Web Analytics Made Easy - Statcounter

رحمانی مدیر اجرایی سد قوچم دهگلان در نشست شورای حفاظت از آب گفت: انتقال آب سد آزاد می تواند باعث اشتغالزایی و مهاجرت معکوس در منطقه شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کردتودی، با حضور اعضای شورای تامین، منابع آب و ادارت ذیربط نشست شورای حفاظت از آب در سد قوچم شهرستان دهگلان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در این نشست رحمانی مدیر اجرایی سد قوچم با بیان اینکه هداف اجرایی پروژه سد قوچم آبرسانی به دشتها ی قروه و دهگلان در راستای تامین آب های کشاورزی، صنعت، شرب منطقه خواهد بود گفت: عمده آب مورد نیاز سد از طریق خط انتقال از سد آزاد به این منطقه  انجام خواهد شد.

وی افزود: با توجه به اینکه تونل سد قوچم یکی از تونل های سخت مجموعه کاری که با قطر کم و طول زیاد در حال انجام است  و از یازده کیلومتر حدود ۲۵۰ متر مانده آن در حال تمام است که تا پایان فرودین ماه سال جدید بنا داریم حفاری تونل تمام شود.

رحمانی اظهار داشت: برای سال آینده بحث انتقال آب شرب از پایین دست سد برای دهگلان و تصفیه خانه آن انجام شده که کارهای مقدماتی صورت گرفته و پیمانکار مشخص شده است و مراحل قراردای آن  طی می شود و تا اوساط اردیبهشت سال جدید استارت زده  خواهد شد و به سرعت انتقال آب شرب به دهگلان و بعد از آن به شهرستان قروه  در دسترس مردم قرار گیرد.

وی با اشاره به مرحله بعدی کارهای سد و نیاز به سرمایه گذاری بیشتر گفت: تمام طراحی های تاسیسات مسیر براساس آن انجام شده و کارهای که باید در سد آزاد انجام شود واین میزان آب که آلان در حدود ۲ متر مکعب برای شهرستان های قروه و دهگلان به ۷ متر مکعب افزایش یابد که از طریق تصفیه خانه سنندج برای صنعت، کشاورزی و شرب شهرستان دهگلان انتقال یابد زیرا این کار از نظر اشتغالزایی و مهاجرت معکوس خیلی به نفع منطقه خواهد بود.

مدیراجرایی سد قوچم با اشاره به اعتبارات گفت: اعتبارت خیلی خوبی جذب شده هر جند در این زمینه مشکل وجود دارد و با قرارگاه سپاه قراردای بری خط انتقال منعقد شده که طی یک سال سد را تامین کند که کار انجام شود و از سال هزار و چهار صد و یک با تخصیص اعتبار بدیهی پرداخت خواهد شد.

رحمانی با اشاره به انتقال آب سد ژاوه  به سد سورال دهگلان گفت: با توجه به اینکه استان مقداری از  اعتبار با مبلغ ۵۰ میلیارد تومان برای تصفیه خانه آب به ما تخصیص داده است که قرار است مبلغ ۵۰ میلیارد دیگر هم برای اتمام کارتصفیه خانه اختصاص دهند و مبلغی هم برای اجرای خط انتقال آب در نظر گرفته شده است و با توجه به اینکه کاراجرایی تصفیه خانه از سد قشلاق شروع شده مبلغی از هم از طریق سازمان برنامه برای آن تخصیص داده شده است که در این صورت اهداف اولیه طرح  محقق خواهد شد.

فرزاد شمس فرماندار دهگلان با اشاره به کمبود آب در قسمت شرقی استان گفت: با توجه به اینکه قسمت های شرقی استان از نظر کمبود آب بحرانی است این پروژه می تواند در همه زمینه ها خصوصا در بحث تامین آب شرب جوابگوی حل مشکل مردم دو شهرستان قروه و دهگلان باشد.

 فرماندار دهگلان با بیان اینکه در این فصل سال با وجود بارندگی بسیاری هم  روستاهای شهرستان دچار قطعی آب شرب هستند گفت: سد قوچم می تواند آب شرب بیش از ۳۰۰ روستای دو شهرستان دهگلان و قروه را تامین کند.

فرماندار دهگلان با اشاره به بحث انتقال آب سد قوچم به استان های همجوار کشور گفت: شاید این موضوع مورد نگرانی مردم واقع شده باشد که ما در این مورد هیچ دخالتی نمی توانیم داشته باشیم و اگر حاکمیت تشخیص دهد این اتفاق خواهد افتاد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: انتقال آب سد تصفیه خانه خواهد شد سد آزاد سد قوچم آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۲۳۷۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت انتقال زندان به خارج از شهر زرند

در راستای اجرای سند تحول و تعالی دستگاه قضایی و با هدف رسیدگی به امور مددجویان و بررسی وضعیت زندان، رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب شهرستان، به همراه جمعی از قضات حوزه قضایی زرند از زندان شهرستان بازدید و به درخواست ۲۰۹ نفر از زندانیان رسیدگی کردند.

در حاشیه این بازدید ابوالفضل فرحبخش، رئیس دادگستری شهرستان زرند گفت: با عنایت به برنامه ریزی صورت گرفته و با توجه به ضرورت پایش پرونده زندانیان و سرکشی دوره ای از زندان ها، مشکلات زندانیان از سوی قضات چهره به چهره بررسی و دستور تسریع رسیدگی به موضوعات مرتبط با مددجویان صادر شده است.

وی با اشاره به استمرار بازدیدهای ماهیانه از زندان تصریح کرد: در برنامه بازدید از زندان علاوه بر رسیدگی به پرونده قضایی زندانیان، وضعیت زندان ها از نظر رفاهی، بهداشتی بندهای موجود و وضعیت غذایی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

فرحبخش افزود: با توجه به اقدامات فرهنگی انجام گرفته در زندان زرند و پیگیری ویژه امورات مددجویان به همت مدیران و نیز تعامل دستگاه قضایی با اداره زندان و به ویژه نظارت دادستان بر زندان شهرستان، هم اکنون وضعیت زندان زرند از جهات مختلف رضایت بخش است.

رئیس حوزه قضایی زرند گفت: مهم ترین مشکل شهرستان زرند، وجود زندان در مرکز شهر است که مشکلاتی را برای شهروندان و به ویژه مجاورین زندان به وجود آورده است که در این خصوص با توجه به در نظر گرفتن زمین برای احداث زندان جدید و قول مساعد رییس سازمان زندان های کشور برای تخصیص بودجه، امیدواریم به زودی امکان ساخت و انتقال زندان به خارج از شهر فراهم شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • رفع ترکیدگی خط انتقال آب شرب مجتمع روستایی نازک شهرستان پلدشت
  • شمارش معکوس برای اتمام آزادراه مراغه- هشترود+ فیلم
  • قرائت معکوس رسانه‌های غربی از اعتراضات اصیل دانشجویی
  • درآمد تعمیرات برد الکترونیکی چقدر است
  • تامین نیاز آبی ۴ شهر و ۳۷ روستا در بستک
  • انتقال آب به اراضی روستای رحیم آباد شهرستان کیار
  • اجرای پروژه لاینینگ 6500 متری در آمل
  • سفر مقام معظم رهبری موجب عبور کردستان از حوزه امنیتی به حوزه فرهنگی شد/ علمای مناطق شرقی با روشنگری بسترساز امنیت پایدار شوند
  • آغاز پروژه گازرسانی به میجان از توابع جبالبارز
  • ضرورت انتقال زندان به خارج از شهر زرند