Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل دادگستری استان البرز با بیان اینکه به جرایم انتخاباتی در کوتاه ترین زمان رسیدگی می شود، گفت: برگزاری انتخابات سالم و صیانت از آراء مردم، از سیاست‌ها و راهبردهای اساسی دستگاه قضایی است.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز، حسین فاضلی هریکندی اظهار کرد: برای برگزاری انتخاباتی پرشور آماده هستیم و زمینه های برگزاری انتخابات سالم، قانونمند و باشکوه در البرز فراهم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کل دادگستری استان البرز در این بازدید با اشاره به تشکیل «ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی» در کلیه حوزه‌های قضایی استان گفت: شعب ویژه رسیدگی به این جرایم نیز تعیین و ابلاغ قضات صادر شده است تا به تخلفات و جرایم انتخاباتی در محاکم قضایی استان در اسرع وقت رسیدگی شود.

رئیس ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی استان البرز با تأکید بر نظارت دقیق دستگاه‌های امنیتی و انتظامی بر روند تبلیغات متذکر شد: دادگستری استان این آمادگی را دارد تا گزارشات مردمی را از طریق مراجعه حضوری به دبیرخانه ستاد یا با استفاده از سامانه سجام (سامانه جامع ارتباط مردمی قوه قضائیه) به نشانی sajam.scpd.ir  بدون نیاز به مراجعه حضوری دریافت کند.

عالی‌ترین مقام قضایی استان با بیان اینکه پس از شیوع ویروس کرونا، محدودیت‌هایی در تبلیغات فیزیکی و حضوری نامزدها فراهم شده است، به فرصت‌های فضای مجازی برای تبلیغات کم‌هزینه و حداکثری اشاره و عنوان کرد: نامزدها حتماً دقت کنند که چارچوب های قانونی را در فضای مجازی رعایت کرده و از اقدامات تخریبی، سیاه نمایی یا تهمت در این فضا خودداری کنند؛ رصد این فضا توسط دادگستری استان آغاز شده و دستگاه های انتظامی و اطلاعاتی نیز مکلف شده‌اند هرگونه اقدام غیرقانونی را به دستگاه قضایی استان اعلام کنند.

فاضلی هریکندی خط قرمز دادگستری استان را استفاده از منابع عمومی و دولتی برای تبلیغات انتخاباتی عنوان و تأکید کرد: از دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی خواسته شده هرگونه اقدام در این زمینه را رصد و به دادگستری برای رسیدگی قضایی ارسال کنند.

رئیس شورای قضایی استان البرز با تقدیر از همکاری بین ستاد انتخابات استان و دادگستری در روند برگزاری انتخابات های قبلی و در حال انجام، بیان کرد: برگزاری انتخابات سالم و صیانت از آراء مردم، از سیاست‌ها و راهبردهای اساسی دستگاه قضایی است و کلیه مسئولان در تلاشند با ایجاد بسترهای لازم، زمینه حضور حداکثری مردم را در انتخابات فراهم آورند.

عالی‌ترین نماینده قوه قضائیه در استان البرز خاطرنشان کرد: تا پایان فرآیند ثبت نام نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی در روز 26 اسفند، دوائر سجل کیفری و دفاتر خدمات الکترونیک به صورت کشیک برای تسریع در پاسخگویی و استعلامات سوابق نامزدها، دائر هستند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: انتخابات البرز دادگستری تخلف انتخاباتی بیت المال برگزاری انتخابات دادگستری استان قضایی استان استان البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۲۲۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ملاقات مردمی رئیس کل دادگستری هرمزگان با ۲۱۸ نفر از مراجعین در محل نماز جمعه بندرعباس

ایسنا/هرمزگان رئیس کل دادگستری هرمزگان دستور رسیدگی به درخواست‌های ۲۱۸ نفر از شهروندان و نمازگزاران جمعه در مسجد جامع بندرعباس را صادر کرد.

در راستای تأکیدات رئیس قوه قضاییه به منظور شفافیت در پاسخگویی و تسریع در رسیدگی به مطالبات مردم، رئیس کل دادگستری استان هرمزگان با ۲۱۸ نفر از شهروندان و نمازگزاران جمعه در مسجد جامع بندرعباس دیدار کرد.

در این دیدار که با حضور مسئولان قضایی، قضات و مدیران سازمان‌های تابعه قوه قضاییه برگزار شد و بیش از دو ساعت به طول انجامید، مراجعان درخواست‌های خود را در خصوص موضوعات مختلف حقوقی و قضایی از جمله «تسریع در روند رسیدگی و اجرای احکام، تخفیف مجازات، بهره‌مندی از عفو و آزادی مشروط و پذیرش اعاده دادرسی» با مسئولان مربوطه مطرح کردند.

مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری هرمزگان در حاشیه این دیدار مردمی اظهار کرد: عمل به دستور ریاست قوه قضاییه مبنی بر لزوم دیدار بدون واسطه با متن مردم به شکل‌های مختلف و اجرای سیاست‌های ابلاغی دستگاه قضایی در خصوص تکریم ارباب رجوع و تسریع در رسیدگی به مشکلات مردم از مهمترین اهداف برگزاری میز خدمت دستگاه قضایی در میعادگاه‌های نماز جمعه در شهرهای مختلف استان هرمزگان است.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان همچنین تصریح کرد: در جریان برگزاری دیدار مردمی رئیس و اعضای شورای قضایی استان در مسجد جامع بندرعباس، با شنیدن مطالبات مراجعین، به منظور رفع مشکلات و رسیدگی به درخواست‌های مطرح شده دستورات لازم صادر شد.

به گزارش ایسنا، همزمان با دیدار مردمی رئیس کل دادگستری و مسئولان قضایی استان هرمزگان در مسجد جامع بندرعباس، رؤسا و دادستان‌ها در اقصی نقاط استان نیز ضمن برپایی میز خدمت در میعادگاه‌های نماز جمعه به مطالبات مردم رسیدگی کردند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دیدار چهره به چهره رییس دادگستری شهرستان کوهبنان با زندانیان
  • منتظری: کاهش زمان رسیدگی‌های قضایی مورد توجه قرار بگیرد
  • رسیدگی به ۳ هزار پرونده موضوع ماده ۴۷۷
  • پیگیری انتقال مدیریت زندان قزلحصار از تهران به استان البرز
  • استقرار شعب ویژه برای رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مرحله دوم انتخابات مجلس
  • ملاقات مردمی رئیس کل دادگستری هرمزگان با ۲۱۸ نفر از مراجعین در محل نماز جمعه بندرعباس
  • استقرار شعب ویژه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مرحله دوم
  • استقرار شعب رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مرحله دوم انتخابات مجلس
  • رئیس دادگستری مازندران به متعرضین منابع طبیعی هشدار داد
  • همه جرائم انتخاباتی دور اول انتخابات مجلس رسیدگی شدند