Web Analytics Made Easy - Statcounter

دو طرح «مجموعه آزمایشگاهی مگاپروژه‌های نفتی» و «دبیرخانه ستاد احیای تالاب‌های استان فارس» در دانشگاه شیراز با حضور مجازی مقام عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری رونمایی شد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، دو طرح «مجموعه آزمایشگاهی مگاپروژه‌های نفتی» و «دبیرخانه ستاد احیای تالاب‌های استان فارس» در دانشگاه شیراز با حضور مجازی مقام عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری رونمایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طی مراسمی با حضور مجازی منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، در حاشیه‌ سومین نشست شورای راهبردی و سیاست‌گذاری ارتباط جامعه دانشگاهی و صنعت، از دستاوردها و طرح‌های دانشگاه‌ها در حوزه ارتباط با جامعه و صنعت، ازجمله دانشگاه بزرگ شیراز رونمایی شد.

در این نشست که همزمان در سالن حوزه‌ ریاست دانشگاه شیراز با حضور دکتر نادگران، رئیس دانشگاه؛ دکتر افضلی مدیر دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه و دکتر ظهرابی مدیرکل محیط ‌زیست استان فارس برگزار شد؛ دکتر دکتر نادگران به معرفی دو طرح «مجموعه آزمایشگاهی مگاپروژه‌های نفتی» و «دبیرخانه ستاد احیای تالاب‌های استان فارس» در دانشگاه شیراز پرداخت.

وی با بیان این مقدمه که در دانشگاه شیراز رویکرد درهم‌تنیدگی دانشگاه و صنعت را در پیش گرفته‌ایم؛ به برخی از موفقیت‌های اخیر این دانشگاه اشاره کرد و توضیح داد: معرفی دانشگاه شیراز به‌عنوان دانشگاه برتر در عقد قرارداد با صنعت و انتخاب استان فارس برای پنجمین سال متوالی به‌عنوان استان برتر پژوهش با همکاری دانشگاه شیراز در سال جاری؛ ازجمله موفقیت‌هایی است که حاصل ارائه‌‌ی رویکرد درهم‌تنیدگی دانشگاه و صنعت بوده و درحال رشد است.

وی درخصوص احیای تالاب‌های استان فارس؛ توضیح داد: دفتر ستاد احیای تالاب های استان فارس پیش‌تر تشکیل شده و در رأس آن استاندار محترم فارس و مدیرکل محترم اداره‌ی حفاظت محیط‌زیست استان حضور دارند و دانشگاه شیراز به‌عنوان حمایت‌کننده و متولی دبیرخانه و کارگروه‌های علمی مشغول به فعالیت است.

رئیس دانشگاه شیراز در ادامه به معرفی برخی قراردادهای دانشگاه در حوزه‌ی نفتی مانند: قرارداد ازدیاد برداشت میدان منصوری با شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب کشور؛ ازدیاد برداشت میدان اسفند با همکاری فلات قاره و ایزومریزاسیون نفتای سبک و متانول اشاره کرد.

وی در ادامه افزود: درحوزه‌های دیگر نیز مانند حوزه‌ی لیزر و اپتیک دانشگاه شیراز به‌عنوان اولین تولید‌کننده‌‌‌هاست و دو شرکت دانش‌بنیان در این زمینه تأسیس شده که نزدیک به ۲۲ نفر نیرو در این شرکت‌ها مشغول به فعالیت هستند و خوشبختانه این شرکت‌ها دارای فروش‌های داخلی و خارجی هستند و به نظر میرسد که فروش خارجی محصولات این شرکت‌های دانش‌بنیان با ارز قابل ملاحظه، یکی از نقاط قوت ارتباط با صنعت دانشگاه شیراز با صنایع هست.

دکتر نادگران اظهار داشت: ما در دانشگاه شیراز دفترهایی را برای صنایع مختلف ایجاد کردیم که کارشناسان مختلف در آنجا مستقر هستند و جلسات بسیار خوبی با اساتید دانشگاه در مورد مسائل مختلف دارند و همچنین پیشرفت‌های خوبی در حوزه‌ی پژوهش و فناوری در حوزه‌ی علوم انسانی داشتیم و خوشبختانه پژوهشکده‌ی علوم انسانی نیز در دانشگاه در حال تأسیس است.

