Web Analytics Made Easy - Statcounter

سلمان زاده افزایش شمار مبتلایان به بیماری کرونا در جنوب غرب خوزستان را ناشی از عدم اجرای دستورات ستاد مبارزه با کرونا ویروس عنوان کرد.

«شکرالله سلمان‌زاده» ظهر امروز (دوشنبه ۲۵ اسفند) در گفت‌ و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در منطقه آزاد اروند، با اشاره به شرایط حاکم ناشی این اپیدمی بیماری کووید ۱۹ و وضعیت قرمز در جنوب غرب خوزستان، افزایش شمار مبتلایان به این بیماری در آبادان را ناشی از عدم اجرای دستورات ستاد مبارزه با کرونا ویروس خواند و اظهار کرد: متاسفانه در هیچ یک از شهرهای جنوب غرب خوزستان، مصوبات ستاد مبارزه با کرونا اجرایی نشده و تمامی مشاغل و فعالیت‌ها مثل سابق در حال فعالیت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس دانشگده علوم پزشکی آبادان افزود: عدم رعایت مصوبات ستاد کرونا و فعالیت همه صنوف موجب ازدحام در اماکن عمومی شده است که این عمده دلیل افزایش آمار ابتلا به شمار می‌رود.

 

وی با انتقاد از متولیان برگزاری مراسم تشییع چند هزار نفری در شهرستان خرمشهر تصریح کرد: برگزارکنندگان این مراسم مسئول جان مردم هستند و اگر اتفاق ناگواری برای هر یک از افراد حاضر در این مراسم تشییع رخ دهد، متولیان این آئین باید در پیشگاه خداوند پاسخگو باشند.

 

سلمان زاده ادامه داد: در شرایطی که در این منطقه هر روز عزیزان مردم از بین می‌روند و بیمارستان‌ها با ظرفیت های تکمیل شده در حال فعالیت هستند و کادر درمان تحلیل می‌روند، چنین مراسمی بدون رعایت کوچکترین پروتکل بهداشتی و با شرکت هزاران تن برگزار می‌شود.

 

وی تاکید کرد: نقش بزرگان عشایر و طوایف در جنوب غرب خوزستان برای جلوگیری از ایجاد چنین گردهمایی‌هایی و عملکرد مسئولان اجرایی برای تشویق سران عشایر در راه پیشگیری از مراسمات این چنینی بسیار مهم و حائز اهمیت است، ما بارها از بزرگان طوایف درخواست کردیم که اجازه برگزاری چنین مراسمی را ندهند که این گفتار ما، در شادگان کارساز بود و بسیاری از مراسمات عزاداری، بدون حضور افراد و تجمع برگزار شد.

 

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان رعایت دستورالعمل ها و توجه به توصیه های بهداشتی و پزشکی را عاملی موثر در جهت کاهش آمار مبتلایان به کووید ۱۹ در شادگان دانست و اضافه کرد: متاسفانه تداوم برگزاری این مراسم‌ها در شهرهای آبادان و خرمشهر نگران کننده است و مشخص نیست، چه زمانی و توسط چه کسانی باید جلوی چنین اقداماتی گرفته شود.

 

وی همچنین از اعلام رنگ‌بندی جدید شهرها نیز انتقاد کرد و گفت: ما دیگر با ویروسی که از ووهان به دنیا صادر شد مواجه نیستیم؛ اکنون گونه انگلیسی این ویروس در حال چرخش بین جامعه است، حتی یک مورد ویروس انگلیسی وضعیت یک شهر را به حالت اضطرار و قرمز در می‌آورد که خروج برخی شهرها از وضعیت قرمز جای نگرانی دارد.

 

سلمان زاده با بیان اینکه در آینده نزدیک و با ساده‌انگاری این بیماری شاهد انفجاری خواهیم بود که کنترل آن از هیچ نظام بهداشتی برنمی‌آید عنوان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته از تعداد ۴۲۲ نمونه گرفته شده ۱۹۳ مورد جدید مثبت داشته ایم که ۷۱ نفر مربوط به آبادان، ۷۷ نفر از خرمشهر و در شادگان ۴۵ مورد مثبت قطعی ابتلا به کووید ۱۹ گزارش شده است.

 

وی از ویزیت ۱۷۵ بیماری مبتلا به کرونا ویروس به صورت سرپایی در جنوب غرب خوزستان خبر داد و خاطر نشان کرد: این افراد مربوط به آبادان ۵۷ نفر، خرمشهر ۷۷ نفر و شادگان ۴۱ نفر بوده اند که به صورت سرپایی ویزیت شدند.

 

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان بیان کرد: طی روز گذشته نیز ۴۸ نفر بستری و ۳۲ نفر نیز با بهبودی از بیمارستان ترخیص شده اند و متأسفانه چهار مورد فوتی ۲ نفر آبادان، یک نفر شادگان و یک نفر در خرمشهر داشتیم.

 

وی یاد آور شد: در حال حاضر کل موارد مثبت بستری در بیمارستان های جنوب غرب خوزستان ۲۶۵ نفر است.

 

پایان پیام/660

منبع: شبستان

کلیدواژه: فوت بر اثر کرونا ویروس مبارزه با کرونا ویروس ستاد مبارزه با کرونا ویروس شیوع بیماری کرونا ویروس ابتلا به کرونا ویروس کرونا ویروس رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان خبرگزاری شبستان خوزستان منطقه آزاد اروند ستاد مبارزه با کرونا جنوب غرب خوزستان سلمان زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۲۴۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افت دما در آبادان و خرمشهر

محمد سبزه زاری مدیر سازمان هواشناسی خوزستان گفت: آسمان امروز آبادان و خرمشهر ابری است و دمای هوا در این شهر‌ها روی نقشه هواشناسی ۲۴ درجه را نشان می‌دهد که چهار درجه کمتر از دیروز است.

به گفته مدیر سازمان هواشناسی خوزستان در حال حاضر نم نسبی هوا ۶۴ درصد و دید افقی بیش از ۱۰ کیلومتر است.

او گفت: بیشترین دمای ثبت شده در آبادان و خرمشهر طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۷ درجه و کمترین میزان دمای ثبت شده در این مدت زمانی ۲۵ درجه گزارش شده است.

این مسئول گفت: سرعت وزش باد در آبادان و خرمشهر ۹ متر بر ثانیه و ۳۲ کیلومتر بر ساعت است.

باشگاه خبرنگاران جوان آبادان آبادان

دیگر خبرها

  • عمران منطقه آزاد اروند عنوان برتر را به خود اختصاص داد
  • ۱۵۴ هزار هکتار مزارع گندم و جو مازندران مبارزه شیمیایی شد
  • هوادار 2 - صنعت نفت یک/ مس صفر- گل گهر صفر
  • هوادار 2 - صنعت نفت یک
  • عمران منطقه آزاد اروند عنوان برتر را به خود اختصاص داد/ اجرای20  هزار میلیارد ریال طرح عمرانی در آبادان و خرمشهر 
  • دستبند پلیس بر دستان فروشندگان مواد مخدر در آبادان
  • تمرینات ورزشی برای مبارزه با کبد چرب
  • افت دما در آبادان و خرمشهر
  • تفاهم‌نامه همکاری ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و پالایشگاه نفت آبادان امضا شد
  • مهمترین اخبار دهم اردیبهشت/علت بارش‌های سنگین جنوب کشور