Web Analytics Made Easy - Statcounter

«مجمع مشورتی نظام مسائل کشور» ذیل نظارت میدانی مجلس شورای اسلامی با هدف تعامل سازنده با بخش‌های مختلف فرهنگی، آموزشی، اقتصادی، بهداشتی، اجتماعی، عمرانی و... در تمام کشور راه اندازی شد.

به گزارش ایسنا، در دومین سالروز صدور بیانیه گام دوم انقلاب و به منظور تحقق بخشیدن به منویات مقام معظم رهبری و استفاده از همّت، هشیاری، سرعت عمل و ابتکار جوانان در عرصه‌های مختلف نظام مقدس جمهوری اسلامی «مجمع مشورتی نظام مسائل کشور» ذیل نظارت میدانی مجلس شورای اسلامی با هدف تعامل سازنده با بخش‌های مختلف فرهنگی، آموزشی، اقتصادی، بهداشتی، اجتماعی، عمرانی و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. در تمامی اقصی نقاط کشور راه اندازی شد.

حمزه صفربیگی دبیرکل مجمع مشورتی نظام مسائل کشور بیان داشت: این مجمع بنا دارد با سازماندهی اندیشمندان، فعّالان و نخبگان جوان، در همه‌ی میدان‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در قالب کارگروه‌های ده گانه در سراسر کشور نسبت به احصاء مشکلات و احصاء زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های بالفعل و بالقوه استان و شهرستان بخشی از اهداف بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را عملی و محقق سازد.

وی تصریح کرد: پیش زمینه تبدیل هر تهدیدی به فرصت نیازمند شناخت دقیق و مناسب و بررسی ابعاد همه جانبه آن است. به همین منظور بنا داریم تا از فرصت جوانان فعال، خوش فکر و با دغدغه در سراسر کشور استفاده نموده و همانطور که مقام معظم رهبری در بخشی از این بیانیه فرمودند: «مطالبه‌ی عمومی من از شما جوانان آن است که این راه را با احساس مسئولیّت بیشتر و همچون یک جهاد در پیش گیرید» با متبلور ساختن احساس مسئولیت این جوانان عزیز و انقلابی نسبت به احصاء، دسته بندی و اولویت بندی نظام مسائل استانی و شهرستانی اقدام نمائیم.

وی در ادامه گفت: بعد از شروع رسمی این مجمع که جمع بندی ها و بررسی های آن بعد از پردازش اطلاعات، صحت سنجی و راستی آزمایی در اختیار ستاد  نظارت میدانی مجلس شورای اسلامی قرار خواهد گرفت، پیشنهادات خود را نیز برای رفع مشکلات و بالفعل نمودن ظرفیت‌ها به کمیسیون های مربوطه در مجلس شورای اسلامی داده تا برای هر کدام از آنها در سطوح مختلف تصمیم گیری صورت پذیرد.

صفربیگی افزود: مجمع نظام مسائل کشور با پشتوانه جوانان متخصص، مخلص و انقلابی به عنوان یک حلقه میانی بین بدنه مردم و حکومت، تمام توان خود را در مطالبه گری و رفع مشکلات خرد و کلان مردم و فعلیت بخشیدن به فرصت‌ها و ظرفیت‌های موجود به کار خواهد بست و همیشه در کنار مردم عزیز کشور خواهد ماند.

دبیرکل مجمع مشورتی نظام مسائل کشور در تشریح شیوه فعالیت این مجمع عنوان کرد: این مباحث و مسائل پس از ارجاع به کمیسیون‌های کشوری مرتبط و بررسی و صحت سنجی، دسته بندی شده و در قالب یک نظام مسائل به منظور طی مراحل قانون گذاری و اجرایی به مراجع ذیصلاح ارائه خواهد شد. در ادامه نیز تا تحقق بخشیدن به نظام مسائل پیگیر امور خواهد بود تا ماموریت مطالبه گری و انجام رسالت واسطه گری بین مردم و حکومت را به بهترین شکل ممکن به سرانجام رساند.

