Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی فرماندار فیروزه گفت: در بازدید اخیر معاونین وزیر صمت از شهرک صنعتی کمال‌الملک، با احداث فاز سوم این شهرک موافقت شد همچنین در این سفر بر درخواست تسریع صدور مجوز شهرک صنعتی طاغنکوه تأکید شد.

ابوالفضل حکیم‌پور در گفت‌وگو با ایسنا عنوان کرد: در بازدید اخیر معاونین وزیر صمت در روز شنبه ۲۳ اسفند ماه از شهرک صنعتی کمال‌الملک فیروزه، گزارشی از توسعه فاز ۲ شهرک ارائه شد که بسیار مورد استقبال واقع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حکیم‌پور اظهار کرد: استقبال سرمایه‌گذاران از طرح توسعه فاز ۲ شهرک صنعتی که سال گذشته استارت خورد، بسیار خوب بود به طوری که از ۵۰ قطعه صنعتی فاز ۲ شهرک صنعتی ۴۱ قطعه آن به سرمایه‌گذاران واگذار شده و برای ایجاد فرصت سرمایه‌گذاری بیشتر، یکی از درخواست‌هایی که در این بازدید مطرح شد، درخواست احداث فاز ۳ شهرک صنعتی کمال‌الملک بود که خوشبختانه با این درخواست موافقت شد.

وی ادامه داد: یکی از مباحث دیگری که در این بازدید مطرح شد در حوزه تأمین زیرساخت‌های شهرک صنعتی بود به طوری که در حوزه‌ تأمین برق شهرک صنعتی مقداری کمبود اعتبارات داشتیم که برای پیگیری و جذب اعتبارات بیشتر قول‌هایی داده شد.

وی همچنین جلب حمایت‌ها و مساعدت‌های لازم برای اخذ مجوزات شهرک صنعتی طاغنکوه را از دیگر درخداست‌های مطرح شده این بازدید ذکر کرد و گفت: در شهرستان زمین صنعتی مناسب برای استقرار واحدهای صنعتی گرید ۳ تا ۶ را نداریم بنابراین به دنبال احداث شهرک صنعتی حداکثر تا گرید ۶ هستیم متنها برای فرایندهای اداری و اخذ مجوزها نیازمند یک سری مساعدت‌ها و حمایت‌ها بودیم که قرار شد در این زمینه مساعدت‌های لازم انجام شود.

فرماندار فیروزه در رابطه با اهمیت بخش صنعت در شهرستان فیروزه گفت: در شهرستان فیروزه ۸۵ درصد اقتصاد بر پایه کشاورزی و دامپروری است و قطعا تشویق به سرمایه‌گذاری در صنایع تبدیلی، فرآوری و غذایی به نوعی چرخه را کامل می‌کند؛ چراکه علاوه بر حمایت از تولیدات کشاورزی و دامی ما می‌تواانیم ارزش افزوده‌ای هم در بحث صنایع فرآوری ایجاد کنیم و این دو موضوع مکمل هم هستند؛ چراکه هر چقدر صنایع ما به مواد اولیه بیشتری نیاز داشته باشند در شهرستان تأمین شده و بازار برای تولیدات کشاورزی فراهم خواهد بود از طرفی هم این صنایع می‌تواند جهت تولید هم به محصولات شهرستان بدهد و فضایی ایجاد می‌کند که به اقتصاد محوری کمک می‌کند و در حوزه‌ صنعت هم روند رو به رشدی خواهیم داشت.

وی همچنین به نقش موثر صنایع در ایجاد اشتغال اشاره کرد و افزود: با ایجاد صنایع مختلف در منطقه، بستر و زمینه اشتغال برای افرادی که علاقمند به اشتغال در این حوزه هستند فراهم می‌شود.

حکیم‌پور یادآور شد: یکی از نکات مثبتی که در شهرستان فیروزه داریم این است که امید به سرمایه‌گذاری و تولید در شهرستان زنده است و این روند همچنان با قدرت ادامه دارد که این نشانه‌ بسیار خوبی برای رشد و پیشرفت شهرستان است.

فرماندار فیروزه با تشویق سرمایه‌گذاران به سرمایه‌گذاری در این شهرستان تصریح کرد: در شهرستان فیروزه همه‌ نهادها و ادارات حمایت و پشتیبانی کامل از سرمایه‌گذار دارند همچنین تمام سرمایه‌گذارانی که در برنامه ششم توسعه در هر نقطه‌ای از شهرستان سرمایه‌گذاری کنند مشمول طرح معافیت ۱۳ ساله مالیاتی خواهند شد.

وی همچنین نزدیکی به بازار هدف و دسترسی آسان به شهرهای بزرگ اطراف شهرستان را از مزیت‌های دیگر سرمایه‌گذاری در شهرستان فیروزه دانست و عنوان کرد: وجود خط ریلی راه‌آهن، همچنین وجود بزرگراه‌ها و آزادراه‌ها دسترسی به بازار هدف را بسیار آسان کرده است.

گفتنی است؛ کارخانه قند، کارخانه صنایع الکتریکی چه در بخش مونتاژ و چه در حوزه‌ تولید قطعات، کارخانه تولید پنل‌های خورشیدی، صنایع فلزی، کارخانه درب پیش‌ ساخته، فرآوری مس و کارخانه در حال احداث فرآوری کنستانتره میوه بخشی از مهمترین فعالیت‌های صنعتی شهرستان فیروزه است

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها شهرک صنعتی شهرستان فیروزه شهرک صنعتی کمال الملک شهرستان فیروزه سرمایه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۲۳۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از هنرمندان نمونه فعال در واحدهای تولیدی فعال صنایع دستی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ محمدرضا قربانی گفت: در شهرستان برخوار دو منطقه صنعتی دولت آباد و حبیب آباد و یک ناحیه صنعتی در کمشچه فعال است که بیش از ۲۱ هزار کارگر بیمه شده دارد و در صنایع کوچک و بزرگ، واحد‌های تولیدی و کارگاهی فعال هستند.


وی افزود: شهرستان برخوار رتبه اول اشتغال از لحاظ کمترین نرخ بیکاری را دارد و پارسال بیش از دو هزار و ۴۰۰ فرصت شغلی جدید در سامانه رصد توسط دستگاه را ثبت کرده است.


در این بازدید فرماندار برخوار از صنایع دستی قالی بافی، نقشه کشی، خیاطی، نقاشی روی مس، نقاشی روی کاشی و سفال، مینا کاری و فیروزه کوبی در مجموعه هنری درنا بازدید

دیگر خبرها

  • بررسی و ساماندهی توسعه شهرک صنعتی شهرستان انار
  • تجلیل از هنرمندان نمونه فعال در واحدهای تولیدی فعال صنایع دستی
  • شهرک صنعتی «کشت و صنعت» لرستان به‌زودی بهره‌برداری می‌شود
  • آیا شورای شهر بیرجند با احداث برج‌های ارتش موافقت می‌کند؟
  • آغاز ساخت پایگاه اورژانس جاده‌ای شهرک صنعتی در بویراحمد
  • بنگاه‌های اقتصادی موظف به بکارگیری نیروهای بومی رزن هستند
  • محصولات بیش از ۱۳۰ واحد صنعتی در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی
  • کلنگ عملیات اجرایی ناحیه صنعتی جویم به زمین زده شد
  • ناحیه صنعتی ‌در «جویم» فارس احداث می‌شود
  • اعطای تسهیلات خرید به سرمایه گذاران جهت اصلاح خطوط تولیدی