Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: مرحوم شیخ الاسلام به حق یک مدیر جهادی بود، مدیری که برای خدمت به جهان اسلام سر از پا نمی‌شناخت و تمام هم و غم او مسائل امت اسلام بود.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، حجت الاسلام و المسلمین حمید شهریاری در سخنانی در میزگرد تصویری (وبینار) بین المللی «سفیر وحدت و مقاومت» که به مناسبت نخستین سالگرد مرحوم حسین شیخ الاسلام و به همت مجمع جهانی تقریب برگزار شد، گفت: بدون تردید مرحوم شیخ الاسلام یکی از شخصیت‌های برجسته نظام جمهوری اسلامی در حوزه بین الملل است و نقش ایشان در نظام جمهوری اسلامی ایران چه در ابتدای انقلاب اسلامی و چه در ادامه حیات انقلاب اسلامی بر کسی پوشیده نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه مشی امام خمینی (ره) در طول انقلاب اسلامی، مشی موسوی بود و ایشان با کمک و حمایت و در صحنه بودن مردم توانستند فرعون زمان را سرنگون کنند، گفت: سرنگون کردن فرعون زمان ممکن نبود مگر با تربیت نیرو‌های مقاوم و انقلابی و مرحوم شیخ الاسلام یکی از افرادی بود که تابع مکتب امام بود و این مکتب؛ مکتب مقاومت، مکتب مقابله با ظلم و زور جهانی و مکتب مقابله با زر، زیور و ثروت بود.
حجت الاسلام و المسلمین شهریاری با اشاره به حضور مرحوم شیخ الاسلام در تسخیر لانه جاسوسی، اظهار داشت: بر کسی پوشیده نیست تسخیر لانه جاسوسی آمریکا نوعی تقابل با استکبار جهانی بود که به دست افرادی همچون مرحوم شیخ الاسلام شکل گرفت و این کار موجب شد که به نوعی آتش به اختیار بودن و مسئولیت پذیری در قبال مسائل جهان اسلام و ظلمی که به وسیله آمریکا و استکبار جهانی بر مسلمانان و مستضعفین جهان می‌رود، برسند.
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به نوآوری مرحوم شیخ الاسلام در بازیابی اسناد قطعه قطعه شده لانه جاسوسی، اظهار داشت: جوانان از ابتکار و نوآوری در مواجهه با استکبار چه در صحنه فرهنگی و چه در صحنه نظامی برخوردارند و امروز ملاحظه می‌کنیم که ما با دست آورد‌های موشکی توانستیم از هر نوع تهدیدی جلوگیری کنیم.
وی افزود: امروز در عصر امام خامنه‌ای قرار داریم، تداوم روحیه مقاومت در برابر ظالمان و استکبار جهانی سرلوحه هدایت‌ها و حمایت‌های معنوی ایشان است و امت اسلامی با این حمایت‌ها و رهنمود‌ها به سمتی می‌رود که ما بتوانیم جوانانی را تربیت کنیم که این جوانان ظلم ستیز باشند و بتوانند محدودیت‌ها و حصار‌هایی که دشمن علیه انقلاب اسلامی و بیداری اسلامی ایجاد کرده را بشکنند و با مقاومت خودشان نشان دهند که ما به دنبال عصر جدیدی به نام عصر سلیمانی هستیم. اگر انقلاب اسلامی موسوی بود و با ابتکار و راهبری حضرت امام شکل گرفت، تداوم انقلاب به وسیله حضرت امام خامنه‌ای یک حکومت سلیمانی است و ما وارد عصر جدید سلیمانی شده ایم که بتوانیم حکومت حضرت سلیمان را به وسیله سربازان و سردارانی همچون حاج قاسم سلیمانی به منصه ظهور برسانیم.
حجت الاسلام و المسلمین شهریاری با بیان اینکه مرحوم شیخ الاسلام فردی بود که در حوزه دیپلماسی جهت گیری انقلابی داشت و از مقاومت حمایت می‌کرد، اظهار داشت: تمام هم و غم مرحوم شیخ الاسلام مسائل امت اسلام بود که در رأس آن مسئله فلسطین و وحدت امت اسلامی قرار داشت.
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی افزود: مرحوم شیخ الاسلام همواره به دنبال این بود که مسئله فلسطین را به عنوان مسئله محوری وحدت بخش در جهان اسلام معرفی کند و با رشادت‌ها و بیانات خودش صدای حق و عدالتی را که جمهوری اسلامی ایران در میدان‌های بین المللی آن را فریاد می‌زد را در جهان اسلام طنین انداز کرد.
وی افزود: مرحوم شیخ الاسلام سنگر دفاع از عزت امت اسلامی در برابر نقشه‌های دشمن علیه انقلاب اسلامی و علیه بیداری اسلامی، سنگر دفاع از وحدت امت اسلامی، سنگر دفاع از فلسطین مظلوم و سنگر دفاع از مردم یمن و بحرین و دیگر محرومین و مستضعفین جهان را همواره حفظ کرد.
حجت الاسلام و المسلمین شهریاری با اشاره به اینکه مرحوم شیخ الاسلام در سال‌های آخر عمر مبارکشان به عنوان معاون امور بین الملل مجمع جهانی تقریب خدمت می‌کردند، اظهار داشت: مرحوم شیخ الاسلام نقش برجسته‌ای در مطرح کردن موضوع فلسطین در کنفرانس‌ای بین المللی وحدت اسلامی داشتند. ایشان معتقد بودند که وحدت مذاهب اسلامی جز با حرکت امت اسلامی به سوی اهداف بزرگ و اصلی و در رأس آن مسئله فلسطین محقق نمی‌شود.
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی افزود: دفاع از نظام جمهوری اسلامی ایران، دفاع از وحدت جهان اسلام و دفاع از محور بودن موضوع فلسطین به عنوان موضوع اجماع ساز در جهان اسلام را به عنوان سه محور اصلی گفتمان دیپلماسی خود قرار داده بود و با تمام توان و حکمت اعتدالی خود از منافع جمهوری اسلامی ایران و منافع امت اسلامی دفاع می‌کرد.
وی ادامه داد: اخلاص در برابر خدای متعال یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌های مرحوم شیخ الاسلام بود. ایشان همواره مشغول به ذکر بود و عباداتش را خالصانه برای خدا انجام می‌داد و در تعامل با دیگران بسیار متواضع بود و با کسانی که کار می‌کرد به گونه‌ای تعامل داشت که گویی یکی از آنهاست و هیچ وقت خودش را نسبت به آن‌ها برتر نمی‌دید و تمام لحظات عمرش مفید و مثمر ثمر بود. ارتباط قوی و محکمی با خدای متعال داشت و در این مسیر از هیچ گونه جهادی در راه خدا دست بر نمی‌داشت.
حجت الاسلام و المسلمین شهریاری گفت: مرحوم شیخ الاسلام به حق یک مدیر جهادی بود مدیری که برای خدمت به جهان اسلام سر از پا نمی‌شناخت.
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب تأکید کرد: ما امروز نیازمند نسل جدیدی از جوانان در حوزه فرهنگ هستیم که همانند مرحوم شیخ الاسلام با دل و جان به صورت جهادی وارد میدان شوند و به حق ایشان یک شخصیت الگو برای نسل زمان خودش و نسل‌های آینده است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: شیخ الاسلام دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی حجت الاسلام و المسلمین شهریاری جمهوری اسلامی ایران مرحوم شیخ الاسلام انقلاب اسلامی سنگر دفاع امت اسلامی جهان اسلام امت اسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۲۵۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاهد پیشرفت و تعالی حاکمیت اسلام هستیم