گفتنی‌ست در این نشست مجازی که در سالن شهدای جهاد علمی وزارت عتف، باحضور دکتر غلامی برگزار شد، از طرح‌ها و قراردادهای دیگر دانشگاه‌ها نیز به شرح زیر رونمایی شد:

طرح‌های انعقاد توافقنامه توسعه دانش فنی واحدهای پتروشیمیPPوHDPE مابین دانشگاه صنعتی شریف و شرکت مهندسی مشاور نارگان، افتتاح پژوهشکده میادین و تجهیزات نفت و گاز دانشگاه شهید چمران اهواز، طراحی و ساخت ربات کاوشگر زیردریایی هوشمند تا عمق ۴۰۰ م (rov8) توسط دانشگاه صنعتی اصفهان، انعقاد تفاهم‌نامه پنج جانبه شناسایی و حل چالش‌های صنعت باعنوان ایران ایدکس توسط دانشگاه صنعتی اصفهان، طرح تدوین برنامه اقتصادی و اشتغالزایی روستاهای منتخب آذربایجان شرقی توسط دانشگاه تبریز، شروع طرح ملی بومی‌سازی و انتقال تکنولوژی برداشت داده‌های لرزه‌نگاری دریای عمان با هدف توسعه زیرساخت منطقه مکران توسط دانشگاه هرمزگان، شروع طرح بررسی و پایش اثرات زیست محیطی آب‌شیرین‌کن بندرعباس توسط دانشگاه هرمزگان.



طی مراسمی با حضور مجازی منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، در حاشیه‌ی سومین نشست شورای راهبردی و سیاست‌گذاری ارتباط جامعه دانشگاهی و صنعت، از دستاورد‌ها و طرح‌های دانشگاه‌ها در حوزه ارتباط با جامعه و صنعت، ازجمله دانشگاه بزرگ شیراز رونمایی شد.

در این نشست که همزمان در سالن حوزه‌ی ریاست دانشگاه شیراز با حضور نادگران، رئیس دانشگاه؛ افضلی مدیر دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه و ظهرابی مدیرکل محیط‌زیست استان فارس برگزار شد؛ نادگران به معرفی دو طرح «مجموعه آزمایشگاهی مگاپروژه‌های نفتی» و «دبیرخانه ستاد احیای تالاب‌های استان فارس» در دانشگاه شیراز پرداخت.

وی با بیان این مقدمه که در دانشگاه شیراز رویکرد درهم‌تنیدگی دانشگاه و صنعت را در پیش گرفته‌ایم؛ به برخی از موفقیت‌های اخیر این دانشگاه اشاره کرد و توضیح داد: معرفی دانشگاه شیراز به‌عنوان دانشگاه برتر در عقد قرارداد با صنعت و انتخاب استان فارس برای پنجمین سال متوالی به‌عنوان استان برتر پژوهش با همکاری دانشگاه شیراز در سال جاری؛ ازجمله موفقیت‌هایی است که حاصل ارائه‌ی رویکرد درهم‌تنیدگی دانشگاه و صنعت بوده و درحال رشد است.

وی درخصوص احیای تالاب‌های استان فارس؛ توضیح داد: دفتر ستاد احیای تالاب‌های استان فارس پیش‌تر تشکیل شده و در رأس آن استاندار محترم فارس و مدیرکل اداره‌ی حفاظت محیط‌زیست استان حضور دارند و دانشگاه شیراز به‌عنوان حمایت‌کننده و متولی دبیرخانه و کارگروه‌های علمی مشغول به فعالیت است.

رئیس دانشگاه شیراز در ادامه به معرفی برخی قرارداد‌های دانشگاه در حوزه‌ی نفتی مانند: قرارداد ازدیاد برداشت میدان منصوری با شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب کشور؛ ازدیاد برداشت میدان اسفند با همکاری فلات قاره و ایزومریزاسیون نفتای سبک و متانول اشاره کرد.

وی در ادامه افزود: درحوزه‌های دیگر نیز مانند حوزه‌ی لیزر و اپتیک دانشگاه شیراز به‌عنوان اولین تولید‌کننده هاست و دو شرکت دانش‌بنیان در این زمینه تأسیس شده که نزدیک به ۲۲ نفر نیرو در این شرکت‌ها مشغول به فعالیت هستند و خوشبختانه این شرکت‌ها دارای فروش‌های داخلی و خارجی هستند و به نظر میرسد که فروش خارجی محصولات این شرکت‌های دانش‌بنیان با ارز قابل ملاحظه، یکی از نقاط قوت ارتباط با صنعت دانشگاه شیراز با صنایع هست.

نادگران اظهار داشت: ما در دانشگاه شیراز دفتر‌هایی را برای صنایع مختلف ایجاد کردیم که کارشناسان مختلف در آنجا مستقر هستند و جلسات بسیار خوبی با اساتید دانشگاه در مورد مسائل مختلف دارند و همچنین پیشرفت‌های خوبی در حوزه‌ی پژوهش و فناوری در حوزه‌ی علوم انسانی داشتیم و خوشبختانه پژوهشکده‌ی علوم انسانی نیز در دانشگاه در حال تأسیس است.

