Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام والمسلمین علی دشتکی روز دوشنبه در نشست خبری پایان سال که در آستان مقدس امامزادگان محمد (ع) و سکینه خاتون (س) واقع در حصارک کرج برگزار شد، افزود: استان البرز دارای یک هزارو۷۰۰  موقوفه، ۱۰ هزار و ۱۰۰ رقبه و ۹۰ مرکز اجتماعی و بقاع متبرکه است که تعدادی کمی از آن ها دارای اسناد دفترچه ای و تک برگی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یادآور شد که ۷۵۰ مسجد موقوفی نیز در استان البرز وجود دارد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان البرز اظهار داشت: مستندسازی موقوفات و رقبات یکی از موضوعات برای حفظ آنها بوده  که به همین منظور در سال جاری بیش ازیک هزارو ۵۰۰ رقبه و موقوفه نقشه برداری شده که یک هزار مورد آن در سیستم کاداستری کشور ثبت و جانمایی شده اند.

وی گفت: همچنین ۲۵۰ مورد از این موقوفات و رقبه ها  تثبیت مدیریت و مالکیت اوقاف شده که بیش از ۲۰۰ مورد از آن ها نیز منجر به صدور سند تک برگی شده است.

دشتکی در خصوص ایجاد رابطه استیجاری جدید در خصوص موقوفات و رقبا افزود: در سال جاری ۳۰۰ مورد نیز رابطه استیجاری جدید به علاوه اجارات قبلی اضافه شده است.

۹۶ درصد پرونده های حقوقی برله اوقاف شد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز یکی از اقدامات موثر در سال ۱۳۹۹ را تلاش برای تقویت زیرساخت های اوقاف دانست و تصریح کرد: بیش از ۱۰ میلیارد تومان در راستای تقویت زیرساخت های مراکز فرهنگی، دینی و اجتماعی اوقاف استان هزینه شده است.

وی از جمله اقدامات در حوزه حقوقی و اجارات را دفاع از پرونده های حقوقی ایجاد شده در مراجع قضایی بر علیه اوقاف دانست و گفت: در این بخش خوشبختانه توانستیم از حقوق موقوفات در استان به خوبی حفظ و حراست کنیم به طوریکه ۹۶ درصد پرونده های تشکیل شده موفق به دریافت اخذ آرای بر له موقوفات شد.

۹ طرح اقتصاد مقاومتی در استان البرز به تصویب رسید

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز ادامه داد: اوقاف در حوزه سرمایه گذاری و بهره وری اقتصادی نیز از ظرفیت موقوفات استفاده می کند زیرا این بخش در بهره وری اقتصادی و اجتماعی و ایجاد اشتغال در جامعه موثر بوده و درآمدزایی اقتصادی استان ارتقا می بخشد.

وی اضافه کرد: به همین منظور در سال ۱۳۹۹ بیش از ۴۰ طرح اقتصادی مورد مطالعات اولیه قرار گرفت که در نهایت ۹ مورد از آن ها مورد پذیرش و در ستاد اقتصاد مقاومتی کشور قرار گرفت.

وی یکی از این طرح ها را ایجاد کارخانه نوآوری در باغ عقیق موقوفه مرحوم سید احمد میرسپاهی دانست و گفت:‌ در این موقوفه هم اکنون شرکت های دانش بنیان با موضوعات مختلف همچون فعالیت های الکترونیکی، رایویی و کشاورزی به عنوان الگو کارشان را آغاز و تولیداتی نیز داشته اند.

دشتکی راه اندازی شرکت های دانش بنیان و فعالیت های دانش محور را در حوزه اقتصاد مقاومتی و بهره وری اقتصادی با استفاده از ظرفیت موقوفات را در اولویت کاری این بخش دانست.

توزیع ۵۰ هزار بسته معیشتی متبرک به نام امامزادگان در البرز

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز در ادامه یکی از اقدامات شاخص سال جاری با توجه به شیوع بیماری کووید ۱۹ و آسیب تعداد زیادی از هموطنان از ناحیه این بیماری را توزیع بسته های معیشتی دانست و گفت: در سال جاری بیش از ۵۰ هزار بسته معیشتی هر کدام به ارزش حداقل ۵۰۰ هزار تومان در بین افراد نیازمند و آسیب دیده از کرونا در استان توزیع شده است.

