Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-09@00:19:29 GMT

برگزاری طرح نوروزی آرامش بهاری در قزوین

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۲۵۰۱۱

برگزاری طرح نوروزی آرامش بهاری در قزوین

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ حجت الاسلام رضا نوروزی، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین در جلسه استانی طرح نوروزی آرامش بهاری گفت: برگزاری مراسم ویژه تحویل سال، برپایی خیمه‌های معرفت، برپایی غرفه‌های انتظار و مهدویت، کودک ونوجوان، مشاوره و عفاف و حجاب، برگزاری ویژه برنامه‌های فرهنگی، قرآنی و مناسبتی، نصب تابلوهای نمایشگاهی و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. از جمله برنامه‌های طرح آرامش بهاری در سال جدید است.

حجت الاسلام نوروزی با اشاره به شرایط کرونایی کشور طی یکسال اخیر افزود: طرح آرامش بهاری که همه ساله از ۲۸ اسفند لغایت ۱۵ فروردین ماه در بقاع متبرکه برگزار می‌شود و طبق برنامه ریزی انجام شده ۶۱امامزاده و بقعه ما مجری طرح نوروزی آرامش بهاری در نوروز ۱۴۰۰ بودند ولی با توجه به شرایط حاکم و شیوع بیماری کرونا به ۱۵ امامزاده بقعه کاهش یافت .

او در ادامه گفت: شهرستان قزوین ۱۱ امامزاده و بقعه متبرکه ، شهرستان های البرز، بوئین زهرا، تاکستان و شهر آوج  هر کدام ۱ امامزاده و بقعه متبرکه را به عنوان امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص جهت برگزاری این طرح را دارا هستند که برای چگونگی برگزاری طرح ضمن هماهنگی با ستاد شهرستانی مبازره و پیشگیری بیماری کرونا تابع قوانین و مصوبات این ستاد می باشند و خدمت رسانی به مردم در قالب برپایی ایستگاه‌های سلامت و همچنین تست بیماری کووید ۱۹ در قالب طرح شهید سلیمانی نیز انجام می شود.

نوروزی خاطرنشان کرد: این طرح یکی از طرح‌های سازمان اوقاف و امورخیریه با رویکرد فرهنگی– مذهبی و با هدف خدمت رسانی به زائران است که طبعاً امسال نیز کلیه شیوه نامه‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در اجرای برنامه‌ها در بقاع مجری طرح رعایت خواهد شد و تابع قوانین و مقررات و نظر ستاد ملی استانی پیشگیری و مبارزه با بیماری کرونا هستیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امورخیریه استان قزوین از حضور مبلغان در طول اجرای طرح خبر داد و گفت: مبلغان اعزامی از شهر مقدس قم و بومی به صورت حضوری در خیمه‌های معرفت بقاع متبرکه فعالیت دارند.

نوروزی در ادامه این جلسه با اشاره به شیوه‌ های نو در اجرای طرح مذکور اظهار کرد: غرفه‌هایی با موضوعات جدید در خیمه‌های آرامش بهاری پیش‌بینی شده است.

48

کد خبر 1495964

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان قزوین آرامش بهاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۲۵۰۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای تفاهم‌نامه همکاری کمیته امداد و حوزه علمیه خواهران قزوین

به گزارش خبرگزاری مهر، کمیته امداد استان قزوین و حوزه علمیه خواهران در جهت اجرای برنامه‌ها و طرح‌های فرهنگی، اجتماعی، قرآنی تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

ناصر ظاهری مدیرکل کمیته امداد استان قزوین در این مراسم بیان کرد: در حال حاضر ۴ مرکز نیکوکاری در حوزه‌های علمیه خواهران استان قزوین مشغول به فعالیت هستند و به خانواده‌های ولی‌نعمت و نیازمندان در زمینه‌های مختلف معیشتی، مشاوره خانواده و فرهنگی خدمات ارائه می‌نمایند.

وی ادامه داد: حوزه علمیه و کمیته امداد در بحث‌های فرهنگی اهداف مشترک بسیاری با هم دارند که با امضا این تفاهم‌نامه و استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی، قرآنی حوزه این اهداف قوی‌تر از گذشته دنبال خواهد شد.

این مسوول افزود: ۱۲۰ خدمت در کمیته امداد به خانواده‌های ولی‌نعمت ارائه می‌شود که همگی ریشه قرآنی دارد و در آیات قرآن به آن اشاره شده است.

ظاهری عنوان کرد: ظرفیت حوزه در بحث‌های تبلیغی بسیار خوب است و باید از این ظرفیت برای ترویج فرهنگ احسان و انفاق استفاده گردد. حوزه با ظرفیتی که دارد می‌تواند ترویج کار خیر و احسان را ترویج که در نتیجه آن محسنین و نیکوکاران جامعه افزایش خواهند یافت.

مدیرکل کمیته امداد اظهار کرد: حدود ۱۸ هزار زن سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد می‌باشند و این زنان مادران یک خانواده هستند که ۶۰ درصد خانوارهای تحت پوشش را تشکیل می‌دهند که رسیدگی و مورد توجه قرار دادن زمینه‌های دینی و ترویج فرهنگ اسلامی برای این خانواده‌ها باعث می‌شود از آسیب‌های این خانواده‌ها کاسته شود.

حجت‌الاسلام کاظم لو مدیر حوزه علمیه خواهران نیز با آرزوی اینکه این تفاهم‌نامه منشأ خیر برای نیازمندان باشد ادامه داد: حوزه و کمیته امداد در راه خدمت‌رسانی در فعالیت‌های فرهنگی، برگزاری کلاس‌های آموزشی، رسیدگی به امورات فرهنگی خانواده‌ها تمام توان خود را به کار خواهد بست.

مدیر حوزه علمیه خواهران قزوین گفت: معیشت خانواده‌ها قابل جبران است ولی خطر فرهنگی تهدید بسیار جدی است. دین مخصوص آخرت نیست بلکه مخصوص همین دنیا است و اگر مورد توجه قرار نگیرد در همین دنیا دچار آسیب خواهیم شد و باید اهمیت خانواده و خانواده محوری برای عموم جامعه تبیین گردد.

کد خبر 6100983

دیگر خبرها

  • امضای تفاهم‌نامه همکاری کمیته امداد و حوزه علمیه خواهران قزوین
  • برگزاری نمایشگاه «آبی» در باگالری
  • برگزاری بیش از ۲۰۰ برنامه متنوع همزمان با دهه کرامت در قزوین
  • برگزاری بیش از ۲۰۰ برنامه متنوع طی دهه کرامت در قزوین
  • (ویدیو) ارتفاع ۵ متری برف بهاری در مرز قزوین و مازندران
  • جزییات بیشتر قطع یک درخت خطرساز در روستای کیسم آستانه اشرفیه
  • درخشش مربی قزوینی در مسابقه عکس سال
  • ارزیابی آمادگی ۴۰۰۰ خانوار قزوینی برای مواجهه با مخاطرات
  • بارش‌های بهاری میهمان استان قزوین 
  • حضور ۴ نونهال فارس در اردوی تیم ملی بوکس