Web Analytics Made Easy - Statcounter

دادستانی سوئیس تحقیقاتی را درباره احتمال ارتکاب جرایم قانونی درخصوص هدیه پادشاه سابق عربستان به همتای اسپانیایی‌اش در سال ۲۰۰۸ آغاز کرد.

به گزارش ایسنا، خبرگزاری بلومبرگ اعلام کرد: دادستانی کل سوئیس تحقیقاتی را درباره اینکه آیا عبدالله بن عبدالعزیز، پادشاه سابق عربستان با دادن هدیه ۱۰۰ میلیون دلاری به همتای اسپانیایی خود در سال ۲۰۰۸ مرتکب تخلفات قانونی شده یا خیر، آغاز کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس گزارش بلومبرگ فوریه جلسه استماعی پشت درهای بسته در ژنو برای بررسی نظر حقوقی درخصوص این مساله برگزار شد. ایو برتوسا، دادستان کل سوئیس خواهان بررسی این مساله شده بود.

درخواست برتوسا یک ماه بعد از آن مطرح شد که دادستانان دادگاه عالی اسپانیا اعلام کرده بودند درباره احتمال پیگرد خوآن کارلوس، پادشاه سابق اسپانیا که سال ۲۰۱۴ از قدرت کنار رفت به دلیل جرایم مربوط به پروژه قطار سریع السیر در عربستان تحقیق خواهند کرد.

براساس این گزارش، سوءاستفاده از قدرت و منصب همانطور که در قانون جنایی سوئیس وجود دارد در عربستان نیز وجود دارد و براساس قانون عربستان مجازات آن ۱۰ حبس و جریمه ۵.۳۳۰ دلاری است.

مرکز تماس بین المللی وابسته به دولت عربستان پاسخ سؤالات ارسال شده از طریق ایمیل را نمی‌دهد. وزارت دارایی عربستان نیز از اظهارنظر در این باره خودداری می‌کند.

دفتر برتوسا نیز از واکنش نشان دادن به خبر تحقیقات و ارتباط بین هدیه پادشاه سابق سعودی و پروژه راه آهن خودداری کرد.

سال ۲۰۲۰ روزنامه ال‌پاییس اسپانیا به نقل از یک منبع دیپلماتیک سعودی اعلام کرد که این مبلغ در راستای تشکر ملک عبدالله از خوآن کارلوس به دلیل کمک به برگزاری نشستی در مادرید درباره تفاهم دینی بوده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: پادشاه عربستان اسپانيا پادشاه سابق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۲۴۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چراغ سبز پپ به ستاره سیتی: به بارسا برو!

به گزارش "ورزش سه"، تصمیم ژاوی برای ادامه همکاری با بارسلونا باعث شد که شایعات بسیاری درباره شرایطی که او برای مدیران این باشگاه در نظر گرفته است تا فصل آینده هم روی نیمکت این تیم بماند از سوی رسانه‌ها منتشر شود.

یکی از بندهای مهمی که تقریبا تمامی رسانه‌ها به آن اشاره کرده بودند، علاقه ژاوی به جذب سیلوا در پنجره نقل و انتقالات تابستانی پیش رو بود که با توجه به جایگاه مهم این ستاره پرتغالی در ترکیب سیتی می‌تواند انتقال دشواری برای بارسا و شرایط مالی نه چندان خوب آنها باشد.

با این حال، بسیاری از رسانه‌های انگلیسی و اسپانیایی در چند روز اخیر مدعی شده بودند که این بازیکن علاقه بسیار زیادی به حضور در بارسلونا و بازی تحت هدایت سرمربی جوان این تیم دارد و شاید این موضوع بتواند به کمک مدیران این باشگاه در جذب او بیاید.

حالا روزنامه اسپرت مدعی شده است که اگر برناردو سیلوا به صورت رسمی درخواست جدایی از چیزی داشته باشد و این موضوع را با پپ گواردیولا مطرح کند، این مربی اسپانیایی مخالفتی با جدایی او و پیوستنش به بارسلونا نخواهد داشت و این خبر بسیار خوبی برای مدیران این باشگاه است.

دیگر خبرها

  • جزییات و شیوه قتل بازپرس ویژه و قاضی سابق در آمل
  • سرقت ژابی از رئال: کاپیتان در راه لورکوزن
  • دستگیری ۵ نفر در ارتباط با قتل بازپرس سابق در آمل
  • جزییات قتل بازپرس سابق در آمل؛ ۵ نفر دستگیر شدند
  • آغاز جنگ مدعیان لیگ برتر برای این ستاره (عکس)
  • سفر به دنیای زیبایی و ابتکار؛ تور سوئیس با ما
  • دیدار وزیر دفاع ایران با همتای بلاروسی
  • چراغ سبز پپ به ستاره سیتی: به بارسا برو!
  • مذاکرات آژاکس با ژاوی پیش از ماندگار شدن این سرمربی در بارسلونا
  • آمریکا نباید از خط‌قرمزها عبور کند