Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌‎ها ـ رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از ابتلای ۷ مورد جدید مبتلا به کرونای جهش یافته انگلیسی در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: آمار این بیماران در استان به ۲۶ نفر رسیده است. - اخبار استانها - به گزارش خبرگزاری تسنیم از   بیرجند، محمد دهقانی صبح امروز در جمع خبرنگاران از ابتلای 7 مورد جدید مبتلا به کرونای جهش یافته انگلیسی در خراسان جنوبی  خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 دهقانی اظهار داشت: با شناسایی 7 مورد جدید مبتلا به کرونای جهش یافته انگلیسی، آمار کل مبتلایان به این نوع کرونا در استان خراسان جنوبی به 26 مورد رسید.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: از 7 مورد جدید مبتلا به کرونای جهش یافته انگلیسی 2 مورد مربوط به شهرستان طبس و 5 مورد مربوط به شهرستان بیرجند است.
 افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونای جهش یافته انگلیسی در هرمزگان/ 23 مورد جدید شناسایی شدروند صعودی کرونای جهش یافته انگلیسی در هرمزگان ادامه دارد/22 مورد جدید شناسایی شد9 مورد مبتلا به کرونای جهش یافته انگلیسی در بیرجند شناسایی شد
دهقانی خاطرنشان کرد: هم استانی‌های عزیز پروتکل‌های بهداشتی از قبیل شستشوی مکرر دست‌ها، عدم تردد غیر ضرور، عدم حضور در تجمعات، دورهمی‌ها و شب نشینی‌ها، بازارها و مغازه‌ها را رعایت کنند تا مانع از انتشار این ویروس شویم.
وی افزود: سرعت پیشرفت علائم در مبتلایان کرونای انگلیسی خیلی سریع است و ممکن است سنین پایین‌تر را درگیر کند در این راستا بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از دو ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی، عدم تردد غیر ضرور و عدم حضور در تجمعات و شب نشینی‌ها تأکید می‌شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار امیدواری کرد با همیاری هم ‌استان‌ها در رعایت پروتکل‌های بهداشتی، شاهد وقوع پیک چهارم و مخصوصاً افزایش این ویروس جهش یافته در استان نباشیم.
دهقانی از آغاز واکسیناسیون سالمندان از امروز در استان خبر داد و گفت: سهمیه استان در مرحله دوم 640‌ دُز از و اکسن کووید 19 بوده است که قرار است کادر درمان و سالمندان در اولویت را پوشش دهد.
دهقانی تصریح کرد: آزمایشگاه ویروس‌شناسی بیمارستان حضرت ولی‌عصر(عج) بیرجند از جمله آزمایشگاه‌هایی است که صلاحیت انجام آزمایش کرونای انگلیسی را کسب کرد و کیت‌های مربوط به ویروس کرونای انگلیسی در اختیار این آزمایشگاه قرار گرفته است.
وی افزود: واکسیناسیون خیلی محدود انجام می‌شود و زمان خیلی زیادی طول می‌کشد تا واکسن‌های وارداتی و تولیدی کشور خودمان به آن اندازه‌ای برسد تا آنقدر جمعیتی را تحت پوشش قرار دهد که بتواند ایمنی جمعی ایجاد کند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند عنوان کرد: واکسیناسیون تا نیمه اول سال آینده طول خواهد کشید بنابراین واکسیناسیون نباید باعث شود که مردم فکر کنند شرایط عادی شده چون به هیچ عنوان اینگونه نیست و باید رعایت پروتکل‌های بهداشتی از جمله شستشوی مکرر دست‌ها، استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی عدم حضور در تجمعات و عدم انجام تردد های غیر ضرور رعایت شود.
انتهای پیام/ 252/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند کرونای جهش یافته انگلیسی پروتکل های بهداشتی خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۲۲۹۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح ملی ورزش با مردم در خراسان جنوبی

مدیر گروه ورزش همگانی اداره کل ورزش و جوانان استان خراسان جنوبی از اجرای طرح ملی ورزش با مردم در استان خبر داد و گفت: طرح ملی ورزش و مردم با هدف ساماندهی ایستگاه‌های ورزش صبحگاهی و عصرگاهی در استان اجرا می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، اجرای طرح ملی ورزش و مردم با شعار «صبح با نشاط، عصر مفرح با ورزش همگانی» با حضور ربیعی مدیرکل ورزش و جوانان و جمعی از مسئولان ورزش و دستگاه‌های اجرایی استان با اجرای ورزش صبحگاهی در بوستان توحید آغاز شد.

در این برنامه که با استقبال گروه‌های مختلف مردم مواجه شد به تعدادی از شرکت کنندگان جوایزی به قید قرعه توسط هیئت ورزش‌های همگانی اهدا شد.

مدیر گروه ورزش همگانی اداره کل ورزش و جوانان استان خراسان جنوبی درباره اجرای این طرح در گفتگو با خبرنگار تسنیم گفت: این طرح ملی در خراسان جنوبی توسط هیئت‌های ورزش همگانی هر شهرستان در بوستان‌ها و سالن‌های ورزشی و به طور مستمر در ایستگاه‌های متعدد برگزار خواهد شد.

صالحه غلامی با بیان اینکه از متقاضیان واجد شرایط برای همکاری در اجرای این طرح ملی دعوت می‌شود، افزود: طرح ملی ورزش و مردم با هدف ساماندهی ایستگاه‌های ورزش صبحگاهی و عصرگاهی در استان اجرا می‌شود.

به گفته وی  این کار در راستای تحقق اصل 3 قانون اساسی و با هدف افزایش سلامت عمومی در بیش از 34 ایستگاه در شهرستان‌های خراسان جنوبی برگزار می‌شود.

مدیر گروه ورزش همگانی اداره کل ورزش و جوانان استان خراسان جنوبی تصریح کرد: این برنامه ملی، در سه زیر حوزه اساسی برنامه ریزی و با هدف رسیدن به جامعه پویا اجرا می‌شود.

انتهای پیام/ 251/.

دیگر خبرها

  • نظارت ۹۹۰ نفر از شبکه مردمی ناظران شورای نگهبان در دور دوم انتخابات مجلس
  • ۵۰ تشکل کارگری خراسان رضوی فعالیتی ندارند
  • اجرای طرح ملی ورزش با مردم در خراسان جنوبی
  • قرعه کشی برنامه تبلیغاتی نامزدهای انتخابات مجلس دوازدهم شورای اسلامی حوزه بیرجند، درمیان و خوسف  در صدا و سیمای خراسان جنوبی
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • قاچاقچی سوخت بیش از ۲ میلیارد تومان جریمه شد
  • کنترل ۲ میلیون متر مکعب سیلاب در سازه‌های آبخیزداری بیرجند
  • اجرای ۷۹ پروژه بازآفرینی شهری در محلات خراسان جنوبی
  • همایش روز شوراهای خراسان جنوبی برگزار شد
  • بیش از ۱۳ درصد مساحت شهرها، محدوده هدف بازآفرینی شهری است