Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - شهر: 20 دستگاه اتوبوس و 20 دستگاه مینی‌بوس از آخرین مرحله قرارداد «250 دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس» شهرداری تهران با شرکت ایران خودرو دیزل در هفته جاری تحویل داده می‌شود.
محمود ترفع، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه در گفت‌وگو با شهر، ضمن اعلام این خبر افزود: شرکت ایران خودرو دیزل، 20 دستگاه اتوبوس و 20 دستگاه مینی بوس تا پیش از پایان امسال (هفته جاری) به شهرداری تهران تحویل خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهره برداری از این 40 دستگاه اتوبوس به سال 1400 موکول خواهد شد چرا که نصب GPS و دستگاه‌های کارتخوان زمان خواهد برد.
او با بیان اینکه پس از تحویل 40 دستگاه اتوبوس و مینی بوس، قرارداد شهرداری تهران با ایران خودرو به پایان خواهد رسید، اضافه کرد: شهرداری تهران و ایران خودرو دیزل به تعهدات خود در مهلت زمان مشخص شده عمل کردند و امید است مدیریت شهری برای سال آینده بتواند قراردادهای خرید اتوبوس و مینی بوس دیگری منعقد کند.
ترفع درباره اقدامات انجام شده برای روزهای پایانی سال، توضیح داد: بخش عمومی و خصوصی ناوگان اتوبوسرانی با تمامی ظرفیت خود در روزهای پایانی اسفند مشغول فعالیت هستند. با توجه به ازدحام جمعیت در روزهای پایانی سال، اتوبوس‌ها شلوغ‌تر از ایام دیگر سال هستند.
او در ادامه گفت: باتوجه به صدور احکام بازنشستگی تعدادی از رانندگان اتوبوسرانی، ممکن است که سرویس رسانی در حالت ایده آل صورت نگیرد اما تمام تلاش خود را برای بکارگیری صد در صدی ظرفیت ناوگان موجود انجام خواهیم داد.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه ضمن اشاره به تقویت خطوط، بیان کرد: خطوطی که به مراکز خرید منتهی می‌شوند بیشتر مورد بررسی و رصد مسئولان ناوگان اتوبوسرانی قرار می‌گیرند و در همین راستا برای کاهش سرفاصله زمانی، تعدادی اتوبوس از خطوط خلوت‌تر اضافه خواهد شد. امسال سرویس‌دهی‌هایی نظیر حمل و نقل به بهشت زهرا که به علت ویروس کرونا متوقف شده است، به خطوط پرازدحام اضافه می‌شود.
خبرنگار: ملیکا هاشمی

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: اتوبوس و مینی بوس دستگاه اتوبوس شهرداری تهران ایران خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۲۳۷۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت‌هایی از نخستین شرکت‌های مسافربری | وقتی گاریخانه‌ها به گاراژ تبدیل شدند

همشهری آنلاین- حمیدرضا رسولی:تا قبل از ورود نخستین اتومبیل ها به تهران، پایتخت‌نشین‌ها مسیرهای کوتاه را با وسایلی مثل گاری، درشکه، پالکی و تخت روان می پیمودند و مسیرهای نسبتا طولانی را با اسب و درشکه طی می کردند، اما پدیده ای به نام اتومبیل معادلات را به کلی تغییر داد و با همه مخاطراتی که داشت عبور و مرور اهالی تهران به نقاط دور و نزدیک را سهل و آسان کرد.

قصه‌های خواندنی تهران را اینجا دنبال کنید

گاراژها درست در چنین دوره ای و برای استقرار اتوبوس های بین‌شهری در گوشه و کنار تهران متولد شدند و مردم برای سفر به شهرهای دور و نزدیک کافی بود خودشان را به نزدیک‌ترین گاراژ مسافربری برسانند.

