Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-05-07@02:57:34 GMT

قیمت مصوب میوه شب عید

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۲۳۲۹۳

دبیر ستاد تنظیم بازار و معاون بازرگانی داخلی وزارت صتعت، معدن و تجارت (صمت) قیمت حدودی پرتقال و سیب تنظیم بازاری را ۱۱ هزار و ۸۰۰ تومان و ۸۹۰۰ تومان اعلام کرد.

گروه کشت و صنعت بازارنیوز؛ عباس قبادی در برنامه چاپ اول شبکه خبر گفت: برای تامین بازار شب عید حدود ۴۰ هزار تن میوه ذخیره سازی شده و استانداران و کارگروه های تنظیم بازار استانی هر مقدار که درخواست داشته باشند ارسال و توزیع می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیب و پرتقال بیشترین مصرف را در بین میوه ها بخصوص برای شب عید دارند.

وی افزود: در حال حاضر در ۲۶۰ نقطه از میادین میوه و تره بار که ظرف چند روز آینده به ۲۷۰ نقطه نیز خواهد رسید، میوه با کیفیت و قیمت مناسب عرضه می‌شود. ۷۰ درصد مردم تهران از میادین میوه و تره بار خرید می کنند که قیمت ها ۳۵ تا ۴۰ درصد در این میادین، پایین تر از قیمت در فروشگاه‌های دیگر است.

چرا میوه گران است؟

قبادی با بیان اینکه گرانی با گران‌فروشی متفاوت است، تصریح کرد: مشکلی در تامین و تولید میوه وجود ندارد و توزیع آن از روز گذشته در سراسر کشور آغاز شده اما هزینه تولید بسیار بالا رفته است. سال گذشته نرخ ارز نصف امسال بود و حالا سبد میوه، کود، سم،  هزینه‌های کارگری و حمل و نقل به شدت افزایش پیدا کرده است. پرتقال با قیمت ۹ تا ۱۰ هزار تومان و سیب زیر ۹۰۰۰ تومان به عمده فروشی می‌رسد و با سود حدود ۱۵۰۰ تومان در میادین و میوه و تره بار عرضه می‌شود.

قیمت‌ها در میادین میوه و تره بار

بنابراین به گفته وی بهترین پرتقال تنظیم بازاری با قیمت حدود ۱۱ هزار و ۸۰۰ تومان و سیب حدودا ۸۹۰۰ تومان در میادین میوه و تره بار به فروش می‌رسد.

معاون امور بازرگانی داخلی وزارت صمت با بیان اینکه در دو ماه گذشته ۱۵ هزار و ۴۵۰ پرونده تخلف به ارزش ۲۰۰ میلیارد تومان تشکیل و به تعزیرات ارسال شده، درباره وضعیت بازار مرغ گفت: به وزارت جهاد کشاورزی تکلیف شده بود که ۱۳۰ میلیون قطعه جوجه ریزی شود و در غیر این صورت مرغ به کشور وارد شود. نیاز کشور ۱۱۰ تا ۱۱۵ قطعه جوجه است. وزارت جهاد می‌گوید این میزان تولید را انجام داده، اما برآوردها تایید نمی‌کند.

برچسب ها: میوه ، ستاد تنظیم بازار ، شب عید لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000NbY

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: میوه ستاد تنظیم بازار شب عید میادین میوه و تره بار تنظیم بازار شب عید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۲۳۲۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت‌ میوه و تره‌ بار امروز ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت انواع میوه و تره‌بار در بازارهای روز کوثر اصفهان اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، قیمت انواع میوه و تره‌بار امروز _‌دوشنبه هفدهم اردیبهشت_ در بازارهای روز کوثر اصفهان به شرح جدول زیر است:

کد خبر 750622

دیگر خبرها

  • سبزیجات در مدار گرانی+جدول
  • قیمت تخم مرغ در میادین تره‌بار
  • قیمت تخم مرغ در میادین و بازارهای میوه و تره‌بار اعلام شد
  • قیمت‌ میوه و تره‌ بار امروز ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • بارندگی قیمت محصولات جالیزی در مشهد را افزایش داد
  • شرایط فروش قسطی جک J۴ و کی ام سی T۸ اعلام شد
  • قیمت قند و شکر در میادین تره بار
  • نرخ قند و شکر در میادین و بازار‌های میوه و تره‌بار
  • نرخ قند و شکر در میادین و بازارهای میوه و تره بار اعلام شد
  • ساخت ۴۰ میدان تره بار در پایتخت