Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-مسئول بسیج اصناف سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: بیش از ۹۰ کاسب امین برای توزیع کالاهای اساسی در سطح استان مرکزی مشارکت دارند و بسیج اصناف با رویکرد هدایت، حمایت و نظارت به دنبال رفع کامل مشکلات مربوط به بازار است. - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از   اراک  ، سرهنگ محمد فراهانی ظهر امروز در حاشیه نشست قرارگاه 17 ربیع استان مرکزی در جمع خبرنگاران با اشاره به ضرورت نظارت و ساماندهی قیمت‌ها اظهار داشت: ساماندهی قیمت‌ها و به ویژه نظارت بر قیمت‌های شب عید از مسائل مورد تأکید مقام معظم رهبری در سخنرانی 15 اسفندماه ایشان بود که برای برطرف کردن این مشکل نیاز به تلاش همگانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: یافتن راهکار و ارائه آن به مسئولان از مهم‌ترین نکات فرمایشات مقام معظم رهبری بود که بیانگر اهمیت موضوع است و باید نتایج جلسات و ارائه راهکارها امروز برای مردم قابل لمس باشد.

مسئول بسیج اصناف سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: تلاش در راستای کنترل بازار یکی از اولویت‌های بسیج اصناف بوده که از همان ابتدای شیوع ویروس کرونا با قرار گرفتن در کنار دستگاه‌های متولی و اصناف نقش به سزایی را در این راستا داشته است.

فراهانی بیان کرد: طرح کاسبان امین طی چند ماه گذشته در راستای ثبات و آرامش در بازار در دستور کار قرار گرفت که رفع مشکلات تأمین کالاهای اساسی هم با اجرای این طرح دنبال می‌شد و خوشبختانه با موفقیت همراه بود.

وی ادامه داد: فعالیت مویرگ‌وار کاسبان امین در سطح استان امروز به وضوح دیده می‌شود که بیانگر استقبال خوب کسبه از این طرح است و همه کاسبان می‌توانند به آن بپیوندند.

مسئول بسیج اصناف سپاه روح‌الله استان مرکزی عنوان کرد: در صورت حمایت دستگاه‌ها از این طرح دیگر شاهد صف‌های طولانی برای تأمین کالاهای اساسی نخواهیم بود، درحال حاضر برای توزیع 8 کالای اساسی اعم از برنج، مرغ، تخم مرغ، روغن، میوه، قند و شکر در این طرح اعلام آمادگی کرده‌ایم.

فراهانی افزود: تأمین کالاهای اساسی در مناطق محروم از موارد اولویت‌دار است که باید مورد توجه جهاد کشاورزی و اداره صمت باشد چراکه اقشار آسیب‌پذیر و کم‌برخوردار باید همواره در اولویت باشند.

شبکه "کاسبان امین" توسط بسیج اصناف در کشور راه‌اندازی شد بازرسی‌های شب عید بسیج اصناف استان زنجان آغاز شد رئیس سازمان بسیج اصناف: کارگروه ویژه پیگیری صادرات در بسیج اصناف ایجاد شد

وی تصریح کرد: بیش از 90 کاسب امین برای توزیع کالاهای اساسی در سطح استان مرکزی مشارکت دارند و بسیج اصناف با رویکرد هدایت، حمایت و نظارت به دنبال رفع کامل مشکلات مربوط به بازار است و طرح کاسبان امین مهم‌ترین اقدام در این راستا است.

مسئول بسیج اصناف سپاه روح‌الله استان مرکزی بیان کرد: بیش از 75 بازرس بسیج اصناف با همکاری معاونت بازرسی سازمان صمت، آموزش تخصصی دیده‌اند که در قالب قرارگاه 17 ربیع در راستای برقراری آرامش در بازار و ایجاد تعادل مشغول خدمت هستند.

فراهانی ادامه داد: متأسفانه شاهد فعالیت دلالان در برخی از سطوح زنجیره تولید، تأمین و توزیع هستیم که تأثیر به سزایی در افزایش قیمت‌ها به‌ویژه در میوه و کالاهای اساسی دارد و نیاز است با همیاری و مشارکت همه‌جانبه دستگاه‌های متولی دست این دلالان از بازار قطع شود تا زنجیره توزیع دچار مشکل نشود و کالاها به شکل مطلوب به دست مردم برسد.