داریوش شهبازی، تهران‌پژوه، معتقد است گاراژها از اواخر دوره قاجار پدیدار شدند و تغییراتی بنیادی در سبک زندگی اهالی تهران پدید آوردند: «تهران حدود سال ۱۳۰۰ و همسو با سیر تحولات انقلاب صنعتی در کلانشهرهای دنیا پیشرفت می‌کرد و یکی از نشانه های پیشرفت ورود اتومبیل به خیابان های بود. بعد از این اتفاق مهم بود که کاروانسراها به گاری‌خانه و در گام‌های بعدی به گاراژ تبدیل شدند. این روند در دوره حکومت احمدشاه قاجار طی شد و با آزمون و خطاهای بسیاری همراه بود.»

وقتی عبور و مرو با اتومبیل در خیابان های تهران با اقبال عجیب مردم همراه شد، بسیاری از رجال بانفوذ و متمول دوره قاجار مثل وثوق‌الدوله و امین‌الضرب از اروپایی ها اتومبیل خریدند و به عنوان وسیله نقلیه شخصی به تهران آوردند. بعد هم با واردات اتوبوس هایی که مخصوص حمل بار و مسافر بود به تهران، گاراژهایی که محل تجمع درشکه و گاری بود به توقفگاه اتوبوس ها تبدیل شدند.

شهبازی درباره تولد نخستین گاراژ در پایتخت می گوید: «گاری‌خانه سید اسدالله در خیابان چراغ‌برق قدیم (امیرکبیر فعلی) نخستین جایی بود که پس از قانون سجل احوال و سجل گرفتن به گاراژ تبدیل شد و از "گاری‌خانه سید اسدالله" به "گاراژ حسینی" تغییر نام داد. مدتی بعد "گاراژ فولادی" در محدوده شمالی گود عرب‌ها و "گاراژ فردشیشه" در سه‌راه امین‌حضور برای توقف اتوبوس‌ها در نظر گرفته شد. آن‌موقع مسافرها به گاراژ حسینی می رفتند و گاراژ فولادی به اتوبوس‌هایی اختصاص داشت که کارشان حمل بسته های پستی از شهرهای مختلف و رساندنشان به دست مردم تهران بود و گاراژ فردشیشه مختص حمل و جابه‌جایی بار بود.»

در دوره پهلوی تعداد گاراژهای تهران به سرعت زیاد شد و گاراژهای بی ام تی، عدل، اتوفردوسی، میهن‌نورد و ... در محدوده میدان توپخانه قدیم تا خیابان های ناصرخسرو، باب‌همایون و فردوسی کنونی ایجاد شدند، اما در سال ۱۳۵۹ و با اجرای طرح ساماندهی اتوبوس‌های بین‌شهری به ترمینال جنوب که نیمه‌ساخته بود نقل مکان کردند و به خاطره ای در ذهن تهران‌نشین‌ها تبدیل شدند.

کد خبر 848264 برچسب‌ها تهران قدیم همشهری محله تهران

دیگر خبرها

  • روایت‌هایی از نخستین شرکت‌های مسافربری | وقتی گاریخانه‌ها به گاراژ تبدیل شدند
  • مافیا از هر اتوبوس داخلی چند هزار یورو به جیب می‌زند!  | «یک فرد خاص مانع ورود اتوبوس برقی به ایران شده ...»
  • تمامی استخدام‌های شرکت واحد اتوبوسرانی مربوط به پیش از سال ۸۵ است / قرارداد با ۱۶ شرکت خصوصی+فیلم
  • تمامی استخدام‌های شرکت واحد اتوبوسرانی مربوط به پیش از سال ۸۵ است/قرارداد اتوبوسرانی با ۱۶ شرکت خصوصی+فیلم
  • لزوم ورود دستگاه قضایی به خریدهای خارجی زاکانی
  • مهر تأیید وزارت کشور بر قانونی بودن ورود واگن‌های چینی
  • ضرورت صدور کارت شهری برای رانندگان حوزه اتوبوسرانی تهران
  • ضرورت صدور کارت شهری برای رانندگان حوزه اتوبوسرانی
  • خطر تحریم در واردات اتوبوس های جدید
  • خطر تحریم در واردات اتوبوس‌های جدید/ تولیدکنندگان داخلی توان رفع نیاز شهر‌های کشور به اتوبوس را ندارند