Web Analytics Made Easy - Statcounter

سلمانی با اشاره به خبر منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر ابتلای دو کادر درمان یزد به کرونا پس از تزریق واکسن کووید ۱۹ گفت: ۶ هفته پس از دریافت دوز دوم واکسن حداکثر ایمنی در برابر ابتلا به کرونا در بدن ایجاد می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ابراهیم سلمانی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، با اشاره به خبر منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر ابتلای دو کادر درمان یزد به کرونا پس از تزریق واکسن کووید ۱۹ گفت: این مورد هنوز مشاهده نشده و باید این ادعا بررسی شود تا مشخص شود صحت دارد یا خیر.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی ادامه داد: تعداد اندکی از کادر درمان استان یزد که دوز اول واکسن اسپوتینک را دریافت کرده‌اند دوز دوم واکسن را دریافت کرده‌اند و تقریبا ۸۰ درصد کادر درمان استان هنوز دوز دوم این واکسن را دریافت نکرده‌اند این در حالی است که ۴ تا ۶ هفته پس از دریافت دوز دوم واکسن اسپوتینک میزان آنتی بادی به حدی می‌رسد که حداکثر ایمنی در برابر ابتلا به کرونا  در بدن ایجاد می‌شود.   سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان یزد عنوان کرد: بلافاصله پس از تزریق واکسن ایمنی در بدن ایجاد نمی‌شود و ایجاد ایمنی در بدن به ۴ تا ۶ هفته زمان نیاز دارد و در ضمن هیچ واکسنی در دنیا نیست که به طور ۱۰۰ درصد از ابتلا به ویروس جلوگیری کند و واکسن اسپوتینک نیز با وجود بالا بودن کارایی آن که در مجلات غربی هم منتشر شده کارایی آن ۹۳ درصد است و به طور کامل و ۱۰۰ درصد نیست.   سلمانی همچنین از افزایش بستری های مشکوک به کرونا در استان خبر داد و گفت: امروز بستری های مشکوک به کرونا در بیمارستان های استان به ۱۹۳ تن رسیده که از پنجم دی ماه، امروز بیشترین تعداد بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان های استان به ثبت رسیده است.   وی ادامه داد: ر حال حاضر از این تعداد، ۳۶ نفر به دلیل وخامت حالشان در بخش مراقبت‌های ویژه حضور داشته و خدمات دریافت می‌کنند.   سلمانی خاطرنشان کرد: با توجه به شناسایی موارد مثبت کرونای انگلیسی در استان و سرعت انتقال بالای ویروس جهش یافته و همزمانی آن با روزهای پایانی سال، همشهریان  بیش از پیش شیوه نامه های بهداشتی را رعایت و برای کارهای غیرضروری از حضور در اجتماعات جدا خودداری کنند.   انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: پس از تزریق واکسن کادر درمان دوز دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۲۳۹۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، فاطمه ترکمان اسدی افزود: این آمار شامل ۱۲۱ هزار و ۱۱۸ دز واکسن خوراکی و ۴۰ هزار و ۷۰۰ دز واکسن تزریقی می‌شود.

 او تصریح کرد: واکسن فلج اطفال تکمیلی همزمان با دیگر نقاط کشور برای گروه‌های هدف دارندگان کودک زیر پنج سال شامل فرزندانی که احتمال می‌رود همراه مادران خود در زندان باشند، اتباع خارجی و کارگران فصلی سیار و کودکان ساکن در مراکز تجمعی همزمان با آغاز هفته سلامت شروع شد.

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی همدان گفت: نوبت اول واکسیناسیون از دوم تا چهارم اردیبهشت ماه به گروه‌های هدف خورانده شد و مرحله بعدی یا همان نوبت دوم یکماه دیگر آغاز می‌شود.

 ترکمان اسدی با بیان اینکه تیم‌های سیار در شهرستان‌های همدان، نهاوند، ملایر و رزن حضور دارند، افزود: برخی افراد غیر بومی در مزارع کشاورزی همدان به صورت فصلی فعالیت دارند بنابراین با شناسایی و مراجعه به این مراکز نسبت به واکسینه کردن کودکان زیر پنج سال در برابر فلج اطفال اقدام می‌شود.

دیگر خبرها

  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • تعطیلی مرکز غیرمجاز طب سنتی در قم
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی دندان پیشگیری می‌کند
  • مکمل‌های پروبیوتیک شدت صرع را در کودکان کاهش می‌دهد
  • پزشک متخلف در یکی از روستا‌های تالش دستگیر شد
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی‌ دندان پیشگیری می‌کند
  • بیش از ۴ هزار نفر از دانشجویان متاهل علوم پزشکی وام تحصیلی دریافت کردند
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!