 در این نشست مجازی که در سالن شهدای جهاد علمی وزارت عتف، باحضور غلامی برگزار شد، از طرح‌ها و قرارداد‌های دیگر دانشگاه‌ها نیز به شرح زیر رونمایی شد:

طرح‌های انعقاد توافقنامه توسعه دانش فنی واحد‌های پتروشیمی PP و HDPE مابین دانشگاه صنعتی شریف و شرکت مهندسی مشاور نارگان، افتتاح پژوهشکده میادین و تجهیزات نفت و گاز دانشگاه شهید چمران اهواز، طراحی و ساخت ربات کاوشگر زیردریایی هوشمند تا عمق ۴۰۰ م (rov۸) توسط دانشگاه صنعتی اصفهان، انعقاد تفاهم‌نامه پنج جانبه شناسایی و حل چالش‌های صنعت باعنوان ایران ایدکس توسط دانشگاه صنعتی اصفهان، طرح تدوین برنامه اقتصادی و اشتغالزایی روستا‌های منتخب آذربایجان شرقی توسط دانشگاه تبریز، شروع طرح ملی بومی‌سازی و انتقال تکنولوژی برداشت داده‌های لرزه‌نگاری دریای عمان با هدف توسعه زیرساخت منطقه مکران توسط دانشگاه هرمزگان، شروع طرح بررسی و پایش اثرات زیست محیطی آب‌شیرین‌کن بندرعباس توسط دانشگاه هرمزگان.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه شیراز وزارت علوم محیط زیست توسط دانشگاه صنعتی اصفهان ارتباط با صنعت دانشگاه دانشگاه شیراز به عنوان دانشگاه شیراز با حضور توسط دانشگاه هرمزگان ازدیاد برداشت میدان دانشگاه شیراز دانشگاه شیراز تحقیقات و فناوری مشغول به فعالیت ی دانشگاه شیراز ی علوم انسانی حضور مجازی رئیس دانشگاه شرکت ها دانش بنیان زیست استان دانشگاه ها رونمایی شد برگزار شد حوزه ی شروع طرح طرح ها دو طرح ی نفتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۲۵۱۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست بررسی مسائل و مشکلات حوزه سرمایه انسانی صنعت نفت برگزار شد

نشست بررسی مسائل و مشکلات حوزه منابع انسانی صنعت نفت با حضور معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی، مدیران عامل و مدیریت‌های امور حقوقی شرکت ملی نفت ایران و وزارت نفت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار شانا، نشست بررسی مسائل و مشکلات حوزه منابع انسانی صنعت نفت با حضور مهدی علی‌مددی، معاون وزیر نفت در امور توسعه مدیریت و سرمایه انسانی، مدیران عامل شرکت‌های نفت و گاز پارس، ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، ملی حفاری ایران، نفت و گاز اروندان، مدیریت‌های امور حقوقی و منابع انسانی شرکت ملی نفت ایران و وزارت نفت تشکیل شد.

در این نشست مشکلات ناشی از اعمال سقف خالص حقوق، عدم معافیت فوق‌العاده‌های مربوط به مشاغل و مزایای رفاهی از شمول مالیات و اعمال سقف پاداش سنوات خدمت کارکنان صنعت نفت مطرح شد.

در این باره ضمن بررسی احکام تکلیفی در قوانین بودجه سالانه کشور درباره اعمال محدودیت‌های مورد اشاره در صنعت نفت، مقرر شد با توجه به وجود ظرفیت قانونی افزایش سقف حقوق کارمندان صنعت نفت طبق بند «پ» تبصره ۱۵ قانون بودجه سال ۱۴۰۳ در شورای حقوق و دستمزد کشور و هیئت وزیران، پیشنهادهای شرکت‌های اصلی اخذ، جمع‌بندی و به شورای حقوق و دستمزد ارائه شود، همچنین به‌منظور ارائه دستاوردهای حوزه صنعت نفت در سال‌های اخیر و اهداف و برنامه‌های مصوب‌شده برای افزایش تولید و نقش سرمایه انسانی در پیشبرد اهداف یادشده از حضور مدیران عامل شرکت‌ها نیز در نشست‌های تصمیم‌گیری شورای حقوق و دستمزد کشور استفاده تا به تصمیم مطلوب‌تر منجر شود.

دیگر خبرها

  • رونمایی از ۲۰ محصول جدید استان فارس در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • نقش روحیه بسیجی و استکبارستیزی در صدور انقلاب اسلامی
  • لیست 6 نفره از وکلای خوب تهران به همراه سوابق
  • نشست بررسی مسائل و مشکلات حوزه سرمایه انسانی صنعت نفت برگزار شد
  • نشست بررسی مسائل و مشکلات حوزه منابع انسانی صنعت نفت برگزار شد
  • ‌رویداد تخصصی بازساختی ـ پزشکی آینده در شیراز برگزار می‌شود
  • آغاز رقابت بیش از ۳۶ هزار نفر در فارس در رشته تجربی
  • رونمایی از موتور ۶ سیلندر خورجینی با کاربرد در صنعت خودروسازی
  • آغاز به کار بیستمین نمایشگاه کشاورزی در شیراز
  • رونمایی از موتور ۶ سیلندر خورجینی با کاربرد در صنعت خودروسازی با حضور معاون علمی ریاست جمهوری