Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@04:09:52 GMT

پربازدیدترین اخبار سیاسی ۲۵ اسفند ایسنا

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۲۴۷۴۷

پربازدیدترین اخبار سیاسی ۲۵ اسفند ایسنا

آخرین نشست مطبوعاتی سخنگوی وزارت امور خارجه در سال ۱۳۹۹/ بررسی مشکلات بازار شب عید/ رد اتهام دخالت ایران در حملات عراق/ احضار وزرای جهادکشاورزی و صمت به دادسرای دیوان محاسبات/ تاکید رییس جمهور بر لزوم شفاف سازی در زمینه روند واکسیناسیون طبق اولویت های تعیین شده در سند ملی و... در صدر اخبار مورد توجه و پربازدید امروز مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که می‌توانید آنها را در این گزارش مرور کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گروسی بی‌طرفی خود را حفظ کند/ انگلیس در برهه‌هایی تلاش کرده آرامش به روابط تهران-لندن بازنگردد

به گزارش ایسنا، درخواست سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان از مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مبنی بر حفظ بی‌طرفی و اظهار نظر در چارچوب فنی، در صدر اخبار پرمخاطب قرار گرفت.

سعید خطیب زاده در آخرین نشست مطبوعاتی خود در سال ۱۳۹۹ در مورد اظهارات رافائل گروسی مبنی بر این‌که تهران باید دسترسی‌های بیشتری را به آژانس بین‌المللی انرژی برای نظارت بر فعالیت‌های هسته‌اش ارائه کند، گفت: موضوع نظارت بر فعالیت‌های هسته‌ای ایران یک موضوع فنی و تکنیکی است و روابط بین ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز بر همین چارچوب است.

وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره اظهارات جک استراو، وزیر خارجه پیشین انگلیس گفت: دولت انگلیس تاکنون چندبار با انجام اقدامات این چنینی از انجام به تعهدات خود سرباز زده و به تعهدات خود عمل نکرده است و این موضوع مشکلاتی را به همراه داشته است. از جمله موضوعی که آقای جک استراو اعلام کردند و اصل موضوع درست است و فکر می‌کنم دولت انگلیس بیش از یکبار به افرادی ویزا داده است سپس آنها را دیپورت کرده است و این نشان می‌دهد که دولت انگلیس در برهه‌هایی نهایت تلاش خود را کرده که آرامش به روابط دو کشور باز نگردد.

چرا مردم نمی‌توانند مرغ و گوشت قرمز تهیه کنند؟

دومین خبر پربازدید، برگزاری نشست فوق العاده بررسی مشکلات بازار شب عید با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی بود.

محمدباقر قالیباف در این نشست با بیان اینکه مشکل توزیع مرغ نماد مشکلات متعدد زنجیره توزیع و بی عملی است، گفت: عدم توزیع مناسب ارز دولتی و کاهش قدرت خرید مردم گوشت قرمز و مرغ را از سفره مردم حذف کرده است.

احضار وزرای جهادکشاورزی و صمت به دادسرای دیوان محاسبات

با توجه به مشکلات به وجودآمده در روزهای پایانی سال و گرانی برخی اقلام غذایی وزرای جهادکشاورزی و صمت جهت بیان توضیحات در این باره، به دادسرای دیوان محاسبات کشور احضار خواهند شد.

این خبر هم مورد توجه مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا قرار گرفت.

دلایل گرانی‌های شب عید از زبان نایب رئیس مجلس

در همین ارتباط نایب رییس مجلس شورای اسلامی با ابراز نگرانی از گرانی‌های شب عید، این ادعا که گرانی‌های به دلیل مخالفت مجلس با تشکیل وزارت بازرگانی بوده را فرافکنی دانست و آن را رد کرد.

سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی افزود: وقتی نرخ ارز به طور چشمگیری افزایش می‌یابد، طبیعی است که بخش قابل توجهی از محصولات کشاورزی کشور به صورت قانونی یا قاچاق صادر شوند. همچنین طبیعی است که قیمت تمام شده محصولات غذایی وارداتی نظیر روغن نیز به شدت افزایش یابد.

ایران اتهام دخالت در حملات عراق را رد کرد

خبر بعدی،‌ رد اتهام دخالت ایران در حملات اخیر به پایگاه‌های آمریکایی در عراق بود.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد در نامه‌ای به آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد و رئیس شورای امنیت، حمله هوایی آمریکا به نیروهای عراقی را نقض حقوق بین‌الملل دانست.

مجید تخت روانچی افزود: نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل متحد تلاش کرده است، جمهوری اسلامی ایران را به حمایت از به اصطلاح "گروه‌های شبه نظامی غیر دولتی" در عراق متهم کند، که قاطعانه رد می‌شود. 

لزوم شفاف سازی در زمینه روند واکسیناسیون طبق اولویت های تعیین شده در سند ملی

تاکید رئیس جمهور بر لزوم شفاف سازی در زمینه روند واکسیناسیون طبق اولویت های تعیین شده در سند ملی هم از اخبار پرمخاطب بود.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دستور داد همانطورکه در یک سال گذشته تلاش شده با ایجاد شفافیت و اطلاع رسانی و ارائه آمار دقیق از میزان شیوع و نحوه مقابله با این بیماری به عنوان یکی از اصول و استانداردهای پذیرفته شده جهانی در فرایند مقابله با پاندمی کووید۱۹ به عنوان یک اقدام اطمینان بخش عمل شود، در خصوص واکسیناسون نیز به همین شیوه اقدام گردد.

