Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@04:39:50 GMT

سند توسعه فعالیت‌های قرآنی خراسان رضوی رونمایی شد

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۲۳۹۲۹

سند توسعه فعالیت‌های قرآنی خراسان رضوی رونمایی شد

ایسنا/خراسان رضوی سند راهبردی- اجرائی توسعه فعالیت‌های قرآن و عترت خراسان رضوی با چشم‌انداز ۱۴۰۳-۱۳۹۵ هجری شمسی رونمایی شد.

رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در حاشیه رونمایی از این سند که امروز، ۲۵ اسفندماه، در جریان جلسه شورای معاونان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: این سند به منزله نقشه‌ راه است و تا سال ۱۴۰۲ فضای قرآنی مشهد و استان را ترسیم کرده است است که شامل اهداف کلان، راهبردها، آسیب‌ها، چالش‌ها، فرصت و نقاط قوت فعالیت‌های قرآنی استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 در این سند، برنامه‌های ۱۲ دستگاه فرهنگی و دینی درج شده و فعالیت‌های آن‌ها در دبیرخانه کارگروه قرآنی شورای فرهنگ عمومی رصد می‌شود.

محمدتقی کاظمی‌نسب از معرفی ۱۴ خادم قرآنی از خراسان رضوی جهت تجلیل در رمضان ۱۴۰۰ توسط رئیس‌جمهور، براساس مصوبه کارگروه تبلیغ و ترویج معرفی خادمان خبر داد و گفت:  از ۶۳ موسسه قرآنی و ۱۷ استاد و پیشکسوت قرآنی در ایام کرونا حمایت مالی به عمل آمد.

وی با اشاره به طرح طرح ملی انتخاب و معرفی روستاهای قرآنی ایران، بیان کرد: معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور سامان­دهی، تقویت و حمایت از فعالیت­‌های دینی در روستاها، با هماهنگی و جلب مشارکت دستگاه­‌های فرهنگی و دینی ذی‌ربط، طرح ملی انتخاب و معرفی روستای قرآنی ایران را اجرا می‌کند.

بر اساس گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی به اهداف این طرح ملی اشاره کرد و گفت: الگوسازی و جهت­‌دهی فعالیت­‌های قرآن و عترت در روستاها و توسعه و ترویج و جریان سازی فرهنگ قرآن و عترت در اقشار مختلف جامعه از جمله اهداف این طرح ملی است. تقویت هویت دینی و شبکه‌سازی فعالیت­‌های قرآن و عترت در مناطق روستایی کشور و نحوه ثبت نام و شناسایی روستای قرآنی ایران از دیگر اهداف طرح ملی انتخاب و معرفی روستای قرآنی است.

وی اضافه کرد: اهداء نشان ویژه و لوح افتخار روستای قرآنی ایران، تقدیر از خیّران قرآنی روستای منتخب، حمایت ویژه از توسعه فعالیت­‌های قرآنی در روستای منتخب و حمایت مادی و معنوی از استعدادهای قرآنی روستای منتخب از جمله جوایز و مشوق‌های در نظر گرفته شده در راستای اجرای این طرح ملی است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی روستای قرآنی قرآنی ایران قرآن و عترت طرح ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۲۳۹۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرودگاه گناباد، پیشران توسعه و رونق در جنوب خراسان رضوی

مهدی توکلی گفت: فرودگاه منطقه‌ای شهدای گناباد ظرفیت مهم توسعه و رونق اقتصادی در جنوب استان خراسان رضوی و شمال استان خراسان جنوبی را دارا است.

وی خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی این فرودگاه بستری برای حمل‌ و نقل هوایی و جابجایی مسافر در ۱۵ شهر پیرامونی آن فراهم آمده است.

رئیس فرودگاه شهدای گناباد اظهار کرد: با راه‌اندازی فرودگاه منطقه‌ای شهدای گناباد که بعد از ۳۰ سال با پیگیری‌های مجدانه دولت سیزدهم به سرانجام رسید، زمان سفر به تهران به حدود یک ساعت کاهش یافت و آرزوی دیرینه مردم منطقه محقق شد.

