصدی ۴۸ ساله این مرکز به دلیل انجام موارد متعدد تخلف و پذیرش بدون مجوز افراد پس از تشکیل پرونده به منظور سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت.

این مقام انتظامی در پایان ضمن قدردانی از مشارکت و همکاری خوب مردم با پلیس و با تاکید بر نظارت مستمر پلیس بر واحدهای صنفی و برخورد قانونی با متخلفان از شهروندان خواست در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه فعالیت غیرقانونی و مجرمانه در اماکن عمومی از سوی افراد فرصت‌طلب و قانون‌گریز، مراتب را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند، تا نسبت به برخورد قانونی با خاطیان اقدام شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شبکه تولید و توزیع مواد مخدر صنعتی در ماهان متلاشی شد
  • شبکه تولید و توزیع مواد مخدر صنعتی متلاشی شد
  • مرکز ترک اعتیاد غیرمجاز در رشت پلمپ شد
  • آغاز مسابقات فوتسال جام یاریگران زندگی در بخش نگین کویر فهرج
  • غافلگیری حاملان ۴۳۵ کیلو موادمخدر در ریگان
  • راه اندازی مرکز معاینه فنی ناوگان سنگین در کهنوج
  • ۲۵ سمن برای مقابله با موادمخدر در قزوین فعال است
  • عاقبت فرار از خانه به‌عشق خواستگار شیشه‌ای
  • نگاه دولت در عرصه پیشگیری از اعتیاد حمایتی است
  • تاکید معاون استاندار خراسان رضوی بر راه اندازی مرکز ملی داده‌های زیارت