وی افزود: یکی دیگر از اقدامات اوقاف استان ایجاد ایده ای نو و خلاقانه در بحث مدیریت موقوفات و رقبات است که به همین منظور تاکنون ۶۰ نفر امین موقوفات که بیشتر جوانان هستند، به کارگیری شده اند.

وی خاطرنشان کرد: این افراد در اجرای نیات واقفین، هزینه کرد اجارات و درآمد موقوفات و مدیریت موقوفات موثر هستند به طوریکه در سال جاری در اجرای نیات واقفین بیش از ۱۰۰ درصد رشد داشته ایم.

ثبت ۴۴ موقوفه جدید در البرز

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز ثبت موقوفات جدید در سال جاری نسبت به سال های اخیر را بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: تاکنون بیش از ۴۴ موقوفه جدید در استان به ثبت رسیده که یکی از آن ها بسیار شاخص و ارزشمند است به طوریکه ۱۰ هزار هکتار وقف بوده که هر متر مربع آن  ارزشی بالغ بر ۵ میلیون تومان دارد.

قبل از برگزاری این نشست آیین غبارروبی و عطرافشانی مزار مطهر امامزادگان محمد (ع) و سکینه خاتون (س) توسط خبرنگاران انجام شد.

برچسب‌ها سازمان اوقاف و امور خیریه اقتصاد مقاومتی كاداستر دانش‎ بنیان ‎ها استان البرز وقف

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان اوقاف و امور خیریه اقتصاد مقاومتی كاداستر سازمان اوقاف و امور خیریه اقتصاد مقاومتی كاداستر دانش بنیان ها استان البرز وقف اخبار کنکور مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز اقتصاد مقاومتی سال جاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۲۴۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخگویی به پرسش ‎های مشترکین در سامانه ملی انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات

 کامران ایمانی فولادی گفت: سامانه ملی انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات سامانه‌ای است که توسط دولت برای سهولت شهروندان به اطلاعات درخواستی طراحی و تنظیم شده است.

 وی بیان کرد: در سال ۱۴۰۲ از طریق این سامانه به ۱۳ درخواست شهروندان پاسخ داده شده که این درخواست‌ها در باره موضوع‌های مختلف از جمله بن کارت رفاهی، تعداد موتورخانه‌هایی که بهینه‌سازی‌شده، لیست اقدامات انجام شده در زمینه آیین‌نامه مدیریت سبز، وام مددکاری و آمار آموزش‌های ایمنی در مدارس از جمله درخواست‌های مطرح شده در این سامانه بوده است.

 ایمانی فولادی خاطرنشان کرد: ۱۰ درخواست نیز در سال ۱۴۰۱ از شرکت گاز استان البرز در این سامانه ثبت شده که با درخواست‌های سال ۱۴۰۲ به تعداد ۲۳ درخواست شهروندان در سامانه ملی انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات پاسخ داده شده است.

 وی مطرح کرد: سامانه پیامکی، درگاه سامد، بازرسی ملی گاز، بازرسی استانداری، اداره کل بازرسی استان، تلفن مرکز پاسخگویی به مردم و سامانه ستیران از دیگر راه‌های ارتباطی مردم با شرکت گاز استان البرز است.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • البرز رتبه نخست ثبت اعضا در طرح رویداد سامانه بچه های مسجد
  • استان البرز رتبه نخست ثبت اعضاء را در طرح رویداد سامانه بچه‌های مسجد کسب کرد
  • استفاده از ظرفیت ۵۰ نفر امین برای مدیریت موقوفات متصرفی سمنان
  • تشدید فعالیت سامانه بارشی در البرز در روزهای پایانی هفته
  • شناسایی بیش از ۸۰۰ نوع نیت برای وقف
  • یکی از عملکردهای مثبت سازمان اوقاف در نهضت ملی مسکن است
  • رگبار، رعد و برق، وزش باد شدید
  • پاسخگویی به پرسش ‎های مشترکین در سامانه ملی انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات
  • توسعه و ارتقا مراکز درمانی موقوفه از اولویتهای سازمان اوقاف است
  • کمبود زمین برای ساخت مدرسه در البرز/ درخواست کمک از دستگاههای ملی