حجت الاسلام والمسلمین رستگار مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت ولی عصر (عج)  با گرامیداشت هفته عقیدتی با اشاره به عدم بصیرت و همراهی مردم در زمان پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و اهل بیت علیهم السلام به تحلیل خیانت و کارشکنی خواص جامعه بعنوان یکی از موانع بالندگی حکومت اسلامی در آن مقطع پرداختند.

او می‌گوید: الان به برکت رهبری خردمندانه امامین انقلاب و حضور مردم در صحنه و هشیاری و خردورزی نیرو‌های مسلح تمام دنیا تحت تاثیر انقلاب اسلامی ایران قرار گرفته است.

حجت‌الاسلام رستگار ادامه داد: یکی از مهمترین رموز موفقیت سپاه در پیشبرد آرمان‌های انقلاب، تلاش‌های جامع نمایندگی ولی فقیه در سپاه بوده است که با آموزش‌های مدون عقیدتی و سیاسی زمینه بصیرت دینی و سیاسی پاسداران و بسیجیان را فراهم ساخته است.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • آمریکایی‌ها انتظار این انتقام را نداشتند
  • عربستان به جای «داووس» میزبان مجمع جهانی اقتصاد شد
  • جلد ششم کتاب «عنوان بصری» منتشر شد
  • شاهد پیشرفت و تعالی حاکمیت اسلام هستیم
  • امام رضا، محل وفاق تمام مسلمانان جهان است
  • امام رضا (ع) محل وفاق تمام مسلمانان جهان است
  • مشکلات جهان اسلام در نتیجه عدم توجه به توصیه های علمای جهان اسلام است/ هدف صهیونیسم بین الملل ایجاد فاصله میان کشورهای اسلامی است
  • جمهوری اسلامی ایران؛ پرچمدار تقریب/ مسئله فلسطین اولویت اول جهان اسلام است
  • اقتدار جمهوری اسلامی تکیه گاهی برای آزادی خواهان جهان است
  • 200 روز سکوت در مقابل جنایت صهیونیست‌ها مایه شرمساری بشریت است