صفربیگی اعلام داشت این مجمع آمادگی کامل خود را جهت همکاری و همراهی با قوای محترم مجریه و قضائیه، ارگان ها و سازمانها جهت استفاده از پتانسیل نخبگی در سراسر کشور در راستای اهداف بلند انقلاب اسلامی اعلام می کند.

در اولین نشست دبیران مجامع استانی در مجلس شورای اسلامی، 31 دبیر از کل کشور و دبیران کمیسیون‌های ده گانه ستاد مرکزی حضور داشتند. و  علیرضا زاکانی نماینده مجلس و رئیس مرکز پژوهش های مجلس، بابک نگاهداری رئیس حوزه ریاست و مشاور قالیباف و مهندس پشمچی زاده  معاون نظارت مجلس به ایراد سخن و تبیین اهداف بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و نظام مسائل کشور پرداختند.

حمزه صفربیگی در بهمن ماه امسال به عنوان دبیر کل مجمع مشورتی نظام مسائل کشور که ذیل نظارت میدانی مجلس شورای اسلامی می باشد، انتصاب شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مجلس یازدهم بیانیه گام دوم انقلاب نظارت میدانی مجلس شورای اسلامی گام دوم انقلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۲۳۰۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترویج آموزه‌های اخلاقی در اولویت فرهنگیان باشد

حسن عباسی فرماندار ویژه مهاباد امروز در آیین گرامیداشت روز معلم، گفت: علم‌آموزی بدون در نظر گرفتن مسائل اخلاقی ارزش لازم را نداشته و نمی‌تواند برای جامعه مفید باشد.

وی اضافه کرد: در سایه ترویج مسائل اخلاقی و تربیتی انسان‌های با اخلاق، عدالت خواه و خدمت‌گزار حاصل شده که می‌توانند آینده کشور را تضمین کنند.

فرماندار ویژه مهاباد بیان کرد: تربیت این نیرو‌های با ارزش و توانمند جزو رسالت خطیر معلمان و فرهنگیان در نظام جمهوری‌اسلامی است.

عباسی خطاب به دانش آموزان نیز گفت: نوجوانان و جوانان باید نسبت به تاریخ معاصر کشور و سرگذشت انقلاب اسلامی آگاهی داشته باشند و نسبت به رشادت و ازخودگذشتگی‌هایی که برای حفظ نظام اسلامی صورت گرفته، مطلع شوند.

وی فرهنگ و تمدن ایرانی را آمیخته با فرهنگ دینی دانست و افزود: تقویت فرهنگ بومی و اسلامی در بین جوانان و نوجوانان نقش بسزایی در مقابله با تهاجم فرهنگی کشور‌های غربی دارد.

در پایان این مراسم از فرهنگیان نمونه شهرستان به مناسبت روز معلم با اهدای لوح قدردانی شد.

امروز ۱۲ اردیبهشت سالروز شهادت سردار شهید مرتضی مطهری است که در تقویم جمهوری اسلامی ایران به نام روز معلم نامگذاری شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • شورای اسلامی بازوی مشورتی برای مدیران کشور
  • مجلس یازدهم نگاه ویژه‌ای به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها داشت
  • ترویج آموزه‌های اخلاقی در اولویت فرهنگیان باشد
  • هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد
  • فعالیت ۷۰۰ ناظر آموزش‌دیده برای نظارت بر دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم در گنبدکاووس
  • برگزاری نشست مشورتی دوره‌های مختلف شهرداری بندرعباس
  • تشکیل مجمع مشورتی شورای ادوار بندرعباس
  • جوانان و نوجوانان اندیشه مطهری را چراغ راه خود قرار دهند
  • قالیباف: جوانان و نوجوانان اندیشه مطهری را چراغ راه خود قرار دهند
  • انتخابات به نظام مشروعیت می‌بخشد