Web Analytics Made Easy - Statcounter

عارف خدرلو فرماندار مهاباد با بیان اینکه هم اکنون ۲۵ هزار تن سیب با کیفیت در سردخانه‌های مهاباد انبار شده، در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: انتظار داریم وزارت جهاد کشاورزی ساز و کار مناسبی برای صادرات سیب مازاد کشاورزان در نظر بگیرد.

خدرلو افزود: زمان بسیار کمی برای صادرات این میزان سیب داریم در صورت عدم رفع مشکلات صادرات این محصول نه تنها بخش کشاورزی استان متضرر شده بلکه سیب‌های تولیدی استان صادر نشوند در سردخانه کیفیت خود را از دست داده و فاسد می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به فعالیت ۲۳ واحد سردخانه‌ای برای نگهداری سیب تولید شده در این شهرستان اضافه کرد: این واحد‌های سردخانه‌ای در مجموع بیش از ۱۲۵ هزار تن ظرفیت نگهداری انواع میوه را دارد و سیب ذخیره شده در آن‌ها با توجه به نیاز بازار تا پایان سال به تدریج خارج می‌شود.

بیشتر بخوانید

مهاباد قطب تولید محصول سیب در استان

کاهش صادرات سیب تیشه به ریشه باغداران مهابادی زده است

این مقام مسئول اذعان کرد: سال گذشته ۱۵۰ هزار تن سیب در این شهرستان برداشت شده بود که ۱۳۰ هزار تن در سردخانه‌ها ذخیره و ۲۰ هزار تن نیز به عنوان سیب زیردرختی وارد چرخه تولید آبمیوه و کنسانتره شده بود.

شهرستان  مهاباد با داشتن بیش از ۱۰ هزار هکتار باغ از ظرفیت و توانمندی خوبی برای احداث کارخانه‌های سورتینگ و بسته‌بندی محصول‌های باغی و سایر صنایع تبدیلی برخوردار است.

سیب تولیدی مهاباد که بیشتر در ۲ نوع رد و گلدن و سایر ارقام خارجی است به علت کیفیت مطلوب، قابلیت انبارداری و حمل و نقل آن یکی از محصولات صادراتی به خارج از کشور به شمار می‌رود.

انتهای پیام / س خ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صادرات غیرنفتی سیب درختی وزارت جهاد کشاورزی هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۲۲۵۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف انبار احتکار برنج در خراسان جنوبی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،سرهنگ دهقان گفت: مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان در بازرسی از انباری ۲۲ تن برنج احتکار شده کشف کردند.

وی افزود: ارزش کالای احتکار شده یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برآورد شده است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی خراسان جنوبی گفت: مأموران در این خصوص  یک متهم را دستگیر کردند.

سرهنگ دهقان افزود:  متهم دستگیر شده به همراه پرونده  برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

دیگر خبرها

  • کشف ۳۰ میلیارد لوازم خانگی قاچاق در کرمان 
  • حریق انبار قطعات خودرو در کرج
  • کشف ۳۰ میلیارد لوازم خانگی قاچاق در کرمان
  • پایانه صادراتی قوی برای زنجیره ارزش کشاورزی مازندران نداریم
  • (عکس) تصویری جذاب از انبار رنو در تهران در دهه ۵۰
  • کشف انبار احتکار برنج در خراسان جنوبی
  • احداث سردخانه ۲ هزار تنی در استان خراسان جنوبی
  • کشف ۱۰ تن خمیر مایه در بناب
  • کشف بیش از ۲ تن شکر احتکار شده در زیرکوه
  • کشف ۲۲ تن برنج احتکار شده در خراسان جنوبی