Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-03@22:59:03 GMT

نتایج مطالعه روی چند واکسن کرونا

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۲۲۹۸۷

نتایج مطالعه روی چند واکسن کرونا

مشاور وزیر بهداشت به تشریح نتایج مطالعات در حال انجام روی چند واکسن کرونا پرداخت.

دکتر جمشیدی در نشستی با خبرنگاران در حاشیه مراسم آغاز مطالعات بالینی فاز ۲ و ۳ واکسن کووایران برکت با بیان اینکه خداوند را شاکریم که به همت دانشمندان جوان، مشارکت داوطلبین و حمایت گسترده ستاد اجرایی فرمان امام فاز اول مطالعات بالینی واکسن کووایران برکت با موفقیت سپری شد گفت: از امروز فاز دو و سوم کارآزمایی بالینی شروع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اما علاوه بر واکسن پلتفرم غیرفعالی که اکنون فاز دو و سه آن را شروع می کنیم، در ستاد اجرایی همزمان پروسه تولید واکسن را جلو بردیم و بعد از ۸۳ روز حدود ۸۳ درصد از فاز آماده سازی ساختمان در بخش صنعتی پیش رفته و سایت تولید در بخش نیمه صنعتی هم کاملا آماده است و تولید از امروز شروع شده است.

جمشیدی با بیان اینکه تجهیزات در سایت تولید صنعتی در حال نصب است و امیدوار هستیم در زمانبندی مشخص شده کار را عملیاتی کنیم گفت: کار در بخش نرم افزاری و تحقیق و توسعه بسیار خوب پیش می رود. بنابراین در مجموع درباره واکسنی که امروز شاهد فاز ۲ و ۳ آن هستیم هم در بخش تولید و هم در بخش تحقیق و توسعه کار خوب پیش می رود.

مشاور وزیر بهداشت افزود: کار دیگری که در ستاد اتفاق افتاد تولید واکسن «دی ان ای» است که تکنولوژی بسیار پیشرفته ای دارد. مراحل تحقیقاتی واکسن دی ان ای روی حیوان انجام شده و نتایج خوبی داشته و خوشبختانه پروژه ای که چهار سال قبل برای تولید واکسن شروع کرده بودیم امروز دقیقا با واکسن دی ان ای هماهنگ شده است و تا پایان فروردین امکان تولید دهها هزار دوز واحد واکسن دی ان ای وجود دارد.

وی ادامه داد: پروپوزال واکسن دی ان ای را به سازمان غذا و دارو ارسال کرده ایم. درباره واکسن «ام آر ان ای» که همان واکسنی است که فایزر آمریکا هم دارد می سازد خوب جلو رفته ایم و روی حیوان بسیار خوب جواب داده است و پروپوزال تست انسانی اش را به سازمان غذا و دارو ارائه داده ایم و امید است تایید و کار شروع شود.

جمشیدی با بیان اینکه نهایتا یک کار خوب دیگری در کشور ما اتفاق افتاد که تهیه واکسن از سلول مزانشیم است گفت: این کار در دنیا کمتر انجام شده اما چون در ایران تجربه خوبی روی سلول درمانی داشتیم این پروژه را هم روی موش و هم میمون انجام دادیم که نتایج خوبی داشته و امید است بتوانیم این کار جدید را هم انجام دهیم.

مشاور وزیر بهداشت افزود: نگرانی درباره این نوع واکسن این بود که هسته سلول بعدا مشکلاتی را روی بدن ایجاد کند که با یک متدلوژی خوب هسته سلول ها از بین رفت و «پروتئین اس» روی این سلول ها بیان شد که در حقیقت مشخصه ویروس کروناست و امیدوار هستیم مسیر جدیدی روی بشر باز کند.

جمشیدی افزود: در نظرسنجی ها ۷۵ درصد مردم گفته اند آماده تزریق واکسن کووایران برکت هستند و این اعتماد دارد بیشتر می شود.

به گفته وی تا کنون یک میلیون و ۳۰۰ هزار دوز واکسن خارجی وارد ایران شده و این روند ادامه خواهد یافت./ ایسنا 

فاز ۲ و ۳ کارآزمایی بالینی واکسن کووایران‌برکت آغاز شد/ دو استاد دانشگاه نخستین داوطلبان تزریق واکسن داوطلبان کارآزمایی بالینی واکسن کووایران برکت بیماری زمینه‌ای ندارند نتایج امیدوارکننده از مرحله اول تست انسانی واکسن "کوو ایران برکت" واکسن کوو ایران برکت ایمن اعلام شد   آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان را اینجا بخوانید          

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: واکسن کووایران برکت واکسن دی ان ای ایران برکت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۲۲۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین تصویر ملوک طلوع‌نژاد پیش از فوت/ عکس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، «ملوک طلوع‌نژاد» بازیگر گلستانی سریال پایتخت، پیشکسوت نمایش رادیو گلستان، تئاتر و تلویزیون پس از چند روز بستری در بیمارستان به دلیل ابتلا به کرونا و زخم سیاه ناشی از کاهش سیستم ایمنی بدن جان خود را از دست داد.وی در سری نخست سریال پایتخت در کنار بازیگران این سریال بخصوص «احمد مهرانفر»، «محسن تنابنده» و «ریما رامین‌فر» ایفای نقش کرد.وی سال‌های سال در عرصه تئاتر نیز فعالیت داشت.

دلیل اصلی مرگ بازیگر سریال پایتخت

خانم ملوک طلوع نژاد بعد از مبتلا شدن به قارچ سیاه تحت عمل جراحی قرار گرفت اما متاسفانه به علت عفونت ناشی از بیماری کرونا و زخم های قارچ سیاه دستگاه ایمنی بدن او به شدت پایین آمده بود و بر اثر عفونت کرونا درگذشت. گفتنی است سریال پایتخت به کارگردانی سیروس مقدم باعث را که بازی خانم ملوک طلوع نژاد به خوبی دیده شود.

او در فیلم‌های تاکسی برگشتی که از شبکه تبرستان پخش می‌شد نیز بازی کرده بود فیلمی که توسط آقای محمد حسین صفری کارگردانی شد.

خانم طلوع نژاد در سریال پایتخت نقش لیدر نقی معمولی را بر عهده داشت نقی در پایتخت ۵ در مسابقات ورزشی کشتی شرکت کرده بود و خانم طلوع نژاد به عنوان لیدر در سریال بازی می کرد.

روز شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ ملوک طلوع نژاد بازیگر تئاتر و تلویزیون متولد گلستان و هنرمند پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون و گروه نمایش رادیو گلستان که با بازی در سریال پایتخت ۵ و پایتخت ۶ به شهرت رسید بر اثر بیماری شایع قارچ سیاه و کرونا و ابتلا به بیماری از شایع ترین خبرهای امسال دارفانی را وداع گفت‌.

۲۴۵۲۴۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902553

دیگر خبرها

  • آخرین تصویر ملوک طلوع‌نژاد پیش از فوت/ عکس
  • تظاهرات دانشجویان، استکبار جهانی را به مرز بحران کشانده است
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • ابلاغ سلام رهبرمعظم انقلاب به خانواده سرلشکر زاهدی
  • شعار «مرگ بر اسرائیل» به برکت خون شهدا در قلب آمریکا سر داده می‌شود
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • آگاهی دانشجویان آمریکایی از استکبار جهانی به برکت انقلاب اسلامی
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون