Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-06@03:50:31 GMT

هزینه خرید جهیزیه ۲۰۰ میلیون شد

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۲۴۲۳۷

هزینه خرید جهیزیه ۲۰۰ میلیون شد

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، محمدرضا جهانی با اشاره به وضعیت بازار لوازم خانگی در آستانه عید نوروز اظهار کرد: کل بازار در رکود قرار دارد و هیچ فرد بازاری از درآمد خود رضایت ندارد؛ ثبات در بازار وجود ندارد و تعداد معاملات نیز بسیار اندک هستند.

وی گفت: در خوزستان ما با عناوین مختلف خسارت می‌دهیم؛ برخی از اصناف خریدهایی سنگین برای جبران ضرر و زیان‌های به وجود آمده، کرده‌اند که این خریدها در آستانه شب عید با تعطیلات کرونایی، آسیب‌های بسیار جدی به آن‌ها وارد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نایب رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی اهواز با اشاره به کاهش لوازم خانگی خارجی در بازار عنوان کرد: اجناس بدون ضمانت یا در اصطلاح قاچاق، نوسان قیمت بسیار بالایی دارند و قیمت آن‌ها با نرخ دلار تغییر می‌کند اما متاسفانه قیمت کالاهای تولید داخلی نیز حتی در زمان کاهش نرخ دلار افزایش یافت.

جهانی افزود: شرکت‌های تولیدکننده لوازم خانگی به تعهدات خود در قبال ما به خوبی عمل نمی‌کنند و کالاها را به صورت قطره‌چکانی و یا به شرط خریدن دیگر کالاها به ما تحویل می‌دهند.

وی با اشاره به نارضایتی فروشندگان لوازم خانگی از فشارهای مالیاتی بر آن‌ها در این شرایط بازار گفت: در سال جاری با اعمال تعطیلات متعددی برای اصناف روبه‌رو بوده‌ایم اما سازمان امور مالیاتی علی‌رغم تعطیلی‌های اعمال‌شده برای اصناف، با ما همکاری نمی‌کند و مالیات‌ها را با نرخ تورم از ما اخذ می‌کنند.

نایب رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی اهواز تصریح کرد: عمده مشکلات ما با شرکت‌های تولیدکننده لوازم خانگی و نمایندگی‌هایشان، سازمان امور مالیاتی و اعمال تعطیلات برای اصناف است.

جهانی افزود: ۴۶ سال است که در بازار فعالیت می‌کنم و تاکنون هیچ وقت بازار را به این بدی ندیده بودم؛ برای سال آینده نیز امیدوار به بهبود شرایط بازار نیستم و با این وضعیت با افزایش قیمت در کالاهای خانگی مواجه می‌شویم.

وی با اشاره به هزینه یک سری جهیزیه منزل گفت: پنج سال پیش هزینه جهیزیه منزل به طور متوسط ۱۵ میلیون تومان بود اما همان جهیزیه با قیمت‌های کنونی حداقل به ۲۰۰ میلیون تومان رسیده است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مهدی باکری حداقل دستمزد بمباران شیمیایی حلبچه چهارشنبه سوری سید احمد خمینی محمدرضا جهانی خوزستان خرید جهزیه مهدی باکری حداقل دستمزد بمباران شیمیایی حلبچه چهارشنبه سوری سید احمد خمینی لوازم خانگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۲۴۲۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با سامانه خودنویس امکان کنترل قیمت اجاره و حذف واسطه بین مالک و مستاجر فراهم خواهد شد

آرا شاوردیان، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار قدس در مورد سامانه خودنویس، گفت:  اینکه وزارت راه تلاش کرده است و این سامانه را راه اندازی کرده است اقدام خوبی است و فقط امیدواریم به سرنوشت سایر سامانه ها دچار نشود. این سامانه اگر شروع به کار کند و موجر و مستاجر در این سامانه ثبت نام کنند قاعدتا توافقاتی که هست باعث شفافیت مالیاتی می شود دولت می تواند براساس قراردادی که هست مالیات های مربوطه را اخذ کند.

وی اظهار کرد: با این سامانه  دست دلالان کوتاه می شود عامل افزایش اجاره بها دلالان هستند و اگر دست دلال ها کوتاه شود مردم ما آگاهانه قرارداد می بندند. قطعا اگر مردم بدانند این سامانه به نفع شان است برای اجاره از این طریق اقدام می کنند  و اتفاقا مالیات را نیز می پردازند.

وی افزود؛ دولت نیز باید این مالیات ها را برای زیر ساخت ها هزینه کند.  وقتی این مالیات از این طرف پرداخت می شودو از آن طرف برای رفاه مردم هزینه شود قطعا از این سامانه استقبال می شود.

شاوردیان تاکید کرد: با این سامانه امکان کنترل قیمت اجاره وجود دارد. در بعضی مناطق اجاره سلیقه ای اعمال می شود و از کوچه تا کوچه دیگر اختلاف قیمت وجود دارد که خود همین سردرگمی های را در بازار مسکن ایجاد کرده است. بنابراین با سامانه خودنویس امکان کنترل قیمت اجاره وجود دارد و پیش پرداخت ها و رهن و اجاره معقول تر می شود. از طرف دیگر مهم ترین موضوع در زمینه بازار اجاره، حذف واسطه و ایجاد اختیار برای مالک و مستاجر در عقد قرارداد بدون هزینه اضافی بر آنان خواهد بود که سامانه خودنویس این امکان کلیدی و مهم را فراهم کرده است.

وی خاطر نشان کرد: اگر قیمت اجاره با یک استاندارد مشخص باشد و دیدگاه سلیقه ای اعمال نشود به نفع مستاجرها است که امیدواریم موجرها نیز معقولانه قیمت ها را افزایش دهند.

دیگر خبرها

  • حراج سکه بانک مرکزی؛ بهترین پیشنهاد برای خرید سکه دولتی
  • مجازات قاچاقچی لوازم خانگی در مهاباد
  • پیش‌بینی جالب درباره قیمت طلا در هفته آینده
  • توزیع اقلام لوازم خانگی بین مددجویان بسطام
  • قیمت نیسان سانی در بازار، قدیمی‌ترین خودرو وارداتی
  • لوازم‌خانگی ایرانی؛ گران‌تر از برند‌های برتر دنیا
  • با «ساخت ایران» مشکل دارند!
  • برای خرید میکروآپارتمان در شهر تهران چقدر باید هزینه کرد؟
  • پای بیت کوین به معاملات مسکن تهران باز شد
  • با سامانه خودنویس امکان کنترل قیمت اجاره و حذف واسطه بین مالک و مستاجر فراهم خواهد شد