Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری "رویترز" گزارش داد که اتحادیه اروپا قصد دارد مذاکره با طرف روسی برای خرید واکسن "اسپوتنیک-وی" را آغاز کند و این روند در صورت درخواست ۴ کشور اروپایی شروع خواهد شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، خبرگزاری "رویترز" امروز (دوشنبه) به نقل از منابع خبری نوشت که مقامات اتحادیه اروپا قصد دارند مذاکرات با طرف روسی درباره خرید واکسن "اسپوتنیک-وی" را آغاز کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق این اطلاعات، نمایندگان رسمی از طرف جامعه اروپا مذاکرات با تولید کنندگان واکسن "اسپوتنیک-وی" را انجام می‌دهند و دولت‌های کشورهای عضو اتحادیه اروپا هم بطور جداگانه در حال بررسی امکان آغاز رایزنی‌ها با طرف روسی در این باره هستند.

رویترز یادآور شد که برای آغاز این روند، لازم است تا چهار کشور اروپایی چنین درخواستی را از اتحادیه اروپا داشته باشند.

هفته گذشته مشخص شد که آژانس دارویی اروپا (ЕМА) اعلام کرد که در حال بررسی تطابق واکسن روسی اسپوتنیک با استانداردهای متعارف در قاره اروپاست و تصمیم گیری در این باره تنها بر اساس داده‌های علمی و نه اظهارات سیاسی انجام خواهد گرفت.

علاوه بر این، پیش از این صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه نیز اعلام کرده بود که نمایندگان اتحادیه اروپا رایزنی‌های علمی درباره واکسن اسپوتنیک-وی را پایان داده و امکان به ثبت رسیدن این داروی روسی در اتحادیه اروپا را بررسی می‌کنند.

تعداد کشورهای تأیید کننده واکسن اسپوتنیک روسیه به 50 رسیدعراق، چهل و پنجمین کشور تأیید کننده واکسن اسپوتنیک روسیه استافزایش علاقه‌مندی به واکسن اسپوتنیک روسیه در آفریقا و اروپا

لازم به یادآوری است که واکسن "اسپوتنیک-وی" تولید شده در روسیه که نخستین واکسن به ثبت رسیده در جهان علیه ویروس کروناست، تاکنون در بیش از 50 کشور جهان، از جمله برخی کشورهای عضو اتحادیه اروپا - مجارستان و اسلواکی مجوز استفاده اضطراری بدست آورده است.

پیش از این مشخص شده بود که واکسن "اسپوتنیک-وی" با پیشی گرفتن از واکسن آمریکایی "فایزر"، در رتبه دوم جهانی از لحاظ تعداد کشورهایی که استفاده اضطراری از آن را تأیید کرده‌اند، قرار گرفته است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اتحادیه اروپا اسپوتنیک اخبار روسیه اتحادیه اروپا اسپوتنیک اخبار روسیه واکسن اسپوتنیک اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۲۴۰۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مذاکره آیندهوون با بارسلونا برای خرید ارزان دِست

با وجود مصدومیت شدید مدافع آمریکایی تیم فوتبال بارسلونا، احتمال قطعی شدن قرارداد قرضی او وجود دارد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از نشریه اسپورت کاتالونیا؛ برخلاف آنچه تصور می‌شد، مصدومیت سرجینیو دست ممکن است مانع از انتقال دائمی او از بارسلونا نشود.

دفاع راست آمریکایی بارسلونا که به صورت قرضی برای تیم پی‌اس‌وی آیندهوون بازی می‌کند، چند روز قبل دچار پارگی رباط صلیبی و حداقل تا پایان سال 2024 خانه‌‌‌نشین شد. با توجه به این اتفاق، انتظار می‌رفت که تیم هلندی از قطعی کردن قرار داد دست خودداری کند و بازیکن برای سپری کردن آخرین سال قراردادش به بارسلونا برگردد. با این حال به نظر می‌رسد که آیندهوون امیدوار است بتواند در فصل آینده نیز از وجود دست بهره ببرد و به همین دلیل قصد دارد که با بارسلونا برای خرید او وارد مذاکره شود، البته در صورت گرفتن تخفیفی قابل توجه.

بارسلونا مصمم به فروش دیونگ

در قرارداد فعلی دست با آیندهوون بندی وجود دارد که به موجب آن تیم هلندی با پرداخت 10 میلیون یورو می‌تواند بازیکن را به صورت قطعی بخرد اما این تیم چنین رقمی نخواهد پرداخت و از این رو قرار است دو باشگاه با یکدیگر وارد مذاکره شوند تا بر سر رقمی پایین‌تر توافق کنند و در عوض بارسلونا درصدی از رقم فروش دست به تیم بعدی‌‌اش را دریافت خواهد کرد. در این میان خود بازیکن نیز باید به کاهش حقوقش رضایت دهد تا پرداخت آن برای آیندهوون امکان‌پذیر باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • روس‌ها متقاضی سرمایه گذاری در بندر امیرآباد
  • علاقه مندی روس‌ها برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد
  • مقاومت برخی کشورهای اروپایی برای ممنوعیت واردات ال‌ان‌جی از روسیه
  • هشدار رئیس جمهور فرانسه به اروپا: نباید دست نشانده آمریکا باشیم
  • ادامه جنگ اوکراین در سایه تحریم و تهدید روسیه
  • صدور ترور و خشونت به جهان/ کارکرد واقعی اتحادیه اروپا چیست؟
  • فرانسه خواستار تحریم روسیه به اتهام انتشار اخبار جعلی شد
  • اوکراین فقط شش ماه وقت دارد
  • مذاکره آیندهوون با بارسلونا برای خرید ارزان دِست
  • دست رد سوئیس به استفاده از سود اموال مصادره شده روسیه