وی عنوان کرد: اجرای رزمایش کمک مؤمنانه از دیگر طرح‌های بسیج اصناف در آستانه نوروز است که در قالب‌های مختلف اجرا می‌شود و امروز با مشارکت هیئت امنای بازار سرپوشیده اراک و حوزه علمیه آقا ضیاء‌الدین بیش از 100 بسته معیشتی بین جامعه هدف توزیع می‌شود.

انتهای پیام/712/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کالاهای اساسی کاسبان امین برای توزیع قیمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۲۳۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصلاحات اساسی در اقتصاد برق، راهکار برون رفت از مشکلات بخش توزیع

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از توانیر، محسن ذبیحی با اشاره به اینکه اصلاح روابط مالی صنعت برق می‌تواند به سرعت گردش منابع نقدینگی و حذف بروکراسی امکان برنامه‌ریزی و برآورد منابع برای کل سال بهبود نقدینگی بر اساس تلاش شرکت‌ها در وصول استفاده از اعتبار گردش نقدینگی در حساب شرکت‌ها انگیزه وصول معوقات رسوب شده در استان‌ها و حمایت مقامات سیاسی استان بیانجامد، گفت: تأمین منابع مالی در حوزه جاری با توجه به نیازهای منطقی هر شرکت با تعیین ضرایب محاسبه و تعیین شده، انجام خواهد شد و متناسب با آنها منابع لازم در اختیار شرکت‌ها قرار خواهد گرفت.

وی افزود: در حوزه سرمایه‌ای سعی شده تا با بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های قانون موجود، برنامه‌های مصوب سالیانه بر اساس منابع در دسترس، اجرا و از طریق کنترل حجم سرمایه گذاری شرکت‌ها از افزایش بدهی‌ها جلوگیری شود.

ذبیحی در عین حال بزرگترین تهدید در راه اجرای طرح مالکیت و استقلال مالی شرکت‌های توزیع را عدم توجه کافی احتمالی برخی از شرکت‌های توزیع به مناسبات و نحوه خرید برق از بورس انرژی و عدم مراقبت و مدیریت دقیق تناسب منابع و مصارف عنوان کرد و در خصوص بدهی سالیان گذشته شرکت‌های توزیع به سازندگان و پیمانکاران نیز گفت: حل اساسی این بدهی‌ها مستلزم اصلاحات اساسی اقتصاد صنعت برق در هزینه انشعاب و دریافت بهای تمام شده قیمت برق است.

وی در همین زمینه افزود: اما در کوتاه مدت استفاده از رسوب معوقات فروش برق و وصول آن در شرایط حاضر، راه حل کوتاه مدت است، ضمن آنکه امیدواریم بخشی از بدهی‌ها نیز از طریق ظرفیت‌های قانونی در دسترس قابل تحقق، در آینده تأمین شود.
معاون هماهنگی توزیع توانیر در پایان تأمین برق تعهدات ایجاد شده در حوزه مشترکین جدید را اولویت نخست کارهای حوزه توزیع نیروی برق در کشور اعلام کرد و خاطرنشان ساخت: طرح‌های مرتبط با گذر از اوج بار سال ١٤٠٣، هوشمندسازی و کنترل پذیری بار و طرح‌های تبدیل شبکه‌های سیمی مسی به کابل خود نگهدار نیز در زمره برنامه‌های اولویت دار سال جاری است.

کد خبر 6089929 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • ریز ارز پرداختی کالاهای اساسی و تجاری/چقدر ارز پرداخت شد؟
  • تامین ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات از مرز ۴٫۲ میلیارد دلار گذشت
  • انتقاد یک نماینده مجلس از سیاست های نادرست ارزی دولت/ کالاهای اساسی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • تامین بیش از یک میلیارد دلار ارز برای کالاهای اساسی
  • تامین ۴.۲ میلیارد دلار ارز کالاهای اساسی، صنایع و خدمات
  • کالاهای اساسی با وجود پرداخت ارز ترجیحی با قیمت 2 تا 3 برابری به دست مردم می رسد/ شرایط کنونی یعنی دولت منطقا باید در سیاست ارزی خود تجدیدنظر کند
  • اصلاحات اساسی در اقتصاد برق، راهکار برون رفت از مشکلات بخش توزیع
  • مانور نظارت بر مراکز تامین، تولید و توزیع کالا‌های اساسی در شهرستان یزد
  • با مشارکت مردمی صلح و سازش در پرونده های قضایی تحقق پیدا می کند
  • تحقق صلح و سازش در پرونده‌های قضایی با مشارکت مردمی