Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-03@03:55:17 GMT

تغییرات اقلیمی بلای جان جنگل‌های زاگرس

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۲۵۰۲۴

تغییرات اقلیمی بلای جان جنگل‌های زاگرس

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور یکی از مشکلات دامنگیر جنگل‌های زاگرس را تغییرات اقلیمی دانست و گفت: پایین آمدن میزان رطوبت در کف جنگل سبب پیدایش بیماری‌های زغالی در حوزه زاگرس شده است که برای پیشگیری از وقوع آفات هم در حوزه درمان و هم کنترل، بخش‌های تخصصی باید به کمک منابع طبیعی بشتابند.

به گزارش ایمنا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان جنگل‌ها، مسعود منصور در مراسم امضای تفاهم‌نامه با سازمان حفظ نباتات در خصوص پیشگیری و مبارزه با آفات و بیماری‌های جنگلی و مرتعی که امروز برگزار شد، گفت: سازمان جنگل‌ها با چالش‌هایی از قبیل قاچاق چوب، تغییر کاربری اراضی به‌ویژه آفات و بیماری‌های جنگلی و مرتعی مواجه است و در این زمینه نیازمند همکاری و حمایت سازمان حفظ نباتات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: جنگل‌های زاگرس جزو اولویت‌های نخست سازمان جنگل‌ها است و دولت برای نجات زاگرس، اولین جلسه شورای سیاستگذاری را به ریاست معاون اول رئیس جمهوری تشکیل داده است.

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور از وجود ۷۰ تا ۸۰ هزار نفر از همیاران طبیعت در کشور خبر داد و گفت: این افراد می‌توانند در زمینه پیشگیری و مبارزه با آفات آموزش‌های لازم را فرابگیرند و به منابع طبیعی کمک کنند.

منصور تاکید کرد: اینکه تفاهم‌نامه به امضا رسیده و پیگیری نشود اصلاً صلاح نیست و برای پایداری و حمایت از آن باید دستورالعمل اجرایی تهیه و برای سال ۱۴۰۰ جهت همکاری هدف‌گذاری شود.

کد خبر 481511

منبع: ایمنا

کلیدواژه: رئیس سازمان جنگل ها مراتع و آبخیزداری کشور تغييرات اقليمي جنگل های زاگرس سازمان حفظ نباتات کشور قاچاق چوب مرتع همیاران طبیعت شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق سازمان جنگل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۲۵۰۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری ۴۵۶۶ سند شهرک‌های صنعتی هرمزگان

با حضور رئیس ثبت اسناد کشور آئین واگذاری ۴۵۶۶ هزار سند شهرک‌ها ونواحی صنعتی و واحدهای تولیدی استان هرمزگان برگزار شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، در جریان سفر حسن بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد واملاک کشور به استان هرمزگان ، آیین واگذاری 4566 هزار سند شهرک‌ها و نواحی صنعتی و واحد‌های تولیدی استان هرمزگان با حضور رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور برگزار شد.

 این اسناد حدنگاری در 31 شهرک و نواحی صنعتی و برای 4566 هزار قطعه و با مساحت 4368 هکتار صادر شده‌اند.

 اسناد حدنگاری مشاور مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی هرمزگان در این آیین به صورت نمادین توسط حسن بابایی رئیس سامان ثبت اسناد واملاک کشور تحویل داده شد.

انتهای پیام/864/.

دیگر خبرها

  • بازدید رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور از دادگستری سیریک
  • رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در ارمنستان چه می‌کند؟
  • باخت تیم جوانان زاگرس مهاباد در مرحله دوم مسابقات فوتبال
  • واگذاری ۴۵۶۶ سند شهرک‌های صنعتی هرمزگان
  • سگ‌های ولگرد، بلای جان ده‌ها هزار ایرانی (فیلم)
  • رزمایش اطفای حریق در جنگل‌های تمام استان‌ها اجرا می‌شود
  • عملیات مبارزه با آفات در ۷۰ هکتار از جنگل‌های کامیاران
  • اقدامات سازمان بوستان‌ها برای مبارزه با سفیدبالک‌ها در فصل بهار
  • تغییرات اقلیمی افغانستان را تهدید می کند
  • درخواست تعاونی مسکن سازمان جنگل‌ها برای استقرار روی گسل