دیگر اخبار مرتبط با کرونا را در لینک های زیر دنبال کنید.

همانند موشک، واکسن کرونا را هم خودمان ساختیم

 عادی انگاری کرونا در نوروز مردود است

مردم برای سفرهای نوروزی تابع دستورات ستاد مقابله با کرونا باشند

لغو سفرهای نوروزی رهبری علتی کافی برای سفر نرفتن است

پاسداری از اعتماد افکار عمومی نسبت به روند واکسیناسیون حیاتی است

***

تولد و درگذشت آقازاده‌ی خاص‌ترین رهبر جهان در اسفند

گزارش ایسنا به مناسبت بیست و ششمین سالگرد درگذشت حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد مصطفوی معروف به یادگار امام،‌ پربازدیدترین خبر بامداد امروز بود.

در طول تاریخ میلیاردها تولد و مرگ اتفاق افتاده است که شاید کمتر تولد و درگذشتی به فاصله یک روز از هم روی داده باشد، اما این استثناء شامل حال دومین پسر خاص ترین رهبر جهان شد. او ۲۴ اسفند متولد شد، ۴۹ بهار زیست و ۲۵ اسفند چشم از جهان فروبست.

رییس جمهور آینده زیر میز ساختارهای ناکارآمد بزند

تحلیل عزت‌الله ضرغامی درباره علل ناکارآمدی دولت‌ها در جمهوری اسلامی از دیگر اخبار مورد توجه مخاطبان بود.

عضو شورای عالی فضای مجازی و شورای عالی انقلاب فرهنگی ساختار را از علل ناکارآمدی دولت‌ها می داند و می‌گوید: «حاج قاسم سلیمانی چرا موفق بود؟ زیرا او زیرمیز ساختارهای ناکارآمد زد.»

به گفته او، «ممکن است کسی خودش کارآمد باشد و کسی کارآمد نباشد ولی قدری ساده اندیشانه است که ما همه این موضوع را به آدم‌ها نسبت بدهیم. در 40 سال گذشته آدم‌های بسیار کارآمدی در برخی حوزه‌ها قرار گرفتند که به خاطر ساختارهای غلط، ناکارآمد و کلیشه‌ای ناکارآمد شدند، یعنی کارنامه‌شان کارنامه ناکارآمدی شده است. یک آدم ممکن است کارآمد باشد ولی خسته شود، ول کند و برود. اگر رئیس قوه مجریه اهل تحول و اهل تغییر نظام منحط کلاسیک ناکارآمد اداری باشد می‌تواند این را حل کند. رئیس جمهور باید ساختارها را بهم بزند و زیر میز بزند.»

سرابی به نام تقویم شاهنشاهی

گزارش ایسنا با عنوان "سرابی به نام تقویم شاهنشاهی" به مناسبت ۲۵ اسفند ماه ،چهل و پنجمین سالگرد  تغییر مبنای تاریخ کشورمان از هجری شمسی به شاهنشاهی توسط محمدرضا پهلوی هم از دیگر اخبر پربازدید بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سخنگوی وزارت خارجه ایران بازار شب عید واکسن کرونا ايران و عراق روند واکسیناسیون شب عید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۲۴۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اماکن تاریخی کرمانشاه امروز تعطیل است

ایسنا/کرمانشاه رئیس گروه موزه‌ها و اموال منقول اداره کل میراث فرهنگی استان کرمانشاه از تعطیلی تمام موزه‌ها و اماکن تاریخی استان طی امروز(شنبه، پانزدهم اردیبهشت) خبر داد.

علیرضا برشاهی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد:مصادف با سالروز شهادت بنیانگذار مکتب شیعی حضرت امام جعفر صادق(ع)، مجموعه جهانی بیستون، محوطه فرهنگی تاریخی تاق بستان، معبد آناهیتا، تکیه بیگربیگی و تکیه معاون الملک مهمترین اماکن تاریخی استان هستند که امروز تعطیل خواهند بود. 

رئیس گروه موزه ها و اموال منقول میراث فرهنگی استان تصریح کرد: همچنین موزه های مردم شناسی تحت نظر اداره کل میراث فرهنگی استان در شهرستان های کرمانشاه، پاوه، دالاهو و سنقر نیز در این روز تعطیل است. 

به گفته این مسئول، موزه ها و اماکن تاریخی کرمانشاه، فردا(یکشنبه) فعالیت خود را از سر خواهند گرفت. 

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • بدون برد در نقش جهان؛ آمار منفی سال 1403 برای سپاهان!
  • امام جمعه بلوک جیرفت در اثر سانحه تصادف درگذشت
  • ماجرای یک مناسبت جدید و مهم در تقویم عربستان
  • پروژه آمریکا برای مهار مقاومت یمن چیست؟
  • برخورد پژو با پایه شبکه برق در بم ۴ مصدوم و ۲ فوتی برجا گذاشت
  • مهاجری، فعال سیاسی اصولگرا: بعضی از وزرای رئیسی پشیمانند، برای پایان دولت لحظه‌شماری می‌کنند!
  • ترافیک سنگین در محورهای خروجی گیلان
  • عضو حماس: نتانیاهو به دنبال توافق نیست
  • اندیشکده آمریکایی بررسی کرد؛ رشد خیره‌کننده ایران در بازار تسلیحات پیشرفته جهانی
  • اماکن تاریخی کرمانشاه امروز تعطیل است