وی بیان کرد: فرودگاه منطقه‌ای شهدای گناباد بعد از فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد و فرودگاه شهدای سبزوار به‌ عنوان سومین فرودگاه تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در خراسان رضوی با ارزش ۷۰۰ میلیارد تومان در خردادماه پارسال افتتاح و از مهرماه به بهره‌برداری رسید.

رئیس فرودگاه شهدای گناباد اذعان کرد: شرکت هواپیمایی وارش با برقراری پروازهای منظم هفتگی در مسیر تهران ـ گناباد ـ تهران طی ۴۰ پرواز بیش از ۳۹۰۰ نفر مسافر را تاکنون جابجا کرده است.

وی خاطرنشان کرد: تا فاصله ۱۵۰ کیلومتری فرودگاه گناباد، ساکنین شهرستان‌های جنوب خراسان رضوی و شمال خراسان جنوبی از جمله گناباد، بجستان، بردسکن، خلیل‏‌آباد، قائن، فردوس، خضری و دشت بیاض، سرایان، خواف و... در زمان کمتر از ۲ ساعت می‌توانند به فرودگاه دسترسی داشته باشند، همچنین این زمان برای ساکنان شهرستان کاشمر در فاصله ۱۲۵ کیلومتری گناباد حدود ۷۵ دقیقه است.

توکلی گفت: فرودگاه منطقه‌ای شهدای گناباد در ۶ کیلومتری شمال این شهر و در حاشیه بزرگراه گناباد به تربت‌حیدریه احداث شده که دسترسی سریع و آسان و بدون بار ترافیکی یکی از مزیت‌های نسبی آن است.

وی افزود: از جمله امکانات در این فرودگاه برای مسافران، پارکینگ شبانه‌روزی و ساعتی، تاکسی درون‏‎ شهری و برون‏ شهری با قیمت مناسب، اتاق کودک -کافی شاپ و غرفه عرضه سوغاتی و صنایع دستی شهرستان است.

رئیس فرودگاه شهدای گناباد بیان کرد: افزایش تقاضای سفر هوایی و حمایت مردمی، شرط لازم جهت افزایش تعداد پروازها در هفته است که در صورت تحقق آن، با زیرساخت فعلی ظرفیت برقراری پروازها به‌صورت همه‌روزه در مسیرهای مختلف هوایی را دارد.

وی با بیان اینکه مسافران می‌توانند برای خرید بلیت از سایت‌‏های معتبر اقدام کنند، گفت: راه‌اندازی این فرودگاه بستر توسعه و رونق منطقه در زمینه‌های مختلف را افزایش داده است.

مرحله نخست بهره‌برداری از فرودگاه منطقه‌ای شهدای گناباد به عنوان سومین فرودگاه استان خراسان رضوی چهارم خردادماه سال گذشته با حضور رییس مجلس شورای اسلامی آغاز شد. برای تکمیل و بهره‌برداری از فرودگاه منطقه‌ای شهدای گناباد در مجموع ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

فرودگاه شهدای گناباد دارای زمینی به وسعت ۲۵۰۰ هکتار و ۲۷۰۰ متر باند به عرض ۶۰ متر است و تا فرودگاه مشهد ۲۷۰ کیلومتر تا سبزوار ۳۰۰ کیلومتر و تا بیرجند ۲۱۸ کیلومتر فاصله دارد و اکنون به عنوان سومین فرودگاه استان خراسان رضوی بعد از مشهد و  سبزوار، در منطقه جنوب خراسان رضوی فعالیت دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • سفر بهاری به روستای ازغد طرقبه از لنز دوربین شهروندخبرنگار
  • کارگاه آموزشی جامع مدیریت امور قرآنی در یاسوج برگزار شد
  • فرودگاه گناباد، پیشران توسعه و رونق در جنوب خراسان رضوی
  • برگزاری کارگاه آموزشی سامانه جامع حمد در یاسوج
  • تقدیر از ۱۵۰ فعال قرآنی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • اخبار کوتاه خراسان رضوی / ۱۶ اردیبهشت
  • تداوم فعالیت سامانه ناپایدار جوی در خراسان رضوی/افزایش سرعت وزش باد پیش بینی شده است
  • تداوم فعالیت سامانه ناپایدار در خراسان رضوی/افزایش سرعت وزش باد پیش بینی شده است
  • سیلابی شدن رودخانه روستای کبوترکوه گناباد + فیلم
  • سیل در 2 محور روستایی تربت جام